حمید سوریان، نایب رئیس فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با «ایران»:

قهرمانی آسیا در آستانه المپیک احساس خوبی  به کشتی‌گیران داد


محمد محمدی سدهی / سی و چهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا در قزاقستان برگزار شد و تیم‌های ملی کشورمان در این مسابقات با اقتدار در جایگاه نخست ایستادند. کشتی ایران همیشه جزو رشته‌های مدال‌آور بوده و حالا این قهرمانی‌ها نشان داد که کشتی برای افتخارآفرینی مجدد این بار در مسابقات المپیک توکیو مسیر خود را پیدا کرده است. در روزهای گذشته علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی انتقاداتی از مسئولان داشت و خواستار حمایت بیشتر از این ورزش که به عنوان ورزش اول کشورمان نام برده می‌شود، شد.
حمید سوریان، نایب رئیس فدراسیون کشتی درخصوص قهرمانی تیم‌های آزاد و فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا به خبرنگار «ایران» گفت: «این قهرمانی‌ها باعث خوشحالی است. عملکرد تیم‌های فرنگی و آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا قابل قبول بود و علاوه بر این برخی از کشتی‌گیران‌مان هم درخشش خوبی داشتند و توانستند بدون واگذاری حتی یک امتیاز طلا بگیرند. قهرمانی آسیا در آستانه المپیک احساس خوبی به کشتی‌گیران داد و این موضوع نشان می‌دهد که کشتی‌گیران مان برای حضور در مسابقات المپیک توکیو آماده هستند.»
نابغه کشتی فرنگی جهان با اشاره به یک سهمیه باقیمانده در کشتی فرنگی و صحبت‌هایی که درخصوص اعزام ناصر علیزاده، پدیده کشتی فرنگی ایران به مسابقات جهانی کسب سهمیه در بلغارستان می‌شود، اظهار داشت: «امیدواریم که این سهمیه توسط کشتی فرنگی کسب شود و تیم‌های ملی کشتی کشورمان با سهمیه کامل در المپیک توکیو حاضر شوند. برای اعزام کشتی‌گیران به مسابقات مختلف باید کادر فنی نظر بدهد چرا که کادر فنی از نزدیک عملکرد کشتی‌گیران را رصد می‌کند و بهتر می‌تواند در این مورد تصمیم‌گیری کند. در حال حاضر به صورت کتبی موضوع اعزام ناصر علیزاده به انتخابی المپیک در بلغارستان به فدراسیون اعلام نشده است.»
او بیان داشت: «از یکم اردیبهشت ماه اردوهای تیم ملی آغاز می‌شود و در این اردوها هم عملکرد کشتی‌گیران با دقت رصد خواهد شد و قطعاً کشتی‌گیری که آماده باشد برای کسب تک سهمیه باقیمانده به بلغارستان اعزام می‌شود. اما موضوع مشخص این است که کارمان برای کسب تک سهمیه باقیمانده به مراتب سخت‌تر از مسابقات آسیایی خواهد بود چرا که کشتی‌گیران سراسر دنیا در بلغارستان برای کسب این سهمیه حاضر خواهند شد، با این وجود امیدواریم که این سهمیه برای کشتی فرنگی ایران کسب شود.»
سوریان درخصوص تفاوت این تیم با تیمی که در المپیک لندن 2012 با کسب 3 مدال طلا به مقام قهرمانی دست یافت، افزود: «قطعاً باید نگاه‌ها به المپیک متفاوت‌تر باشد چرا که همه دنیا برای حضور در این میدان بزرگ از آمادگی خوبی برخوردار هستند و برای کسب مدال تمام تلاش‌شان را خواهند کرد. تیمی که قرار است به المپیک توکیو اعزام شود، تیم جوان و باتجربه‌ای است که البته این قابلیت را دارد در المپیک به نتایج خوبی دست یابد. صادقانه می‌گویم که تیم المپیک لندن تیمی متفاوت و کامل نسبت به تمامی تیم‌های کشتی فرنگی است که به المپیک اعزام شدند و این موضوع باعث شد تا آن نتایج تاریخی کسب شود. تکرار نتایج کشتی فرنگی در المپیک توکیو کار بسیار سختی است.»
نایب رئیس فدراسیون کشتی درخصوص انتقاد علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی به عدم حمایت مسئولان ورزش کشور از ورزش اول کشورمان گفت: «انتظار این است که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگاه ویژه‌ای به کشتی داشته باشد و انتظار دبیر از مسئولان ورزش انتظار بحقی است. کشتی جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد و انتظارها از این ورزش بسیار است به این دلیل کشتی نیاز به حمایت ویژه دارد. کشتی ورزش اول کشورمان است و ما برای نتیجه‌گیری در مسابقات نیاز داریم که بدون هیچ دغدغه‌ای به فکر افتخارآفرینی باشیم.»
سوریان در ادامه بیان داشت: «در حال حاضر کشتی موفق به کسب 11 سهمیه المپیک توکیو شده است و در صورت کسب تک سهمیه باقیمانده در کشتی فرنگی با تیم کامل عازم مسابقات المپیک خواهیم شد. یعنی ما 12 کشتی‌گیر در المپیک خواهیم داشت و از این نظر شانس بالایی برای کسب مدال داریم حضور در بالاترین سکوی قهرمانی انتظار مردم است به این دلیل این رشته نیاز به نگاه ویژه‌تری دارد. البته باید از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکر کرد چرا که آنها در حد توان‌شان از کشتی حمایت می‌کنند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7609/1/574963/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها