از علیرضا و بهروز افخمی تا کارگردان «ستایش» در ماراتن ماه رمضان


فرهنگی/ با گذر از ایام نوروز و فروکش کردن بحث‌ها درباره سریال‌های ویژه عید، حالا آرام آرام با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، تدارک تلویزیون برای این مناسبت مورد توجه قرار گرفته است. ماه رمضان دومین ماراتن تلویزیون در سریال‌سازی است و ساعات فراغت پس از افطار جزو ساعت‌های طلایی پخش تلویزیون است. بخصوص در دو سال اخیر که بحران کرونا، رسالت تلویزیون را سنگین‌تر کرده و توقع این است که بیش از گذشته برای پاگیر کردن مخاطب جلوی قاب تلویزیون تلاش شود. از چهارشنبه 25 فروردین، ماه رمضان آغاز می‌شود و برخی شبکه‌ها از جمله شبکه یک، دو و سه سیما تیزر سریال‌هایشان را روانه آنتن کرده‌اند اما هنوز به‌صورت رسمی گزارش کاملی از
کم و کیف سریال‌های ماه رمضان از سوی صداوسیما منتشر نشده است. آنچه می‌خوانید اخباری است بر اساس گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای یا اطلاعاتی که ازبرخی شبکه‌های تلویزیونی اعلام شده است.
احضار- علیرضا افخمی کارگردانی است که نامش به سریال‌های مأورایی گره خورده است از «او یک فرشته بود» و «پنجمین خورشید» تا «پنج کیلومتر تا بهشت». آنچه از تیزر سریال تازه او برمی‌آید این سریال هم فضایی مأورایی دارد و طبق اطلاعات منتشر شده به نقد عرفان‌های کاذب می‌پردازد. «دودکش 2» برزو نیک‌نژاد و «زیر خاکی 2» جلیل سامان دیگر گزینه‌های شبکه یک برای پخش در ایام ماه رمضان بودند که به پخش نرسیدند. در این سریال با عنوان اولیه «دعوت نحس» آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، افسانه چهره‌آزاد، علی دهکردی، خیام وقار کاشانی و... حضور دارند. در خلاصه داستان «احضار» به تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید آمده است: مائده و زهره دختر عمه و دختر دایی یکدیگر هستند. آنها همراه با دو نفر از دوستان خود، سوسن و شکیبا، برای یک سفر تفریحی عازم شمال شده‌اند. گرچه هر چهار نفر ظاهراً از دوستان صمیمی یکدیگر هستند اما یکی از آنها نسبت به مائده حسادت می‌ورزد و دل خوشی از او ندارد. این سفر بهانه‌ای می‌شود تا کینه‌ورزی‌های او برملا شود.
بچه مهندس ۴- شبکه دو سیما همچون رمضان سال 97 و 99 سریال «بچه مهندس» را آماده پخش کرده است. فصل چهارم این سریال دو غایب بزرگ دارد. اولی علی غفاری کارگردان سه فصل اول است که به‌دلیل ساخت فیلم سینمایی گروه تولید این سریال را در فصل چهار همراهی نکرده و احمد کاوری کارگردان «وارش» و «شرم» جایگزین او شده است. غایب دوم روزبه حصاری است که با ایفای نقش جواد جوادی به محبوبیت رسید و آن طور که سعید سعدی تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی گفته به‌دلیل درخواست‌های نامتعارف و غیرحرفه‌ای از گروه کنار گذاشته شده و محمدرضا رهبری جایگزین او شده است. ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، مهشید جوادی، سیما خضرآبادی، سهند جاهدی، کورش سلیمانی، عبدالرضا اکبری و... دیگر بازیگران این سریال هستند.
یاور- گزینه پخش رمضانی شبکه 3 سیما را تیم تولید «ستایش» ساخته‌اند. سعید سلطانی به همراه اصغر نعیمی کارگردانی و آرمان زرین‌کوب تهیه‌کنندگی را برعهده دارد. در کنار داریوش ارجمند که نقش اصلی یعنی «یاور» را برعهده دارد، ارسلان قاسمی، محمد حاتمی، زهرا سعیدی، شبنم فرشادجو، امید علیمردانی، فقیهه سلطانی، مهوش افشارزاده، اسماعیل محرابی از دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال حضور دارند. این ملودرام اجتماعی در ۳۰ قسمت در حال تولید است و آن‌طور که در اخبار آمده قسمت‌های معمایی و تِم جوانمردی دارد.
 رعد و برق- اوایل سال 98 بود که بهروز افخمی از قصد خود برای ساخت سریال تلویزیونی درباره سیل‌های نوروزی آن سال خبر داد. حالا با گذشت دو سال این سریال برای پخش از شبکه تهران آماده شده است. آن‌طور که پیش از این خود افخمی گفته بود سریال فضایی کمدی - حادثه‌ای دارد و در استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان و تهران تصویربرداری شده است. محمد فیلی، مهران رجبی، شهین تسلیمی، مختار سائقی، شهرام قائدی، مهدی زمین پرداز، مرتضی کاظمی و... از جمله بازیگرانی هستند که جلوی دوربین این سریال رفته‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7598/1/573743/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها