ایران در ایران




حجم ذخیره آب سد اکباتان همدان به نیمه رسید

همدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: با گذشت ۶ ماه از سال آبی جاری، ۵۱ درصد از حجم مخزن ذخیره آب سد اکباتان پر است.
به گزارش ایرنا ، منصور ستوده با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۵۹ میلیمتر بارش در استان همدان ثبت شده است، افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان بارندگی ۳۵۴ میلیمتر و در بلندمدت ۲۶۰ میلیمتر گزارش شده است. وی عنوان کرد: میزان بارندگی در استان همدان نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد و نسبت به بلندمدت یک درصد کاهش داشته است که به‌منظور جبران این کاهش، انتظار بارندگی بیشتری در ماه‌های آینده داریم. ستوده با اشاره به اینکه گنجایش مخزن سد اکباتان ۳۶ میلیون متر مکعب است، اظهار داشت: هم اکنون ۵۱ درصد این سد پر است و در حال حاضر در هر ثانیه نزدیک به ۰.۷۵ مترمکعب آب از آن برداشت می‌شود. وی حجم آب سد آبشینه را نیز پنج میلیون مترمکعب معادل ۱۰۰ درصد ظرفیت آن بیان کرد و گفت: حجم آب سد شیرین‌سو ۳.۲ میلیون مترمکعب است که ۷۳ درصد آن پر است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد ظرفیت سد کلان ملایر پر است، یادآور شد: ۶۶ درصد سد سرابی تویسرکان و ۱۶ درصد سد شنجور رزن نیز پر است که امیدواریم همه سدهای استان همدان در بارندگی‌های آتی سیراب شوند. همدان از ۱۵ سال پیش تاکنون همواره جزو استان‌های در معرض خشکسالی است.

ثبت اثر باغ و عمارت قوامی نیشابور در فهرست آثار ملی

نیشابور - اثر باغ و عمارت قوامی نیشابور در فهرست آثار ملی ثبت شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نیشابور گفت: باغ و عمارت تاریخی قوامی نیشابور به‌شماره ۱۳۷ در اسفند ۱۳۹۹ در شورای ثبت معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور مورد تأیید و تصویب قرار گرفت و مراتب ثبت این اثر به مراجع قانونی مربوط ابلاغ شد.
محمد اسماعیل اعتمادی افزود: با ثبت این اثر در فهرست آثار ملی این اثر تاریخی بزودی تعیین تکلیف و با ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی یا تحویل آن به شهرداری، به یکی از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی نیشابور تبدیل می‌شود.
وی گفت: این باغ و عمارت زیبا در مجاورت باغ امین الاسلامی و متعلق به خاندان قوامی دارای فضا‌های متعدد پس از درگذشت مالک اصلی باغ، به‌حال خود رها و بخشی از درختان باغ خشک و به‌علت نبود مراقبت، قسمتی از عمارت مرکزی آن بشدت تخریب شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7601/9/574090/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها