اتمام واکسیناسیون گروه اول تا ۱۰ روز آتی




سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور و اقدامات انجام شده جهت تأمین و تولید واکسن را تشریح کرد.
به‌گزارش ایسنا، علیرضا رئیسی در حاشیه شصت و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره میزان واکسن‌های وارداتی، اظهار کرد: تاکنون حدود ۴۲۰ هزار دوز از روسیه، ۶۵۰ هزار دوز از کشور چین، ۱۲۵ هزار دوز از هندوستان که البته قرار بود ما از این کشور ۵۰۰ هزار دوز واکسن بگیریم (که تاکنون ۱۲۵ هزار دوز تحویل داده شده است)‌ و از کشور کره‌جنوبی (واکسن آسترازنکا) حدود۷۰۰ هزار دوز واکسن تحویل گرفتیم. مجموعاً یک میلیون و ۸۹۵ هزار دوز واکسن در اختیار ما قرار گرفته است و چون واکسن‌ها دو دوزی تزریق می‌شود تاکنون قریب به ۵۰۰ هزار واکسیناسیون انجام دادیم و امیدواریم ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده واکسیناسیون فاز اول شامل کادر درمان، گروهی از بیماران صعب‌العلاج، سرطانی و افراد خانه سالمندان را بتوانیم انجام داده و تمام کنیم و از اواسط اردیبهشت ماه وارد فاز دوم واکسیناسیون شویم.
رئیسی افزود: هنوز ۷۱ درصد نقض تردد در شهرهای قرمز داریم. ۶ استانی که بیشترین نقض تردد در آنها اتفاق می‌افتد شامل استان‌های اصفهان، البرز، همدان، مازندران، فارس و آذربایجان شرقی است البته این نقض تردد مربوط به خود این استان‌ها نیست و از استان‌های دیگر وارد آنجا شده‌اند. ۷۳ درصد نقض تردد در شهرهای نارنجی مربوط به ۶ استان دیگر است که در استان‌های اصفهان، البرز، فارس، مازندران، همدان و خوزستان است. همچنین ۶۶ درصد از نقض تردد شبانه در ۶ استان رخ می‌دهد که در صدر استان تهران است سپس استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، البرز، گیلان و فارس قرار دارد.
وی در ادامه تأکید کرد: در رابطه با عبور مرزی هم ۳۸ درصد مسافران وارد شده و ۴۴ درصد مسافران خارج شده اتباع خارجی بودند. ۶ استان هم که در اعمال قانون خوب عمل کردند و ۷۰ درصد تذکرات و پلمب‌ها در استان‌های خوزستان، مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، لرستان و گیلان صورت گرفته است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7605/4/574600/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها