بنگاه




ضرورت مدیریت مصرف برق و جلوگیری از بروز خاموشی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از برنامه‌ریزی گسترده در این شرکت به منظور همراهی با تمامی دستگاه‌های اجرایی در ریشه کن کردن بیماری کرونا، جلوگیری از قطعی و نوسان در شبکه برق پایتخت و تأمین برق مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خبر داد.
حسین صبوری با بیان این که با توجه به آغاز موج چهارم شیوع بیماری کرونا و همزمانی با ورود به فصل گرما، تأمین برق مراکز درمانی، اهمیتی دوچندان پیدا کرده است، گفت: اگرچه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجهز به مولدهای اضطراری هستند اما مسلماً قطع برق شبکه توزیع می‌تواند در تأمین انرژی مورد نیاز برخی از بخش‌های این مراکز، اختلال ایجاد کرده و خدمات‌رسانی به بیماران را دچار مشکلاتی کند.
وی افزود: از سوی دیگر بروز خاموشی در شبکه برق تهران و قطع برق منازل نیز با ایجاد وقفه در فعالیت آسانسورها و پمپاژ و تأمین آب ساختمان‌های مرتفع، ضمن ایجاد مشکلات بهداشتی، بار روانی منفی نیز برای شهروندان بویژه بیمارانی که در منازل بستری هستند و خانواده آنان به‌دنبال خواهد داشت و این مهم در شرایط فعلی که هموطنان به‌دلیل شرایط پیش آمده تحت فشارهای روانی و اقتصادی قرار دارند می‌تواند آثار تلاش‌ها و ایثار فعالان عرصه بهداشت و درمان کشور را کمرنگ کند و به همین دلیل با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌جاری با تمام توان در تلاشیم تا کوچکترین خللی در تأمین برق پایتخت ایجاد نشود. وی یادآور شد: حدود 13 درصد از کل مشترکان، بیش از 10 درصد از مصرف برق و بیش از 30 درصد از شبکه زمینی توزیع برق کشور متعلق به کلانشهر تهران است و با توجه به مصرف سالانه حدود 22 میلیارد کیلووات ساعت انرژی، هرگونه تغییر در مصرف برق پایتخت می‌تواند روی تمامی کشور اثرگذار باشد./ روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ

منطقه آزاد چابهار، طلایه‌دار توسعه در سواحل مکران

براساس اقدامات انجام شده در منطقه آزاد چابهار و نگاهی به وضعیت منطقه در هشت سال گذشته پی ‌خواهیم برد که آینده‌پژوهی و چرخش راهبردی این خطه، از تجارتِ صِرف به سمت تولید چگونه به درخشندگی تلفیقی تولید و تجارت در سواحل مکران منجر شده است.
منطقه مکران از شرق هرمزگان تا شرق سیستان و بلوچستان گسترده است و شهرستان‌های سیریک، جاسک، کنارک و چابهار را شامل می‌شود.
فراهم کردن زیرساخت‌های تولید در نزدیک‌ترین نقطه به دریا و اقیانوس، هر سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را برای ورود به منطقه آزاد چابهار ترغیب کرده است و نیک می‌دانیم که «آب» یکی از مهم‌ترین نیازهای صنایع بزرگی همچون فولاد به شمار می‌رود و همین الان طرح «فولاد مکران» در زمینی به گستره ۳۰۰ هکتار در دست احداث است که کارخانه‌هایی همچون تولید آهن اسفنجی، گندله سازی، فولادسازی و نوردسازی برای آن پیش‌بینی شده است.
به گفته عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، تنها برای اجرای فاز نخست مجتمع فولاد مکران ۱۳۰ میلیون یورو یعنی رقمی حدود سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد شده و کار احداث آن در حال انجام است. رئیس هیأت مدیره سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد چابهار در این خصوص اظهار داشت: عملیات ساخت فولاد ۱۰ میلیون تنی با سرمایه‌گذاری هفت میلیارد یورو (حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان) در سواحل مکران بزودی آغاز می‌شود.
همچنین در کرانه مکران، یک مجتمع فولاد با ظرفیت ۱.۶ دهم میلیون تن در حال ساخت است. کردی با بیان اینکه احداث مجتمع پتروشیمی چابهار با ظرفیت تولید بیش از ۲۰ میلیون تن مواد پتروشیمی در قالب سه فاز از سال ۱۳۹۲ برنامه‌ریزی و از سال ۱۳۹۴ هم ساخت نخستین واحد تولید متانول آن شروع‌شده است، گفت: ظرفیت فاز نخست مجتمع پتروشیمی چابهار هشت و نیم میلیون تن متانول است که این مقدار متانول در پنج کارخانه هرکدام با ظرفیت یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار تن محصول در سال تولید خواهد شد.
وی تصریح کرد: فاز نخست پتروشیمی چابهار با سرمایه‌گذاری هشت و نیم میلیارد یورو درحال ساخت است. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه طرح توسعه محدوده این منطقه با تمامی فراز و فرودهایی که مواجه بود به سرانجام رسید، اظهار داشت: این کار انجام شد تا فصل تازه‌ای در کتاب توسعه چابهار باز شود. کردی اضافه کرد: امروز همه آنچه مورد نیاز یک سرمایه‌گذار است از طریق سامانه و پنجره ‏واحد، قابل رهگیری و دنبال کردن است و این، بخش عمده‌ای از دغدغه سرمایه‌گذارانی است که در گذشته درباره نحوه واگذاری طرح‌ها، ‏زمین و شرایط پروژه‌ها نگران بودند و هم‌اینک، این دغدغه برطرف شده است و یک دستاورد به شمار می‌رود. به گفته او، اگرچه هماهنگی‌های بین‌بخشی به‌طور کامل به سرانجام نرسیده‌، اما اراده دولت و سیاستگذاران همچنان بر یکپارچگی و هم‌افزایی مدیریتی استوار است./ایرنا

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7607/8/574782/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها