خبــــر



گزارش منظم نتایج گفت‌وگوهای وین به مقامات عالی

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که مذاکرات وین به‌دنبال لغو تحریم هاست. او درباره مذاکرات جاری در وین بین ایران و گروه 1+4 گفت: آنچه در وین در حال پیگیری و گفت‌وگو است، ایجاد یک تصویر واضح و شفاف در خصوص لغو تحریم‌ها می‌باشد. وی افزود: شناسایی و فهرست کردن اقدامات لغو تحریمی، برای این شفاف‌سازی و سنجیدن جدیت امریکا در ادعای خود برای بازگشت و پایبندی کامل به برجام و انطباق آن با سیاست اعلامی کشور، لازم است. غریب آبادی یادآور شد: مبنای تیم مذاکره کننده نیز اصولی است که از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سیاست نظام در این رابطه تعیین شده است. وی بیان کرد: هیأت مذاکره کننده در وین نتایج گفت‌وگوها را به‌طور منظم به مقامات عالی نظام جهت بررسی و اخذ تصمیمات لازم، گزارش می‌کند.

مهر تأیید آژانس بر آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی در نطنز توسط ایران خبر داد. به‌گزارش ایسنا به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای تأیید کرد که ایران تولید هگزوفلوراید اورانیوم غنی‌سازی شده تا سقف ۶۰ درصد را از طریق گازدهی هگزوفلوراید اورانیوم غنی‌سازی شده تا سقف ۵ درصد به دو آبشار سانتریفیوژهای IR-۴m و IR-۶m به طور همزمان در نیروگاه غنی‌سازی سوخت نطنز آغاز کرده است.

همسر نواب صفوی درگذشت

همسر شهید والامقام سید مجتبی نواب صفوی برگزیده جایزه جهانی گوهرشاد، آسمانی شد. به گزارش مهر، در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان روح مطهره حاجیه خانم «نیره احتشام رضوی» همسر شهید سید مجتبی نواب صفوی، پس از تحمل یک دوره بیماری به همسر شهیدش پیوست. مرحومه احتشام رضوی از نوجوانی در مسیر مبارزه بود، از قبل از انقلاب که پدرش یکی از رهبران قیام علیه رضاشاه بود تا بعد از ازدواج که همراه و همصدای مبارزات همسر نامدارش علیه رژیم پهلوی شد.
سیدمجتبی نواب صفوی رهبر جمعیت فداییان اسلام و سه نفر از یارانش ۲۷ دی ۱۳۳۴ در میدان تیر لشکر ۲ زرهی تهران به جوخه اعدام سپرده شدند و پیکرش در قبرستان وادی‌السلام قم به خاک سپرده شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7607/3/574756/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها