اخبار




رئال، پیروز ال کلاسیکوی بارانی

دویست‌و‌هفتاد و نهمین ال کلاسیکوی تاریخ در حالی شنبه شب در ورزشگاه آلفردو دی استفانو مادرید برگزار شد که رئال مادرید دیدار برگشت مقابل بارسلونا را با پیروزی 2-1 پشت سر گذاشت. شاگردان زین‌الدین زیدان با هر زحمتی که بود موفق شدند 3 امتیاز حساس هفته سی‌ام لالیگا را کسب کنند و بالاتر از بارسلونا با 66 امتیاز موقتاً و تا پیش از دیدار دیشب رئال بتیس و اتلتیکو مادرید به صدر جدول رسیدند. در این بازی کریم بنزما (13) و تونی کروس (28) برای رئال و مینگزا (59) برای بارسا گلزنی کردند. دقیقه 90 کاسمیرو با دو خطای پیاپی، دو کارت زرد پیاپی هم دریافت کرد و از بازی اخراج شد ولی بازی در نهایت با برتری رئال خاتمه یافت. کروس، به‌عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. اصلی‌ترین بحث بازی در مورد صحنه‌ای بود که مارتین بریتویت در نبرد با فرلاند مندی نقش بر زمین شد اما خسوس خیل مانزانو داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت و ضربه دروازه اعلام شد و رونالد کومان سرمربی بارسلونا بشدت نسبت به تصمیم او اعتراض کرد. این مربی هلندی گفت: «نمی‌دانم چرا در اسپانیا VAR وجود دارد؛ باز هم باید دهان‌مان را ببندیم.» زیدان هم گفت:«شاید مشکلاتی داشته باشیم، اما نباید از چیزی بترسیم؛ با شایستگی کامل پیروز شدیم.»رئال مادرید برای اولین بار از سال 1978 و پس از 43 سال در سه بازی پیاپی ال کلاسیکو به پیروزی رسید. همچنین آنها برای اولین بار از فصل 8-2007 طی یک فصل، برنده هر 2 بازی ال کلاسیکو شدند. ضمن اینکه لیونل مسی از سال 2018 طی 7 بازی اخیر خود در ال کلاسیکو موفق به گلزنی نشده است. بنزما هم به چهارمین بازیکن تاریخ رئال تبدیل شد که به‌طور پیاپی در هفت مسابقه گل می‌زند.

سهمیه‌های کشتی آزاد ایران در توکیو کامل شد

در پایان رقابت‌های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا که به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار شد، امیرمحمد یزدانی در ۶۵، یونس امامی در ۷۴ و محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم با برتری قاطع مقابل رقبایشان ضمن رسیدن به فینال با کسب ۳ سهمیه المپیک، ۶ سهمیه کشتی آزاد ایران در المپیک توکیو را کامل کردند. به این ترتیب کشتی آزاد ایران با احتساب کسب ۳ سهمیه در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ و ۳ سهمیه در رقابت‌های گزینشی المپیک ۲۰۲۱ در قاره آسیا، به ۶ سهمیه کامل المپیک توکیو رسید.  کشتی فرنگی ایران نیز ۵ سهمیه المپیک را به دست آورده و نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران اردیبهشت برای کسب تنها سهمیه باقی‌مانده در رقابت‌های جهانی گزینشی المپیک شرکت می‌کند.

دبیر: روی مدال المپیک حساب نکنید

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی بعد از کسب 11 سهمیه المپیک کشتی آزاد و فرنگی عنوان کرد: «دوستان مجلس و دولت با این اعتبارات نمی‌شود. کشتی مانند نفت، فرش، خاویار و انرژی هسته‌ای ماست. کشتی برای خودمان و مزیت رقابتی ماست. آقایان! این پول‌هایی که شما می‌دهید برای دلار ۳۰۰۰ تومان بوده است نه الان. دلار الان ۸ برابر شده است. با اعتباراتی که می‌دهید روی مدال المپیک نه در توکیو بلکه در بازی‌های بعدی هم حساب نکنید.» وی بیان داشت: «آقایان نمی‌چرخد، دوستان ما در مجلس و دولت ببینید کشتی روز به روز خراب می‌شود. اگر کشتی می‌خواهید در المپیک موفق شود در جیب‌تان دست کنید و درست خرج کنید. با این پول‌ها کشتی نمی‌چرخد. چون کشتی را دوست دارم وظیفه خودم می‌دانستم بگویم. بحث من وزارت ورزش نیست، دولت و مجلس است. کشتی برای من نیست برند جمهوری اسلامی است. وظیفه دولت و مجلس است که کمک کنند.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7601/14/574106/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها