شواهد تازه از افزایش خشونت در امریکا


گروه جهان/ انتشار تصاویر ویدیویی قتل یک نوجوان 13 ساله اسپانیایی به دست پلیس سفیدپوست امریکا آن هم در روزهایی که محاکمه قاتل یونیفورم پوش «جورج فلوید» سیاهپوست با اما و اگرهایی همراه است، پلیس امریکا را در برابر بحران تازه‌ای قرار داده است.
به گزارش فرانس پرس، در این تصاویر که پس از 10 روز از این واقعه و گسترش اعتراضات در شیکاگو با درخواست شهردار منطقه منتشر شده است، به رغم ادعای افسر سفیدپوست خاطی، «آدام تولدو»ی 13 ساله در لحظه شلیک پلیس اسلحه‌ای در دست نداشته و حالت تسلیم داشته است. این افشاگری در حالی انجام شده که به رغم گذشت حدود یک سال از اعتراضات گسترده علیه خشونت پلیس امریکا، کشتار غیرسفیدها همچنان ادامه دارد و آخرین مورد آن نیز چند روز قبل در مینیاپولیس و با شلیک به یک جوان سیاهپوست به نام «داونت رایت» رخ داد.
اما کشتار غیرسفیدها به دست پلیس تنها یک بعد خشونت در امریکا است زیرا در شرایطی که در چند هفته گذشته شماری از مردم این کشور به دلیل آزادی سلاح، در تیراندازی‌های متفاوت جان خود را از دست داده‌اند، شامگاه پنجشنبه نیز ضاربی ناشناس با حمله به ساختمان شرکت پست فدکس در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی ایندیاناپولیس، مردم را به گلوله بست و پس از قتل دست‌کم 8 تن و مجروح کردن 7 تن، با گلوله‌ای به زندگی‌اش پایان داد.
به گزارش «الجزیره»، پلیس حال یکی از مصدومان را وخیم اعلام کرده است. هنوز هویت ضارب مشخص نیست اما با توجه به خودکشی او در صحنه جنایت، پلیس معتقد است خطری شهروندان را تهدید نمی‌کند.
به گفته برخی از شاهدان با توجه به اینکه طبق قوانین شرکت پستی، استفاده از گوشی برای کارمندان این شرکت در محل کار ممنوع است، امکان برقراری ارتباط با آنها در زمان حادثه دشوار بوده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7605/4/574516/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها