فرمانده کل سپاه:

حاج قاسم برای دیپلماسی قدرت ساخت



سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نیروی قدس توانست نقاط تمرکز دشمن را در هم فرو بشکند و در میدان واقعیت، قدرت استکبار را تجزیه کند، به نقش سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده حاج قاسم در میدان اشاره و تأکید کرد: او این هنر را داشت که دیپلماسی را در خدمت میدان آورد، این قوت و جامعیت شخصیت او بود که هم در میدان جهاد می‌جنگید و هم می‌توانست اجماع بسازد، ائتلاف ایجاد کند و آرایش سیاسی صحنه را تغییر دهد و در عین حال برای دیپلماسی نیز قدرت بسازد.
به گزارش تسنیم، سردار سلامی روز گذشته در آیین معارفه جانشین و معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه، فلسفه تشکیل نیروی قدس را مقابله با استراتژی خطرناک استکبار مبنی بر تجزیه اجزای جهان اسلام دانست و گفت: نیروی قدس اجازه انفصال اجزای اسلام را نداد، چرا که درک کرد ما و سایر کشورهای مسلمان سرنشینان یک کشتی هستیم و اگر نقطه‌ای در جهان اسلام بشکند این شکست به همه جا منتقل می‌شود. فرمانده سپاه با بیان اینکه بعضی منافع ملی را از منافع آرمانی جدا می‌کنند، در حالی که در منطق راهبردی هر چه سطح قاعده قدرت گسترش یابد، بهتر می‌توان از امنیت ملی خود و دیگران دفاع کرد، افزود: نیروی قدس در پی این نبود که منفعت و امنیت کشور دیگری را فدای ایران کند یا منفعت و امنیت ایران را فدای دیگران، شهید حاج قاسم در پی هم افزایی این منافع و مستحکم کردن آنها در یک ارائه وسیع و به هم پیوسته جهانی و منطقه‌ای بود.
او با بیان اینکه همه چیز در میدان شکل می‌گیرد و نیروی قدس ما در میدان از منافع اسلام و ایران دفاع کرد، ادامه داد: سپهسالار و سردار بزرگ میدان شهید حاج قاسم سلیمانی بود که برای امنیت ایران و سایر بلاد اسلامی همواره در کوه‌ها و دشت‌ها در تعقیب دشمن بود و همه می‌دانیم و می‌دانند که دیپلماسی بدون مضمون قدرت، صوت و کلمه است و امروز جهان برای صوت و کلمه‌ای که بدون پشتوانه قدرت باشد احترامی قائل نیست.
سرلشکر سلامی، حقایق امروز منطقه را صحنه شکست دشمن و قدرت امت اسلامی قلمداد کرد و یادآور شد: این نشانه‌های قدرت از کجا آمده است؟ وقتی شهید سلیمانی و شهید حجازی و سایر مردان شهید نیرو، هجرت را مقدمه جهاد می‌کنند و بدون خستگی می‌جنگند، طبیعی است که کشور امن، مقتدر و مسلط است.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی امروز در اوج عزت است و در قلب همه مردم جا دارد، او را دیگر نمی‌توان از قلب‌ها جدا کرد و امروز عزیزتر از دیروز است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7616/2/575743/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها