دیگه چه خبر؟



تکذیب خبر دیدار شمخانی با رئیس «سیا» در عراق

 خبر اول اینکه، یک منبع آگاه ادعای برخی منابع امریکایی مبنی بر دیدار علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و ویلیام برنز مدیر سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) در عراق را تکذیب کرد. این منبع به تسنیم گفت که «آقای شمخانی چنین دیدار و گفت‌و‌گویی را با مقام امریکایی مزبور نداشته است.» پیش از این برخی منابع امریکایی مدعی برگزاری چنین دیداری در بغداد شده بودند. اما سازمان سیا نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران امریکایی چنین خبری را تکذیب کرده بود.«باربارا اسلاوین» روزنامه نگار مشهور امریکایی و عضو ارشد شورای آتلانتیک در توئیتی خبر از دیدار شمخانی و ویلیام برنز ریاست سازمان اطلاعات مرکزی امریکا داده بود. سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم گفته چنین دیداری انجام نشده است.

 یک طرح محدود کننده دیگر در مجلس

 خبر دیگر اینکه، در ادامه روند تهیه طرح‌های متعدد در بهارستان، دیروز هم جزئیات طرحی جدید در خبرگزاری‌ها منتشر شد که بر اساس آن وزرای دولت در صورتی که نتوانند نمایندگان مجلس را از توضیحات خود قانع کنند از نامزدی در انتخابات و تصدی برخی مسئولیت‌ها محروم می‌شوند.به گزارش جماران در این طرح آمده: هرکدام از وزرا که اکثریت نمایندگان حاضر در مجلس حداقل ۳ بار از پاسخش به سؤال و یا سؤالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی طبق فرایند ماده ۲۰۸ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قانع نشوند، پس از اتمام دوران وزارت از نامزدی در موارد بند الف و نیز اشتغال در موارد بند بمدت 10 سال محروم است. الف: کاندیدای ریاست جمهوری، کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، کاندیدای عضویت در شورای اسلامی شهر و روستا.ب: اشتغال در موارد مذکور در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز شهردار و همچنین مدیر عامل و یا عضو موظف یا غیر موظف هیأت مدیره تمامی شرکت‌ها اعم از دولتی، وابسته به سازمان‌ها و نهاد‌های عمومی غیر دولتی و هر شرکتی که دولت یا شرکت‌های دولتی یا سازمان‌ها و نهاد‌های عمومی غیر دولتی به هر میزان در آن سهم یا سهام داشته باشند.

امریکا محدودیت سفر برای دانشجویان ایرانی را لغو کرد

 دست آخر اینکه، دولت جو بایدن روز سه‌شنبه محدودیت‌ سفر دانشجویان از چین، ایران، برزیل، آفریقای جنوبی، منطقه شینگن، انگلستان و ایرلند را که قصد دارند اواخر سال‌جاری در ایالات متحده تحصیل کنند لغو کرد. به‌گزارش ایرنا وزارت امورخارجه امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دانشجویان این کشورها از اول آگوست (۱۰ مرداد) می‌توانند بدون درخواست فرم «استثنائات منافع ملی» ظرف ۳۰ روز قبل از شروع تحصیلات دانشگاهی خود، وارد ایالات متحده شوند. پیش از این نیز دولت بایدن در بهمن سال گذشته در مخالفت با اقدامات ترامپ برای محدود کردن مهاجرت به امریکا، به قانون «ممنوعیت سفر مسلمانان» پایان داد. این قانون مانع سفر به ایالات متحده از چندین کشور عمدتاً مسلمان و آفریقایی می‌شد. دیروز البته اعلام شد که ۲۲۰ نماینده کنگره امریکا با امضای قطعنامه‌ای که در آن ادعاهایی درباره امور داخلی و نقش ایران در منطقه مطرح شده است خواستار تشدید تقابل دولت بایدن با ایران شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7616/3/575748/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها