عمان؛ سومین مقصد سفر منطقه‌ای ظریف


محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در سومین مقصد از سفر منطقه‌ای خود وارد مسقط، پایتخت عمان شد و مورد استقبال «بدر البوسعیدی»، همتای عمانی خود قرار گرفت. پیشتر سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، هدف ظریف از این سفر را گفت‌وگو در حوزه روابط دوجانبه و همکاری‌ها در منطقه برشمرده بود.
وزیر امور خارجه  در دیدار با همتای اردنی خود، بر ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران - مسقط تأکید کرد. به گزارش ایرنا، ظریف در دیدار با «بدر بن حمود البوسعیدی» با مرور بر موضوعات مهم روابط دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و مسائل منطقه از تلاش سلطنت عمان در ایفای نقش مثبت در موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد. او با ابراز خرسندی از روند مثبت به وجود آمده در حوزه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بر ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور تأکید و با توجه به برگزاری دور نوزدهم این کمیسیون در آینده نزدیک، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دو کشور در این حوزه با مکانیسم‌های مورد توافق برای حصول به سطح مطلوب‌تری از همکاری‌های اقتصادی و تجاری از تحرک بالاتری برخوردار شود.
بدر بن حمود البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری‌های دوکشور در حوزه‌های مختلف، گسترش همکاری‌های دو کشور را خواستار شد. همکاری در حوزه‌های حمل و نقل و ترانزیت، در سطوح دوجانبه و چندجانبه، همکاری‌های قضایی، استرداد مجرمین و تبادل زندانیان از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگوی دو وزیر امور خارجه در این دیدار بود.
وزیر امور خارجه کشورمان که پیش از سفر به عمان به قطر و عراق سفر کرده بود، در آخرین بخش از برنامه حضور خود در عراق با سید عمار حکیم رئیس ائتلاف العراقیون و حکمت ملی، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر سابق و نوری المالکی نخست‌وزیر اسبق و رئیس ائتلاف دولت قانون به‌طور جداگانه دیدار و گفت‌و‌گو کرد. مقام‌های عراقی در دیدار‌های انجام شده با اشاره به اهمیت روابط عمیق دو کشور، گسترش همکاری‌های فیمابین در حوزه‌های مختلف و به نفع مردم دو کشور را مورد تأکید قرار دادند.
وزیر امورخارجه کشورمان هم در این دیدار بر ثبات و استقرار عراق و حفظ تمامیت ارضی آن تأکید و بر نقش سازنده عراق قوی و متحد در منطقه تصریح کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7616/3/575746/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها