بازار خشکبار مشهد در آتش


گروه حوادث/ آتش‌سوزی در بازار خشکبار مصلای مشهد با تلاش 100 آتش‌نشان پس از ساعتی مهار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی مشهد، ساعت ۲۱:۳۰ سه‌شنبه ۷ اردیبهشت در پی حریق بازار خشکبار مصلای مشهد ۱۰۰ آتش‌نشان به همراه ۲۸ خودروی سبک و سنگین و تانکرهای پشتیبانی اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند. در بررسی اولیه مشخص شد تعدادی از مغازه‌های بافت مرکزی بازار دچار حریق شده که با سرعت عمل آتش‌نشانان حریق مهار شد و از سرایت آتش به سایر نقاط جلوگیری به عمل آمد. علت دقیق وقوع آتش‌سوزی و میزان خسارت توسط کارشناسان در دست بررسی است.
 ضرب و جرح 2 امدادگر
ساعتی بعد از این حادثه آتش سوزی شهردار مشهد در پست اینستاگرامی خود از ضرب و شتم دو آتش‌نشان مشهدی در این مأموریت خبر داد.
به گزارش فارس، محمدرضا کلایی، شهردار مشهد درباره آتش‌سوزی بازار خشکبار در بلوار مصلای مشهد نوشت:
«هنگام رسیدن به محل حادثه، حریق تا حد زیادی کنترل‌شـــــده بود و همکاران آتش‌نشان درگیر دودگرفتگی شدید و کامل کردن اقدامــــــات ایمنی بودند. ‌اما موضوعی که واقعاً برایم ناراحت‌کننده بود، گزارش همکارانم در آتش‌نشانی بود. بعد از تحقیق متوجه شدم که فردی ساعت ۲۱:۳۱ با مرکز فرماندهی ۱۲۵ تماس می‌گیرد و خبر از حریق انبارها می‌دهد. ساعت ۲۱:۳۳ یعنی دو دقیقه بعد دو دستگاه خودروی آتش‌نشان به محل می‌رسند و با مشاهده گستردگی حریق درخواست نیروی کمکی می‌کنند که ۲۵ خودرو از ۱۶ ایستگاه مجاور ظرف ۶ دقیقه بعد به محل می‌رسند.
نکته ناراحت‌کننده اینکه مالکان محل زمانی که به محل می‌رسند و حجم بالای حریق را می‌بینند با ادعای اینکه آتش‌نشانان دیـــــــر رسیدند به سمت همکاران ما حمله‌ور شدند و بویژه دو نفر از آتش‌نشان‌های باتجربه احمد صفاییان و امیر ناظر آبادی را به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.
واقعاً این اتفاق را نمی‌توانم درک کنم؛ حتی به فرض اینکه همکاران ما به هر دلیلی دچار تأخیر شده بودند که این‌طور نبوده و نیروها ظرف دو دقیقه به محل حادثه رسیدند، چرا چنین برخوردی باید شکل بگیرد؟
وظیفه خودم می‌دانم از همه همکاران آتش‌نشان بابت رفتارهای این‌چنینی عذرخواهــــــــــــــی کنم.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7616/8/575779/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها