ایران در ایران




ایجاد بزرگترین مرکز دفن بهداشتی پسماندهای شهری در شمال کشور

آزادشهر - بزرگترین مرکز دفن بهداشتی پسماند‌های شهری (لندفیل) در شمال کشور در سایت پسماند آزادشهر ایجاد شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هادی حق‌شناس استاندار گلستان در مراسم افتتاح این مرکز با اشاره به نارضایتی مردم آزادشهر از بوی نامطبوع زباله در ماه‌های اخیر گفت: این پروژه با همکاری یکی از مشاوران فنی کشور اجرا شده و امیدواریم با دفن بهداشتی پسماند و استفاده از تجهیزات به روز برای این کار از این پس در این منطقه مشکلی وجود نداشته باشد. وی ادامه داد: این مرکز با عنوان بزرگترین مرکز دفن بهداشتی پسماند‌های شهری در شمال کشور با ظرفیت ۱۲۰هزار تُن و با اعتبار ۲۰میلیارد ریال ایجاد شده است. استاندار گلستان افزود: بیش از 60 درصد زباله‌های گلستان به‌صورت مکانیزه جمع‌آوری می‌شود و بخشی از آنها برای تولید کود کمپوست برای مصرف کشاورزی به کار می‌رود. استاندار گلستان افزود: سازمان پسماند استان اقدامات زیرساختی و اساسی درخصوص دفن بهداشتی پسماند در سایت آزادشهر و آق‌قلا انجام داده است. مدیرعامل سازمان پسماند گلستان هم گفت: با ایجاد مرکز لندفیل پسماند شهری دفن پسماند از حالت سنتی خارج می‌شود و به پردازش و دفن علمی تبدیل خواهد شد.
سمیعی افزود: یکی از مسائل مهم مردم این منطقه موضوع دفن شیرابه پسماند بود و امیدواریم با این اقدام بتوانیم مشکلات به‌وجود آمده را در این زمینه  کاهش دهیم. سمیعی افزود: به مردم آزادشهر برای ایجاد خط پردازش 250 تُنی نیز قول داده بودیم که اعتبارات آن اختصاص داده شده و امیدواریم تا بهمن امسال به بهره‌برداری برسد.

همدان بیشترین میزان شیوع کرونا را در پیک چهارم کشور دارد

همدان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان همدان در موج چهارم شیوع ویروس، بیشترین میزان و آمار ابتلا به کرونا را در کشور دارد. به گزارش ایرنا، مصطفی آزادبخت در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: وضعیت کرونا در هفت استان کشور صعودی است که همدان رتبه اول این هفت استان را دارد بنابراین باید برای کنترل این وضعیت چاره‌ای عاجل اندیشید.
وی اضافه کرد: عادی‌انگاری کرونا از سوی مسئولان و مردم بلای جان استان شده است بنابراین برای مهار این ویروس باید از خودمان شروع کرد به گونه‌ای که ابتدا در نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دورکاری کارکنان تأکید کرده سپس تیم بازرسی روند توجه به مصوبات توسط دستگاه‌های اجرایی را بررسی کنند. معاون استاندار همدان تجمع و دورهمی را مهم‌ترین عامل شیوع کرونا بویژه در روستاها دانست و گفت: برای جلوگیری از تجمع در روستاها باید افرادی را به‌عنوان مسئول انتخاب کرد که بهترین کار بهره‌گیری از توان دهیاران و بخشداران بوده و در این‌باره ناجا و کادر بهداشت و درمان هم کمک کنند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با تأیید پیشنهاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی مبنی‌ بر تعطیلی یک هفته‌ای همدان گفت: در صورت تأیید این موضوع از سوی استاندار می‌توان در قالب نامه‌ای موضوع را به تهران اطلاع داد تا آن ها در این‌باره تصمیم نهایی بگیرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7616/7/575772/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها