رایزنی وزیر خارجه صربستان با رئیس جمهوری


«نیکلا سلاکوویچ» وزیر امور خارجه صربستان روز گذشته با حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار کرد. رئیس جمهوری در این دیدار با اشاره به روابط خوب و صمیمی ایران و صربستان و همچنین امضای یادداشت تفاهم همکاری میان وزیران امور خارجه دو کشور، بر تلاش برای توسعه و تعمیق مناسبات در زمینه‌های مختلف، سیاسی، اقتصادی و تجاری تأکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از وحدت ملی صربستان حمایت کرده است، ضرورت تقویت همکاری‌های بین‌المللی تهران و بلگراد را مورد تأکید قرار داد. روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران معتقد به ضرورت حفظ صلح، ثبات و امنیت در منطقه بالکان و همزیستی مسالمت‌آمیز همه اقوام و نژادها است، گفت: مبارزه با تروریسم و برقراری صلح و ثبات و امنیت مستلزم همکاری و تلاش همه‌جانبه کشورها است.
رئیس جمهوری در این دیدار با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران و صربستان، آمادگی کشورمان برای مشارکت و همکاری‌های علمی و تخصصی با صربستان را در زمینه مبارزه با کرونا، اعلام کرد.
روحانی در این گفت‌وگو همچنین با اشاره به اعمال تحریم‌های غیرقانونی و جنگ اقتصادی سه ساله امریکا علیه ملت ایران، اظهار کرد: با تغییرات ایجاد شده در عرصه بین‌المللی و ابراز تمایل دولت جدید امریکا برای بازگشت به برجام، با لغو کامل تحریم‌های این کشور، فضای جدیدی برای همکاری‌ها و تعاملات اقتصادی ایران با جهان ایجاد خواهد شد و بهتر است کشورهای دوست برای استفاده از این فرصت تلاش کنند.
وزیر امور خارجه صربستان نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورش همواره بر روابط دوستانه با ایران مصمم بوده است، بر توسعه و تعمیق روابط و مناسبات دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه تأکید کرد.
نیکلا سلاکوویچ افزود: همواره از برجام و اهداف صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حمایت کرده و می‌کنیم و امیدواریم هرچه سریعتر مشکلات مرتبط با این توافق بین‌المللی رفع شود.
  وزیر خارجه صربستان دیروز همچنین با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. نیکلا سلاکوویچ همچنین شامگاه یکشنبه با محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان دیدار کرد. وزرای خارجه ایران و صربستان ضمن بررسی مناسبات دوجانبه، درباره تحریم‌های امریکا و اقدامات دو کشور در حوزه واکسن و مبارزه با کرونا گفت‌وگو کردند. در سفر وزیر خارجه صربستان به تهران، یادداشت تفاهم همکاری بین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه صربستان توسط محمدجواد ظریف و نیکلا سلاکوویچ وزرای امور خارجه دو کشور به امضا رسید. این تفاهمنامه درخصوص توسعه دوستی و همکاری بین طرفین، بر پایه اصول برابری، حاکمیت، تمامیت ارضی، عدم مداخله در امور داخلی، احترام متقابل و منافع مشترک است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7607/2/574749/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها