حوادث جهان


 آرزو کیهان

کشف فسیل 160 میلیون ساله

باستان شناسان چینی با کشف فسیلی 160 میلیون ساله اعلام کردند که این گونه یک خزنده پرنده بوده است.
به گزارش ساینس، فسیل این حیوان عجیب و غریب در شمال شرقی چین پیدا شده و محققان موفق شده‌اند تا تصویری جالب از این جانور منقرض شده را به نمایش بگذارند.
در فسیل انگشت شست به صورتی است که پرنده – خزنده بتواند روی درخت نشسته وهنگامیکه لازم دارد روی زمین بخزد. بال این حیوان 85 سانتی متر طول داشته است.
به‌گفته کارشناسان شکل انگشت شست حیوان شبیه به پستانداران ، برخی قورباغه‌ها ، آفتاب پرست ها  ومیمون هاست که روی درختان می‌نشستند. نام این فسیل «Monkeydactyl» است.
«فیون وایسوم» دیرینه شناس از دانشگاه بیرمنگام در این باره گفت: انگشتان این حیوان کوچک بوده و سی‌تی‌های انجام شده به ما این قابلیت را داده تا شکل دیجیتالی حیوان را بازسازی کنیم. این کشف بسیار جالب است. به‌نظر می‌رسد حیوان از دست خود برای گرفتن غذا استفاده می‌کرد تا بتواند شاخه‌های درخت را نگه داشته و با زندگی روی درختان سازگاری یابد.

زندان و جریمه به خاطر قتل فیل دریایی

مرد امریکایی که با شلیک به یک فیل دریایی این حیوان را بی‌رحمانه کشته بود به زندان و پرداخت جریمه محکوم شد.
به‌گزارش کرایم، متهم «جوردن گربیچ» 30 ساله اهل یوتای امریکاست که روز گذشته در دادگاهی در این منطقه به‌خاطر قتل یک فیل دریایی به 3 ماه زندان، 3 ماه ماندن در خانه، 150 ساعت کار مجانی در خدمات اجتماعی و پرداخت جریمه هزار دلاری محکوم شده است.
اطلاعات پلیس یوتای امریکا نشان می‌دهد متهم شبانه با دوستش به ساحل و محل زندگی فیل‌های دریایی رفته و برای شلیک به سر یکی از فیل‌ها از چراغ قوه استفاده کرده و این حیوان بی‌دفاع را به قتل رسانده سپس ساحل را ترک کرده است.
سال‌هاست که فیل‌های دریایی تحت حفاظت سازمان حمایت از حیوانات قرار دارند زیرا گونه‌شان در خطر نابودی قرار دارند.

پنتاگون پرواز یوفو را تأیید کرد

پرواز یک یوفوی ناشناخته بر فراز کشتی دریایی امریکا از سوی پنتاگون تأیید شد.
به گزارش دیلی میل،  پنتاگون پرواز این شیء را تأیید و اعلام کرد که فیلم توسط سربازان نیروی دریایی گرفته شده است و در آن زمان با مشاهده این شیء ناشناس همه شاهدان گیج و نگران شده‌اند. گفتنی است فیلم و تصاویر منتشر شده از تحقیقات رسمی در ارتباط با پرواز اشیای ناشناخته به بیرون از پنتاگون پخش شده است.
«سو گاه» سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای به سی ان ان اعلام کرد که این اشیای پرنده که در سه نوبت طی سال های گذشته توسط پرسنل نیروی دریایی امریکا رهگیری شدند، در اشکال مختلفی درحال پرواز بوده اند. این یوفو در سال 2019 میلادی به شکل شیء هرمی و سبز رنگ در آسمان دیده شده است. این در حالی است که بنابر گزارش‌های موجود ایالات متحده امریکا شواهدی از پرواز بشقاب پرنده‌هایی در آسمان زمین داشته که همه این اطلاعات را به صورت راز مخفی نگه داشته است. از سوی دیگر «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ نیز از موارد متعدد «پدیده‌های هوایی ناشناخته» سخن گفته بود.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7605/12/574561/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها