شهره موسوی در گفت‌و‌گو با «ایران» به اعتراض بازیکنان تیم ملی فوتسال زنان واکنش نشان داد

متأسفانه ما زبان تشکر را یاد نگرفتیم


محمد محمدی سدهی / حدود 4 ماه پیش تیم ملی فوتبال بانوان ایران به دلیل دوری 2 ساله از مسابقات از رنکینگ فیفا خارج شد. اتفاقی که واکنش‌های زیادی به همراه داشت و موجب دلخوری و ناامیدی در فوتبال بانوان شد. اما شنبه فدراسیون جهانی فوتبال جدیدترین رنکینگ تیم‌های ملی فوتبال زنان را منتشر کرد که براساس آن تیم ملی ایران به این رنکینگ بازگشت و در جایگاه ۷۰ جهان و 14 آسیا قرار گرفت. در همین روز پاداش قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان پس از 3 سال پرداخت و البته خبرساز شد. کسر 10 درصد مالیات از پاداش 22 میلیونی ناراحتی و نارضایتی ملی‌پوشان را به همراه داشت.
شهره موسوی، نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال به خبرنگار «ایران» گفت: «خوشبختانه توانستیم روز شنبه پاداش قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان را در مسابقات قهرمانی 2018 آسیا پرداخت کنیم و این موضوع با تلاش‌ها و پیگیری‌های ریاست فدراسیون فوتبال محقق شد. پاداش ملی‌پوشان فوتسال موضوعی بود که توسط فدراسیون فوتبال در دوره گذشته وعده داده شد اما متأسفانه این موضوع در زمان خود محقق نشد.» پاداش قهرمانی ملی‌پوشان فوتسال 22 میلیون تومان مربوط به 3 سال پیش بود و حالا با گذشت این سال‌ها با کسر 10 درصد مالیات ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ملی‌پوشان پرداخت شد. موضوعی که موجب ناراحتی فوتسالیست‌های بانو شد و ملی‌پوشان در فضای مجازی به این موضوع معترض شدند. نایب رئیس بانوان فدراسیون در این خصوص بیان داشت: «این موضوع دست من نیست و به اداره مالیات مربوط می‌شود. به هر پرداختی‌ای مالیات می‌خورد و ملی‌پوشان می‌توانند به اداره مالیات اعتراض کنند. این تعهد باید توسط فدراسیون قبلی انجام می‌شد که متأسفانه این موضوع را عملی نکردند. من هم موافقم که اگر این مبلغ 3 سال پیش پرداخت می‌شد، ارزش بیشتری داشت. فدراسیون مشکلات مالی دارد و ما در این شرایط فدراسیون را تحویل گرفتیم و تنها می‌توانیم اصل بدهی‌ها را بدهیم و بدهی‌های فدراسیون را به صفر برسانیم. انتظارمان از دوستان همراهی با فدراسیون است. متأسفانه ما زبان تشکر را یاد نگرفتیم.»
او همچنین در‌خصوص بازگشت تیم ملی فوتبال بانوان به رنکینگ فیفا اظهار داشت: «این موضوع به دلیل عدم فعالیت تیم ملی بود و در ریاست دوره گذشته اتفاق افتاد اما با پیگیری‌های فدراسیون فوتبال تیم ملی بانوان به رنکینگ بازگشت. فدراسیون فوتبال برنامه‌های خود را برای تیم ملی بانوان به فیفا ارسال کرد و این موضوع باعث شد تا فیفا تیم ملی را به رنکینگ بازگرداند. تیم ملی خرداد ماه یک بازی تدارکاتی با تیم بلاروس دارد و پس از آن هم در شهریورماه مرحله مقدماتی رقابت‌های جام ملت‌های زنان آسیا را در پیش خواهیم داشت. در این شرایط در نظر داریم تا اردوهای تیم ملی برای حضور در جام‌ملت‌ها را هر چه زودتر برگزار کنیم.»
نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال افزود: «تمام تلاش ما این است که با یک برنامه‌ریزی خوب فوتبال بانوان را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم. فوتبال زنان همانند مردان پتانسیل بالایی دارد و تیم ملی در هر پست چند بازیکن خوب و باکیفیت دارد. فوتبال ایران چه در بخش آقایان و چه در بحش زنان سرشار از استعداد است و تنها خلأ تیم ملی برنامه‌ریزی است که این موضوع در فدراسیون جدید برطرف خواهد شد. برای عدم خروج تیم ملی از رنکینگ فیفا نباید در اجرای برنامه‌ها وقفه بیفتد.» موسوی با اشاره به اینکه جایگاه تیم ملی بانوان این نیست، افزود: «ما به مربیان حرفه‌ای و سطح بالا نیاز داریم که البته این مربیان را در کشور خودمان در اختیار داریم و تنها می‌توانیم با برگزاری کلاس‌های مربیگری در داخل و خارج از کشور کیفیت مربیان‌مان را بالا ببریم. مربیان ما نیاز به آموزش بیشتر دارند و در صورت آموزش بیشتر می‌توانیم با دانش مربیان ایرانی به بالاترین سطح برسیم.» او در پاسخ به این سؤال که آیا مریم آزمون کماکان سرمربی تیم ملی بانوان خواهد بود؟ این‌گونه پاسخ داد: «چند گزینه را به هیأت رئیسه فدراسیون پیشنهاد دادم. از هیأت رئیسه تقاضای برگزاری جلسه برای انتخاب سرمربی تیم ملی را داشتم و در حال حاضر منتظر هستم که این جلسه برگزار و سرمربی تیم ملی هرچه زودتر معرفی شود.»
موسوی در پاسخ به این سؤال که از میان گزینه‌ها سرمربی خارجی هم حضور دارد؟ گفت: «خیر، توانمندی ایرانی‌ها بسیار بالاست و غیرت ایرانی زبانزد خاص و عام است. باورمان بر این است که تیم ملی می‌تواند با سرمربی ایرانی به جایگاه خوبی دست یابد و موجب سرافرازی کشورمان در مسابقات مختلف شود. به لیگ برتر نگاه کنید چقدر مربیان خوبی در تیم‌ها حضور دارند، همین مربیان می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.» نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال درخصوص برنامه‌های خود برای فوتبال بانوان اظهار داشت: «برنامه کلی من برای تیم ملی فوتبال بانوان برگزاری اردوها و شرکت در فیفادی‌ها است. برای برگزاری فیفادی‌ها باید تیم‌های سطح بالا را به کشورمان دعوت و با این تیم‌ها مسابقه تدارکاتی برگزار کنیم. برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های خوب و سطح بالا مهمترین موضوع در پیشرفت فوتبال بانوان است. ما لیگ خوب و پویایی داریم و لیگ‌مان خیلی خوب برگزار می‌شود. علاوه بر این بازیکنان خوبی در لیگ فعالیت می‌کنند که اینها می‌توانند با حضور در تیم ملی باعث ارتقای جایگاه تیم ملی فوتبال بانوان شوند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7607/14/574811/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها