دیگه چه خبر؟



خشم ریاض از نپذیرفته شدن در مذاکرات وین

 خبر اول اینکه، مخالفان رژیم سعودی فاش کردند که بی‌توجهی مقامات امریکایی به درخواست‌های عربستان برای مشارکت در مذاکرات هسته‌ای با ایران، خشم دربار این رژیم را برافروخته است. به گزارش ایرنا، پایگاه «حرکه الحریه و التغییر» (جنبش آزادی و تغییر) وابسته به مخالفان نظام پادشاهی عربستان دیروز در گزارشی نوشت که بی‌اعتنایی دولت «جو بایدن» به درخواست سعودی‌ها برای مشارکت در مذاکرات هسته‌ای با ایران موجی از خشم را در دربار سلطنتی این کشور به‌وجود آورده است. این پایگاه به نقل از یک منبع آگاه در دربار سلطنتی سعودی افزود: مقامات رژیم آل سعود با حالت خشم با دولت امریکا تماس تلفنی برقرار کردند که دولت بایدن به آن توجهی نکرد و آن را موضوعی بین‌المللی دانست که هیچ ارتباطی با عربستان ندارد. به‌گفته وی که خواستار عدم افشای نامش شده بود، در این تماس تلفنی تأکید کرد که مقامات دولت بایدن بر تعهد امریکا در حمایت از عربستان و حفظ امنیت آن به همتایان خود در ریاض اطمینان خاطر دادند. این منبع اضافه کرد که حالت خشم، دربار سلطنتی رژیم سعودی را بر آن داشت تا برای تماس‌های تلفنی با شخصیت‌های صهیونیستی جهت فشار بر دولت بایدن تلاش کند.

تکذیب خبر خلع درجه سردار آبرومند

 خبر دیگر اینکه، سخنگوی سپاه با تکذیب شدید خبر منتشره در یک کانال تلگرامی پیرامون خلع درجه معاون هماهنگ‌کننده سابق سپاه گفت: عملیات روانی و خبرسازی‌های کذب علیه سپاه مذموم و محکوم به شکست است. به‌گزارش تسنیم، در پی انتشار خبری در یکی از کانال‌های تلگرامی پیرامون خلع درجه سردار سرتیپ پاسدار جمال‌الدین آبرومند (معاون هماهنگ‌کننده سابق سپاه)، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با تکذیب این خبر، تصریح کرد: خلع درجه سردار آبرومند معاون هماهنگ‌کننده سابق سپاه صحت نداشته و خبر جعلی و ساختگی یک کانال تلگرامی در این خصوص بشدت تکذیب می‌شود. گفتنی است یک کانال تلگرامی مدعی شده بود که سردار آبرومند در ارتباط با پرونده موسوم به «یاس» که مرتبط با اتهامات عیسی شریفی قائم مقام محمد باقر قالیباف در زمان شهرداری است، خلع درجه شده است. سردار آبرومند دستیار رئیس مجلس در حوزه خدمت و پیشرفت است.

فیس‌بوک صدها حساب جعلی منافقین را مسدود کرد

 شنیدیم که، شرکت فیس‌بوک سه‌شنبه شب صدها حساب کاربری جعلی در ارتباط با گروه تروریستی منافقین در آلبانی را حذف کرد.به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، شبکه اجتماعی فیس بوک در حالی صدها حساب کاربری در ارتباط با گروه منافقین در آلبانی را حذف کرد که اعضای این گروه با استفاده از حساب‌های کاربری، تصاویر و پروفایل جعلی به انتشار پست‌های انتقادی از دولت ایران می‌پرداختند. بر اساس این گزارش، شرکت فیس‌بوک تشخیص داد که حساب‌ها از یک مکان واحد در آلبانی توسط گروهی از افراد که به نمایندگی از منافقین کار می‌کنند، اداره می‌شود. فیس‌بوک سرنخ‌های دیگری در مورد یک مقر در آلبانی پیدا کرد که در آن به‌ کارگران برای ارسال مطالب غالباً نادرست به رسانه‌های اجتماعی دستمزد پرداخت می‌شود. فیس‌بوک در ادامه اعلام کرد که شبکه حساب‌های جعلی منافقین از سال ۲۰۱۷ و در اواخر سال ۲۰۲۰ فعال بودند که در کل بیش از ۳۰۰ حساب، صفحه و گروه از آنها در فیس‌بوک و اینستاگرام حذف شدند.در برخی موارد، در این حساب‌های جعلی از عکس افراد مشهور ایرانی یا مخالفان متوفی استفاده می‌شد.

تکذیب استعفای انتخاباتی رئیسی

 دست آخر اینکه، روز گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر استعفای سید ابراهیم رئیسی از ریاست قوه قضائیه جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد. با وجود این، یک منبع آگاه در دفتر رئیس قوه قضائیه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا و سیما انتشار اخباری مبنی بر استعفای حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی برای شرکت در انتخابات را تکذیب کرد. همچنین علی نادری، مدیرکل روابط عمومی قوه قضائیه هم با انتشار توئیتی ضمن تکذیب این خبر نوشت: «با نزدیک شدن به ماه‌های انتخابات، هم بازار شایعه داغ‌تر می‌شود و هم شبکه‌های اجتماعی امکان نشر خبر فاقد منبع معتبر را فراهم می‌کنند. مثلاً امروز خبری مبنی براستعفای رئیس قوه قضائیه منتشر شد آن هم با منبع ناشناس. این خبر کذب محض است و البته نه اولین مورد از این شایعات بوده و نه آخرین.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7598/3/573758/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها