دیگه چه خبر؟




توضیح ظریف درباره چرایی گفت‌وگوی ایران با طالبان

 خبر اول اینکه، وزیر امور خارجه کشورمان درباره چرایی گفت‌وگوی ایران با طالبان و سفر آنان به تهران که در ماه‌های گذشته به یکی از موضوعات بحث برانگیز شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده بود، توضیحاتی ارائه کرد. به‌گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در نشست «رایسینیا ۲۰۲۱» در پاسخ به سؤالی پیرامون بازدید طالبان از ایران گفت: ما گفت‌وگوهایی با طالبان داشته‌ایم. این گفت‌وگو اولاً به‌خاطر منافع ملی خودمان بوده و دوماً برای این بوده که آنان را متقاعد کنیم به صلح فراگیر در افغانستان نیاز است. طالبان باید بخشی از این صلح باشند و نباید این صلح را کنترل کنند. او افزود: ایران به طالبان القا کرد آماده است هرگونه نشستی برای طالبان و دیگر گروه‌ها در افغانستان بویژه دولت افغانستان مهیا کند تا برای پیشروی جهت رسیدن به صلح در چارچوب قانون اساسی افعانستان وارد مذاکرات جدی شوند.

غبطه امارات به صنعت غنی‌سازی اورانیوم ایران

 خبر دیگر اینکه، سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن از ناتوانی کشورش در غنی‌سازی اورانیوم ابراز نارضایتی کرد. به گزارش فارس، «یوسف العطیبه» در کنفرانسی ویدیویی با این ادعا که محدودیت زمان، در بر نگرفتن مسائل موشکی و منطقه‌ای و امکان تداوم غنی‌سازی محدود اورانیوم از سوی ایران، از کاستی‌های برجام است، گفت: «چرا آنان باید بتوانند غنی‌سازی داشته باشند که نهایتاً می‌تواند آنان را به برنامه نظامی برساند، در حالی که شرکا و متحدان شما برنامه هسته‌ای بدون غنی‌سازی و بدون فرآوری مجدد را دارند؟» این مقام اماراتی افزود: «فرض کنیم که به برجام بازگشتید، چه چیزی کشورهای منطقه را از این کار منع می‌کند که به سراغ امریکا بیایند و بگویند ما هم توافقی مانند آنچه ایرانی‌ها به دست آوردند می‌خواهیم؟»

ادعای عجیب یک اصولگرا: عمداً کل کشور را قرمز کردند

 شنیدیم که، نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در اظهاراتی عجیب مدعی شد قرمز شدن شرایط کرونایی در بیشتر شهرها با هدف کاستن از میزان مشارکت در انتخابات انجام شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، حمید رضا ترقی در اظهارات خود مشارکت مردم در انتخابات 1400 را با دو مانع نارضایتی مردم از وضعیت معیشتی و ادامه یافتن همه‌گیری کرونا مواجه دانست و مدعی شد: سیاست دولت در ایام نوروز به گونه‌ای بود که توجهی به نظر کارشناسان بهداشت و درمان نکرد و دستور آزادی رفت و آمد و سفر را صادر کرد که به نظر یک عمدی در آن بود که کل کشور را قرمز بکنند و این قرمز بودن شهرها را تا انتخابات پیش ببرند.

تأکید یک اصولگرای دیگر بر رد صلاحیت احمدی‌نژاد

 دست آخر اینکه، پس‌ از غلامعلی حداد عادل، این بار محمد حسن قدیری ابیانه رد صلاحیت محمود احمدی‌نژاد را قطعی دانست. به گزارش تابناک، قدیری ابیانه با بیان اینکه احمدی‌نژاد قطعاً تأیید صلاحیت نخواهد شد و هیچ‌چیز پشت پرده‌ای در این‌ میان وجود ندارد، درباره فعالیت‌های انتخاباتی اخیر احمدی‌نژاد گفت: او تنها می‌خواهد به طرفداران خود امید دهد که من تأیید صلاحیت و بعد رئیس‌جمهوری می‌شوم و امکانات کشور را در اختیار شما قرار می‌دهم تا به این وسیله بتواند عده‌ای را اطراف خود نگه دارد. قدیری ابیانه افزود: یکی از دلایلی که احمدی‌نژاد با اینکه سمتی ندارد، اما افراد به او مراجعه می‌کنند و او نامه به دست‌شان می‌دهد، این است که این افراد امیدوار شوند که اگر رئیس‌جمهوری شود، این نامه یا دستور عملی خواهد شد و این‌طور با فریب مردم می‌خواهد یار تعیین کند، لذا این موارد بیش از گذشته ماهیت اینها را نشان می‌دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7605/3/574512/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها