مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب و فردا به پایان می‌رسد

سرخابی‌ها به دنبال اولی تراکتور در پی دومی


حامد جیرودی / مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بامداد دیروز در گروه C پیگیری شد که طی آن الاهلی عربستان و استقلال ایران برابر هم قرار گرفتند. پیش از این مسابقه الشرطه عراق 2-1 برابر الدحیل قطر به پیروزی رسید که این نتیجه شرایط بهتری را برای هر دو تیم به وجود آورده بود. فرهاد مجیدی در این مسابقه تغییراتی را در ترکیب تیمش داده بود و از امیر ارسلان مطهری به عنوان تنها مهاجم نوک بهره می‌برد. ضمن اینکه وریا غفوری و سید احمد موسوی هم از ابتدا در ترکیب استقلال قرار گرفتند تا به این ترتیب، استقلال با ترکیب دفاعی‌تری بازی را آغاز کرده باشد. با این حال، در نیمه اول این الاهلی بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و موقعیت‌های خوبی هم توسط عبدالرحمن غریب برای گلزنی به دست آورد ولی محمدرشید مظاهری دروازه‌بان استقلال با واکنش‌های خوب خود مانع از باز شدن دروازه‌اش شد. یک‌بار هم دقیقه 39 ضربه عبدالباسط هندی به تیر دروازه استقلال خورد تا تیم سعودی باز هم به گل نرسد. در مقابل استقلال هم فرصت چندانی به دست نیاورد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. با آغاز نیمه دوم سرمربی استقلال داریوش شجاعیان را به جای موسوی به میدان فرستاد تا تیمش را هجومی‌تر کند و در این شرایط، استقلال شکل بهتری به خود گرفت و در ادامه هم حضور سعید مهری و شیخ دیاباته نشان داد که مجیدی دوباره میل به هجوم دارد. جالب اینکه قبل از بازی خبر رسیده بود دیاباته به این بازی نمی‌رسد ولی با وجود این، این مهاجم اهل مالی در 20 دقیقه پایانی به میدان آمد. نکته عجیب تعویض‌های استقلال بیرون کشیدن مهری بود که خودش دقیقه 55 به بازی آمده بود ولی دقیقه 82 بیرون رفت و مسعود ریگی به جای او به میدان آمد. از اواسط نیمه دوم به بعد الاهلی باز هم مترصد باز کردن دروازه استقلال بود ولی ضربات بازیکنان این تیم را مظاهری دفع کرد تا ناجی استقلال در این بازی لقب بگیرد. این بازی در نهایت با همان تساوی بدون گل به پایان رسید تا با توجه به 8 امتیازی بودن الدحیل، استقلال و الاهلی همه چیز به روز آخر کشیده شود. البته چون 3 تیم این گروه هم امتیاز هستند، بازی مستقیم ملاک جایگاه تیم‌ها در این گروه نبوده و استقلال به خاطر تفاضل گل بهتر در صدر گروه C است و الدحیل هم در رده دوم قرار دارد. استقلال در بازی آخرش در مرحله گروهی باید از ساعت 22:15 دقیقه جمعه در مجموعه ورزشی ملک عبدالله جده عربستان به مصاف الشرطه برود و الدحیل و الاهلی هم از ساعت 45 دقیقه بامداد شنبه با هم دیدار می‌کنند. این در حالی است که معمولاً بازی‌های آخر گروه‌ها در مسابقات مختلف به صورت همزمان برگزار می‌شود ولی حالا استقلال باید زودتر بازی کند و الدحیل و الاهلی با اطلاع از نتیجه نماینده کشورمان برابر هم قرار می‌گیرند که این موضوع اوج بی‌برنامگی و کج سلیقگی AFC را می‌رساند. آبی‌پوشان پایتخت در بازی رفت‌شان برابر الشرطه توانستند 3-0 به پیروزی دست پیدا کنند و حالا هم هواداران این تیم امیدوارند شاگردان مجیدی برد برابر تیم عراقی را تکرار کرده و به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شوند.
تراکتور امیدوار به دوم شدن
بازی‌های مرحله گروهی امشب در گروه‌های دیگر هم دنبال می‌شود که در گروه B پاختاکور ازبکستان و نیروی هوایی عراق از ساعت 19:30 مسابقه می‌دهند و از ساعت 22:30 هم شارجه امارات و تراکتور ایران در ورزشگاه شارجه شهر امارات با هم دیدار می‌کنند. وضعیت این گروه به این صورت است که شارجه با 11 امتیاز در صدر قرار دارد و تراکتور هم با 7 امتیاز در رده دوم قرار دارد و پاختاکور هم با 4 امتیاز سوم و نیروی هوایی نیز با یک امتیاز چهارم است. بنابراین صعود شارجه به عنوان تیم اول گروه قطعی شده و تراکتور برای دومی تلاش می‌کند. البته اگر پاختاکور هم ببرد 7 امتیازی می‌شود ولی چون هم تفاضلش کم است و هم در بین تیم‌های برتر دوم قرار نمی‌گیرد، حذف شده است. شاگردان رسول خطیبی هم به این امید به میدان می‌روند که برخلاف بازی رفت با شارجه که بدون گل مساوی شدند، این تیم را شکست دهند تا 10 امتیازی شوند و شاید در بین یکی از 3 تیم برتر دوم صعود کننده قرار بگیرند اما باید دید این اتفاق برای سرخپوشان تبریزی می‌افتد یا نه؟
فولاد به دنبال پایان خوش
در گروه D که بازی‌ها به صورت همزمان از ساعت 22:30 آغاز می‌شود، السد قطر به مصاف النصر عربستان می‌رود و الوحدات اردن نیز در ورزشگاه فیصل بن فهد ریاض عربستان با فولاد ایران دیدار می‌کند. در این گروه السد با 10 امتیاز در صدر است و النصر با 8 امتیاز دوم است. فولاد با 5 امتیاز در رده سوم قرار دارد و الوحدات با 4 امتیاز چهارم است. بنابراین السد و النصر برای اولی و دومی با هم رقابت می‌کنند و فولادی‌ها هم که مانند الوحدات حذف شده‌اند، به دنبال پایانی خوش در این رقابت‌ها هستند. شاگردان جواد نکونام که در بازی رفت با تک گل لوسیانو پریرا از روی نقطه پنالتی الوحدات را شکست دادند، امیدوارند که پیروزی دیگری برابر این تیم کسب کنند. سرخپوشان اهوازی در این فصل بازی‌های آبرومندانه‌ای را به نمایش گذاشتند و یک برد، 2 تساوی و 2 باخت کسب کردند اما در نهایت نتوانستند صعود کنند ولی می‌خواهند در این بازی آخر و تشریفاتی اعاده حیثیت کنند و به 3 امتیاز برسند.
پرسپولیس در پی اولی
در گروه E پرسپولیس ایران از ساعت 19 در ورزشگاه جواهر لعل نهرو گوا هند با الریان قطر دیدار می‌کند و از ساعت 21:30 هم گوا هند پذیرای الوحده امارات است. در این گروه پرسپولیس با 12 امتیاز در صدر است و الوحده با 10 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد. گوا با 3 و الریان هم با 2 امتیاز در رده‌های سوم و چهارم هستند. این وضعیت نشان می‌دهد که پرسپولیس و الوحده برای تعیین تیم‌های اول و دوم گروه تلاش می‌کنند و نماینده‌های هند و قطر هم حذف شده‌اند. سرخپوشان پایتخت در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که پس از 4 برد پیاپی، در بازی قبل‌شان 1-0 مغلوب الوحده شدند تا اولین شکست شان در این فصل از لیگ قهرمانان را متحمل شوند. اما شاگردان یحیی گل‌محمدی باید در بازی با الریان به پیروزی برسند تا با 15 امتیاز به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شوند. قرمزها در بازی قبل پیروزی خوبی را برابر شاگردان لوران بلان کسب کردند و 3-1 به برتری رسیدند. آنها حالا می‌خواهند بار دیگر برابر یاران شجاع خلیل‌زاده صف‌آرایی کنند و با کسب 3 امتیاز، برد دیگری را دشت کنند. گل‌محمدی در بازی قبل از نمایش شاگردانش بخصوص در نیمه اول راضی نبود و حالا باید دید چه تغییراتی در ترکیب و تاکتیک تیمش اعمال می‌کند. آنچه مشخص است او و هواداران پرسپولیس از مهاجمان این تیم انتظار گلزنی دارند و امیدوارند بازیکنانی مانند عیسی آل‌کثیر، شهریار مغانلو و مهدی ترابی دروازه الریان را باز کنند. البته بازیکنانی مانند مهدی عبدی هم هستند ولی این بازیکن مدتی است دچار افت شدید شده و باید دید در این شرایط چه نتایجی رقم خواهد خورد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7616/1/575732/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها