در صحن علنی مجلس خوانده شد

شکایت برادران جهانگیری از نماینده گرمسار


گروه سیاسی/ دیروز در نشست علنی مجلس، جوابیه برادران معاون اول رئیس جمهوری قرائت شد که در آن ابراهیم و مهدی جهانگیری خواستار رسیدگی به اظهارات اردشیر مطهری در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان شدند. در جلسه یکشنبه هفته گذشته مجلس، اردشیر مطهری نماینده گرمسار در نطق خود گفته بود: «اگر برادر کسی که کاندیدای شورای شهر است یک بست تریاک کشیده باشد، پدرش را در می‌‌آوریم، اما برادر رئیس جمهوری دزد است، برادر معاون اول رئیس جمهوری دزد است، دختر وزیر دزد است، اما با او کاری نداریم!» و دیروز در پاسخ به این اظهارات، علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس جوابیه ابراهیم و مهدی جهانگیری برادران معاون اول رئیس جمهوری را براساس ماده ۷۴ آیین‌نامه داخلی مجلس درخصوص نطق نماینده گرمسار قرائت کرد. به گزارش ایسنا، در این جوابیه خطاب به رئیس مجلس آمده است: همان‌طوری که می‌دانید در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 22/۱/1400 از تریبون مجلس شورای اسلامی که باید جز حق و راستی و درستی نگفت و نشنید، آقای اردشیر مطهری نماینده گرمسار با کلمات سخیف به برادر معاون اول آقای رئیس جمهوری اتهام دزدی وارد کرد. متأسفانه جایگاه و شأن رفیع مجلس شورای اسلامی که در منظومه فکری و کلامی امام راحل عظیم‌الشأن از آن به عنوان رأس امور یاد شده است، به‌راحتی با بی‌پروایی تمام توسط نماینده مذکور شکسته شد و تأسف‌بارتر از آن اینکه فرد مذکور هیچگونه اخطاری در حین و پس از آن برای این رفتار غیر‌اخلاقی و غیر‌قانونی خود دریافت نکرد. در ادامه آن عنوان شده: پرواضح است که طرح اتهام کلی دزدی به برادر معاون اول رئیس جمهوری بدون ارائه هیچ سند و مدرکی فقط به منظور تخریب معاون اول رئیس جمهوری و تشویش افکار عمومی صورت گرفت. نظر به اینکه این نماینده محترم بدون دادن نشانی خاص از مفهوم کلی برادر معاون اول رئیس جمهوری نام برده است؛ این توضیح را ضروری می‌دانیم که جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری چهار برادر به نام‌های محمد، یعقوب، ابراهیم و مهدی دارند که محمد و یعقوب در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نایل شدند و ابراهیم جانباز دوران دفاع مقدس و از بازنشستگان آموزش و پرورش است و مهدی از فعالان بخش خصوصی است. همچنین تأکید شده: نکته حائز اهمیت اینکه فعالیت‌های اقتصادی مهدی هیچ‌گونه ارتباطی به دولت و شخص معاون اول رئیس جمهوری ندارد. در پرونده قضایی مهدی که منجر به رأی نهایی شده است هیچ‌گونه اتهامی از دزدی و اختلاس مطرح نیست. لذا اینجانبان مهدی و ابراهیم برادران آقای اسحاق جهانگیری که توسط آقای اردشیر مطهری نماینده گرمسار در نطق علنی با تهمت دزدی مورد هتک واقع شده‌ایم مطابق فرمایش امام راحل و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس چنانچه از تریبون مجلس علیه کسی اتهام و تهمتی وارد شد، مجلس موظف است پاسخ فرد را منتشر کند؛ خواستار قرائت این بیانیه در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و رسیدگی در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان هستیم. در پایان ابراهیم و مهدی جهانگیری درخواست کردند که: از آنجا که اتهام مطرح شده مصداق بارز توهین و افترا و جرم بوده و مطابق مواد ۶۹۷ و ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی مشمول مجازات است، شکایت خود را به مراجع ذی‌صلاح قضایی نیز ارائه می‌کنیم.
پاسخ به حمله تروریستی به نطنز در زمان مناسب انجام می‌شود
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نطق پیش از دستور جلسه با بیان اینکه رسیدن به غنی‌سازی ۶۰ درصدی پیام‌های سیاسی مهمی به همراه داشت، گفت: دشمنان ایران انتظار داشتند با اقدامات تروریستی فعالیت هسته‌ای ایران متوقف و یا کند شود، اما این غنی‌سازی به دشمنان ما ثابت کرد صنعت هسته‌ای ایران بومی شده است و هیچ‌کس نمی‌تواند مانع پیشرفت ایران اسلامی شود. رئیس مجلس در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تأکید بر بالا بردن سطح حفاظتی مراکز هسته‌ای توسط دستگاه‌های مسئول، گفت که پاسخ به حمله تروریستی به نطنز یک ضرورت حتمی است و در زمان مناسب انجام خواهد شد. قالیباف همچنین با اشاره به اهمیت موضوع بورس گفت: به همکاران و مردم این اطمینان را می‌دهم که موضوع بورس با اولویت در دستور کار اولین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قواست. امیدوارم بتوانیم با اتخاذ تصمیماتی به این حوزه کمک کرده و نگرانی عزیزان سهامدار را در بازار سرمایه و بورس برطرف کنیم.
وصول طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران امریکایی و انگلیسی
حامی تحریم به ایران
در ادامه جلسه دیروز مجلس، طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران امریکایی و انگلیسی حامی تحریم به ایران اعلام وصول شد. لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان هم از جمله لوایح مهم اعلام وصول شده در جلسه دیروز مجلس بود. همچنین طرح نحوه مواجهه با قانع‌کننده نبودن پاسخ وزیر هم در این جلسه اعلام وصول شد. دیروز همچنین خبر رسید که یک عضو دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس هم به کرونا مبتلا شده است. در روزهای گذشته عفت شریعتی نماینده زرند، سمیه محمودی نماینده شهرضا و مهدی طغیانی نماینده اصفهان به کرونا مبتلا شده و در قرنطینه به سر می‌برند و اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم نیز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده است. در جلسه دیروز همچنین نمایندگان با اصلاح لایحه دولت برای الحاق یک تبصره به ماده ۱۴ قانون صدور چک مصوب ۱۳۵۵ و اصلاحات بعدی آن موافقت کردند. همچنین لایحه «نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور» در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت و نمایندگان با ۱۶۸ رأی موافق کلیات این لایحه را تصویب کردند. از سوی دیگر، به درخواست نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اصلاح یک ماده از لایحه قانون پولی و بانکی برای رفع ابهام و بررسی بیشتر، به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7607/2/574748/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها