اخــــــــــبار




دعوتنامه‌ کلاب‌هاوس ترفند جدید کلاهبرداران

درحالی که کاربران فقط با لینک دعوت یکی‌ از اعضای کلاب‌هاوس می‌توانند وارد این شبکه اجتماعی شوند، کلاهبرداران از فروش لینک‌های جعلی دعوتنامه، سوء‌استفاده می‌کنند.
به‌گزارش ایسنا بازار سیاه فروش دعوتنامه کلاب هاوس به راه افتاده و گاهی در برخی از سایت‌ها قیمت‌های بالایی برای این دعوتنامه‌ها در نظر گرفته شده است. کلاهبرداران با سوء‌استفاده از این ویژگی‌های کلاب هاوس اقدام به فروش لینک‌های جعلی دعوتنامه‌های اتاق گفت‌وگو می‌کنند، به نحوی که کاربر پس از خرید و واریز وجه، متوجه می‌شود که این لینک جعلی است و قادر به ورود به اتاق گفت‌وگوی مدنظر نمی‌شود. ‫از طرف دیگر، یکی از اقدامات کلاهبرداران این است که با راه‌اندازی سایت‌های جعلی که شبیه به سایت‌های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده‌های مالی اقدام می‌کنند؛ در این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ معروف است، کلاهبرداران از طریق اطلاعات واردشده توسط کاربران در صفحات جعلی، برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران ‌ از آنها استفاده می‌کنند. بنابراین ‫از آنجایی که هیچ منبع رسمی برای فروش لینک دعوتنامه‌های کلاب‌هاوس وجود ندارد، مردم نباید فریب کلاهبردارانی را که اقدام به فروش این دعوتنامه‌ها می‌کنند بخورند.


«آیفون مینی» از محصولات اپل حذف می شود

اپل سال آینده چهار مدل آیفون جدید تولید و عرضه می‌کند که دوربین‌های بهتری خواهند داشت، اما خبری از عرضه آیفون مینی جدید نخواهد بود.
به‌ گزارش مهر، آیفون‌های جدید اپل با نمایشگرهای ۶.۷ و ۶.۱ اینچی عرضه می‌شوند و هر یک از این دو مدل با سخت افزار و امکانات پیشرفته و معمولی در دسترس قرار می‌گیرند. آیفون‌های مینی به‌علت قیمت پایین در میان قشر خاصی از خریداران این‌گوشی اپل طرفدار داشتند، اما تحول جدید نشان می‌دهد اپل به جلب نظر این افراد اهمیت چندانی نمی‌دهد. آخرین بار آیفون ۱۲ مینی در سال ۲۰۲۰ و بعد از مدت‌ها انتظار برای عرضه یک آیفون کوچک تازه عرضه شد؛برخی تحلیلگران معتقدند فروش کمتر آیفون مینی در سال‌های گذشته در مقایسه با آیفون‌هایی که نمایشگرهای بزرگتر و باتری‌های قدرتمندتر دارند، باعث این تصمیم اپل شده است. گفته می‌شود آیفون‌های ۲۰۲۲ دارای حسگرهای بهتر برای تصویربرداری باکیفیت ۴۸ مگاپیکسل و فیلمبرداری با دقت ۸K هستند. همچنین ادعا شده اپل در سال ۲۰۲۳ آیفون‌هایی با لنزهای «تله فوتو» برای زوم بیشتر و تشخیص هویت بهتر عرضه می‌کند؛ پیش از این ادعا شده بود اپل در این سال هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز با ۱۵ دوربین تولید می‌کند.


لغو اینستاگرام کودکان درخواست 35 گروه از فیس‌بوک

ائتلافی متشکل از ۳۵ گروه مدافع مصرف کننده و ۶۴ کارشناس رشد کودک در نامه‌ای به فیس‌بوک، از این شرکت خواستند در طرح خود برای عرضه نسخه اینستاگرام ویژه کودکان پایین ۱۳ سال بازبینی کند.
 به‌گزارش ایسنا، این گروه‌ها و کارشناسان در نامه‌ای که مشترکاً امضا کرده بودند، به این موضوع اشاره کردند که این شبکه اجتماعی با ریسک‌های متعددی برای کودکان و نوجوانان از نظر سلامت فیزیکی و سلامت روانی مرتبط است. این نامه توسط گروه کمپین کودکی بدون تجارت نوشته شد که اغلب پیشتاز کمپین‌ها علیه شرکت‌های فناوری بزرگ و هدف‌گیری کودکان توسط آنهاست. این گروه تأکید کرده شبکه اجتماعی تا چه حد روی رشد خردسالان تأثیرگذار است و چه خطراتی را می‌تواند به همراه بیاورد.
در این نامه آمده است: جمع‌آوری اطلاعات ارزشمند خانوادگی و پرورش نسل جدیدی از کاربران اینستاگرام ممکن است به سود فیس‌بوک باشد اما احتمال استفاده از اینستاگرام را توسط کودکان خردسالی که نسبت به قابلیت‌های تأثیرگذار و استثماری این شبکه اجتماعی آسیب پذیر هستند افزایش می‌دهد. بر اساس گزارش رویترز این گروه یک سازمان غیرانتفاعی است که معتقد است بازاریابی که کودکان را هدف می‌گیرد به همراه سپری کردن زمان طولانی در برابر نمایشگرها، به رشد سلامت کودکان لطمه می‌زند و به‌دنبال پایان دادن به بازاریابی برای کودکان است.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، ماه گذشته گزارش بازفید درباره تلاش این شرکت برای طراحی اپلیکیشن اینستاگرام ویژه کاربران خردسال را تأیید کرد. ساخت این اپلیکیشن جدید به‌صورت داخلی در فیس بوک اعلام شده اما هنوز عرضه نشده است. اینستاگرام در حال حاضر شرط سنی حداقل ۱۳ سال را برای عضویت کاربران در این اپلیکیشن الزامی کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7605/13/574567/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها