اخبـــار




کدخدایی خبر داد
طرح اصلاح قانون انتخابات هنوز تأیید نشده است

با گذشت ماه‌ها از تلاش نمایندگان برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و تصویب با اولویت آن با وجود تمام مصایب و مشکلات معیشتی کشور، این طرح همچنان پشت در شورای نگهبان مانده است. البته تنها اعضای شورا نیستند که مجلسی‌ها در انتظار نظر آنان هستند بلکه، هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام هم باید در این خصوص اعلام نظر کند.  فروردین امسال و پس از آغاز به‌کار مجلس یازدهم، طرح برگشت خورده اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری باز هم در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و آنان با اصلاحاتی آن را روانه شورای نگهبان کردند. هرچند سه روز پیش خبرگزاری فارس در همین راستا به نقل از «منبعی مطلع» نوشته بود که این طرح در جلسه شورای نگهبان با اصلاحات صورت گرفته تأیید خواهد شد اما هنوز هم مشخص نیست که نظر نهایی اعضای این نهاد چه خواهد بود.
سخنگوی شورای نگهبان روز پنجشنبه اعلام کرد: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری هنوز در شورای نگهبان تأیید نشده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی گفت: تا زمانی که نظر هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام مجمع تشخیص مصلحت به شورا نرسد ما نمی‌توانیم این طرح را رد یا تأیید کنیم. با تعلل تصمیم‌گیری در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به شروع فرایند اجرایی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، بعید به نظر می‌رسد که این طرح به فرض تبدیل شدن به قانون، در این دوره از انتخابات اجرا شود.

پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده سپاه به مناسبت روز ارتش
آماده پاسخ به هر تهدید دشمن هستیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای به فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، فرارسیدن ۲۹ فروردین، روز ارتش را تبریک گفتند.
به‌گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش و سپاه را ضامن امنیت پایدار کشور و آرامش کم نظیر ملت ایران دانست و تأکید کرد: آماده پاسخ قاطع به هر نوع تهدید و اقدام شوم دشمنان هستیم. سرلشکر باقری، ارتش عزیز را پشتوانه ملت و منافع ملی و ذخیره‌ای کارگشا برای پاسخ به نیازهای کشور توصیف کرد و افزود: صحیفه افتخارات ارتش وفادار و فداکار در عرصه‌های گوناگون دفاع از تمامیت ارضی کشور و مشارکت در مقابله تمام‌عیار با ضد انقلاب مسلح و دیگر میدان‌ها، ودیعه‌ای الهام‌بخش برای نسل‌های مشتاق خدمت در این سازمان است. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم ۲۹ فروردین ماه را یوم‌الله ظهور یک قدرت دفاعی انقلابی و مکتبی برای نظام و ملت ایران دانست و تأکید کرد: وحدت ارتش و سپاه آرزوهای دشمن را باطل ساخته است. او تصریح کرد: ارتش و سپاه دست در دست یکدیگر با هوشمندی و هوشیاری، مشت آهنین ملت ایران بوده و اجازه نخواهند داد امنیت و آرامش کم‌نظیر میهن اسلامی، تحت تأثیر تهدیدات و القائات دشمنان خبیث و حیله‌گر متزلزل شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7605/3/574513/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها