روحانی :

مستقیماً موضوع واردات واکسن را دنبال می‌کنم


رئیس‌جمهوری گفت: ما نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی در تابستان باشیم به همین جهت باید در اردیبهشت و خرداد که بسیار حیاتی است، از واکسن وارداتی استفاده کنیم.
به‌گزارش مهر، حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از ۴ طرح بزرگ پتروشیمی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: اگر جهش ویروس انگلیسی کرونا نبود ما شاهد این پیک نبودیم، اساس مشکل این است که ویروس انگلیسی از عراق وارد خوزستان و از آنجا وارد استان‌های همجوار شد و بعد به سراسر کشور راه یافت. بنابراین هیچکس دنبال علت‌های غلط نگردد و بداند که عامل اصلی مشکل ما ورود ویروس جهش یافته انگلیسی از مرزهای عراق به کشور است.
رئیس‌جمهوری افزود: همیشه مراسم‌هایی همچون عروسی، عید، سفرها، ترددها و دورهمی‌ها در شدت یافتن ویروس کرونا تأثیرگذار است به همین جهت هر جا دستورالعمل‌ها را رعایت نکنیم این ویروس شدت می‌یابد.روحانی با اشاره به اینکه امیدواریم همه دست‌به‌دست هم بدهیم و از این ویروس عبور کنیم، اظهار داشت: تا یک هفته آینده می‌توانیم از شرایط سخت کرونایی در بسیاری از استان‌ها عبور کنیم.
رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه واکسن، کلید حل کرونا است، اظهار داشت: شرکت‌های خصوصی راحت‌تر می‌توانند واکسن‌ها را وارد کنند، بنابراین هر شرکتی که برای ورود واکسن، کوچک‌ترین مشکلی دارد به دفتر رئیس‌جمهوری نامه بنویسد؛ من مستقیماً موضوع را دنبال می‌کنم زیرا در هفته‌های آینده براحتی می‌توانیم میلیون‌ها دوز واکسن وارد کنیم.
معزی: رئیس‌جمهوری شخصاً مسأله‌ واکسن را پیگیری می‌کند
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری هم در این زمینه در توئیتی نوشت: روحانی شخصاً و مستقیماً مسأله‌ واکسن را پیگیری می‌کند و هر مشکلی در واردات آن توسط بخش خصوصی، از طریق دفتر رئیس‌جمهوری قابل پیگیری است.او گفت: تا پیش از عرضه‌ واکسن داخلی و تا زمانی که همت و تکاپوی ستایش‌برانگیز نهادهای داخلی به کسب مجوز و تولید انبوه نرسیده، تأمین واکسن خارجی مرحله‌ای حیاتی در محافظت از سلامت عمومی است. و تأمین واکسن و عرضه توأم با شفافیت به جامعه طبق سند ملی واکسیناسیون، دغدغه اساسی رئیس‌جمهوری است.
محدودیت‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی تا پایان هفته آینده تمدید شد
رئیس‌جمهوری همچنین با تأکید بر ضرورت حفظ آرامش و امنیت روانی جامعه برای موفقیت در مسیر مقابله با کرونا، اعلام کرد که محدودیت‌های اعمال شده در شهرهای قرمز و نارنجی تا پایان هفته آینده تمدید می‌شود.
 حسن روحانی در نشست کمیته‌های تخصصی مقابله با کرونا با اشاره به‌گزارش وزارت بهداشت و درمان درخصوص تأمین واکسن از برخی کشورها و همچنین ورود اولین محموله واکسن خریداری شده از سبد کواکس (۷۰۰ هزار دوز) به کشور، افزود: خوشبختانه روند تولید واکسن کاملاً امیدوارکننده است، اما با همه تلاش‌های انجام شده قاعدتاً تا پیش از تابستان واکسن ایرانی به دست ما نخواهد رسید و لذا تأمین واکسن با مساعدت بخش خصوصی در دستور کار دولت و در اولویت نخست قرار گرفته است.روحانی گفت: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده واکسن مورد نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه شود. با توجه به گزارش‌هایی که وزارت خارجه در مورد تهیه واکسن در روزهای اخیر ارائه کرده بزودی شاهد ورود محموله‌های بعدی واکسن خواهیم بود.رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات انجام شده در استان‌ها بعد از مواجه شدن با موج‌های جدید بیماری در ۱۴ ماه گذشته، از تفویض اختیارات لازم به قرارگاه عملیاتی ستاد برای اتخاذ تصمیمات لازم و اجرای آن در جهت مدیریت و مهار هر چه سریع تر موج چهارم بیماری در کشور خبر داد.روحانی با تأکید بر ضرورت حفظ آرامش روانی جامعه بویژه در موج چهارم که شدت آن با موج‌های قبلی متفاوت است، گفت: مدیریت بحران فعلی باید با حفظ آرامش انجام گیرد. نباید با اظهارنظرها و اطلاع‌رسانی غلط و هیجانی و موضع گیری‌های تند آرامش روانی جامعه مختل شود.
رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم عبادی در ماه مبارک رمضان، تأکید کرد: در شرایط فعلی راهبرد اصلی حفظ جان و سلامت مردم است و بی‌تردید برای اطمینان از حفظ سلامت مردم، پروتکل‌ها به گونه‌ای تدوین خواهد شد که در کنار برگزاری این آیین‌ها، حفظ جان مردم نیز مورد توجه باشد.
در این جلسه بر اساس گزارش کمیته‌های بهداشت و درمان و امنیتی اجتماعی، درمورد پروتکل‌های مرتبط با مراسم و آیین‌های ماه رمضان از جمله مراسم شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس مقرر شد، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های لازم تدوین و پس از هماهنگی‌های لازم برای تصویب به ستاد ملی کرونا ارائه شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7605/5/574527/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها