اخبــار




نیروگاه اتمی بوشهر در صحت کامل است

روابط عمومی نیروگاه بوشهر اعلام کرد که هیچ‌گونه آسیبی به نیروگاه اتمی بوشهر در اثر زلزله روز یکشنبه در شهرستان گناوه وارد نشده است.
به گزارش ایلنا، زمین‌لرزه 5.9 ریشتری پیش از ظهر روز یکشنبه بندر گناوه در استان بوشهر را لرزاند. این زلزله در استان‌های فارس و خوزستان نیز احساس شده است. در همین رابطه روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد، با توجه به زمین‌لرزه 5.9 ریشتری شهرستان گناوه در ساعت ۱۱:۱۱ روز یکشنبه به استحضار می‌رساند وضعیت تمامی تأسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه اتمی بوشهر در صحت کامل بوده و هیچ‌گونه آسیبی به این مرکز وارد نشده و در روند انجام فعالیت‌های جاری نیروگاه نیز خللی رخ نداده است. قابل ذکر است نیروگاه بوشهر بر اساس استانداردها و ضوابط بین‌المللی طراحی و احداث شده و در برابر شدیدترین زلزله‌های محتمل در کشور و منطقه ایمن است.

تداوم رایزنی کارگروه‌های برجام در وین

رایزنی‌های هیأت‌های مذاکره‌کننده ایران و گروه ۱+۴ در وین روز گذشته یکشنبه نیز در سطوح مختلف ادامه پیدا کرد. «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در وین در صفحه توئیترش با اشاره به فعالیت کارگروه‌های کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته‌ای تأکید کرد، روند در جریان است اما کار آنها آسان نیست. نماینده روسیه درباره فعالیت کارگروه‌های کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته‌ای نوشت: «به‌دنبال تصمیم کمیسیون مشترک برجام، کارگروه‌های آن به فعالیتشان در وین در زمینه لغو تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای، بعد از ظهر دیروز و امروز ادامه یافت.» اولیانوف افزود: «کار آنها آسان نیست اما روند آن در جریان است». روز جمعه شرکای برجام یک نشست دیگر کمیسیون مشترک برجام را در وین برگزار کردند که به گفته نمایندگان کشورهای حاضر در این جلسه، رضایت‌بخش بوده و پیشرفت‌هایی نیز حاصل شده است. جلسات اخیر کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته‌ای با هدف لغو تحریم‌های امریکا علیه ایران و بازگشت ایران به تعهدات برجامی‌اش برگزار شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7607/2/574751/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها