آب در همدان در لبه بحران


همدان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان در جلسه انسجام‌بخشی آب و آبفای همدان با بیان اینکه عمده نگرانی‌های ما مربوط به خشکسالی است، گفت: باید مشخص شود آب پیش‌بینی شده از سد تالوار چه زمانی قرار است به منابع آبی ما تزریق شود. علیمردان طالبی با تأکید بر اینکه البته به عقیده من مشکل آب همدان باید درون حوزه‌ای حل شود، عنوان کرد: باید با بهره‌گیری از راهکارهای نوین بتوانیم کمبود منابع آبی را از خود استان تأمین نماییم.
یوسفی مدیر‌کل دفتر فنی استانداری همدان نیز در این جلسه ضمن اشاره به یکپارچه‌سازی دو مجموعه آبفای شهری و روستایی، گفت: ضروری است با توجه به ورود به شرایط ویژه، علاوه‌ بر مشترکان شهری برنامه‌ریزی به منظور کاهش مشکلات مشترکان روستایی نیز در دستور کار قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر 19 میلیون مترمکعب آب در پشت سد اکباتان با ورودی 3 مترمکعب در ثانیه وجود دارد، گفت: میزان مصرف چیزی در حدود  950 تا 1000لیتردر ثانیه در نوسان است.
منصور ستوده با بیان اینکه بخشی از ذخایر آبی ما به مصرف کشاورزی می‌رسد، عنوان کرد: برابر آخرین آمار دریافتی، سال گذشته به بخش کشاورزی سه روستای شورین، سنگستان و آبشینه چیزی در حدود 2 میلیون و 600 هزار مترمکعب آب اختصاص یافت  که طی مکاتباتی سعی داریم جلوی کشت‌های پر آب‌بر را بگیریم، ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنیم با همراهی کشاورزان و باغداران عزیز سهم آبی زمین‌های کشاورزی تا حدودی کاهش یابد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7607/9/574784/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها