گفت‌و‌گوی «ایران» با یونس شاکری مهاجم گل‌گهر که هت تریک کرد

برای سیرجانی ها سهمیه آسیا می گیریم


حامد جیرودی / در هفته نوزدهم لیگ برتر که تنها 10 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد، یونس شاکری مهاجم گل گهر درخشید و با زدن 3 گل برابر ماشین‌سازی چهره ویژه میدان بود و زمینه ساز برد 3-1 سیرجانی‌ها شد. این بازیکن 31 ساله نیشابوری با اشاره به پیروزی تیمش برابر ماشین‌سازی به خبرنگار«ایران» گفت:«خیلی خوشحالم که توانستیم برد خوبی کسب کنیم. گرچه ماشین‌سازی دفاعی بازی می‌کند ولی ما در بخش هجومی موفق ظاهر شدیم و توانستیم به 3 امتیاز دست یابیم. ابتدا گل بدی خوردیم ولی در همان نیمه اول جبران کردیم و بین دو نیمه هم با بچه‌ها هم قسم شدیم که بازی را ببریم. خدا را شکر سال 1400 را با 3 امتیاز آغاز کردیم و برد شیرینی به دست آوردیم.»
او درباره اینکه آیا پیش‌بینی می‌کرد هت تریک کند؟ چنین پاسخ داد:«اصلاً فکرش را نمی‌کردم. اتفاق جالب بین دو نیمه افتاد؛ دکتر تیم از من پرسید که تاکنون هت تریک کرده ای؟ گفتم نه. گفت ان‌شاء‌الله در این بازی هت تریک کنی. به طرز عجیبی این اتفاق افتاد و واقعاً بهترین روز زندگی فوتبالی‌ام رقم خورد. خیلی از این موضوع خوشحالم.» شاکری توپی را که با آن هت تریک کرد، برای یادگاری به خانه‌اش برد. او در این خصوص گفت:«بعد از اینکه توانستم 3 گل بزنم، توپ را به رختکن بردم و همه بچه‌ها هم آن را امضا کردند و به خانه بردم تا به یادگار نگه دارم. به‌هرحال، اتفاق بسیار خوبی برایم افتاد و آن توپ را برای خودم نگه داشتم.»
او با 3 گلی که زد 6 گله شد تا در رده چهارم گلزنان برتر لیگ بیستم قرار بگیرد. شاکری درباره اینکه آیا از شرایطش راضی است؟ چنین نظر داد:«من در نیم فصل اول از خودم راضی نبودم. البته 5 بازی مصدوم بودم و همسترینگم پارگی داشت ولی خدا را شکر در نیم فصل دوم شرایطم بهتر شده و امیدوارم با همین فرمان تا آخر فصل پیش بروم.»
شاکری در حالی با هت تریک در این بازی درخشید که گادوین منشا مهاجم گل گهر با 10 گل زده در رده دوم جدول بهترین گلزنان لیگ برتر قرار دارد ولی این بازیکن نیجریه‌ای در 4 بازی گذشته گل گهر موفق به گلزنی نشده و در این بازی هم به‌عنوان بازیکن جانشین از دقیقه 80 به میدان رفت. شاکری درباره وضعیت منشا هم صحبت کرد:«منشا بازیکن خیلی خوبی است و با هم رفیق صمیمی هستیم. او بازیکن قابل و توانمندی است. این شرایط برای هر فوتبالیستی ممکن است اتفاق بیفتد و امیدوارم منشا دوباره گلزنی‌هایش را آغاز کند.»
گل‌گهر در 7 هفته ابتدایی لیگ برتر در صدر جدول بود ولی شاگردان امیر قلعه نویی پس از آن دچار افت شدند. با این حال، سیرجانی‌ها با این برد 26 امتیازی شده و به رده هفتم جدول صعود کردند. شاکری درباره اینکه چه رتبه‌ای را برای تیمش در پایان فصل متصور است؟ چنین پاسخ داد:«ما به‌دنبال کسب سهمیه آسیایی هستیم و مطمئن باشید که به این هدف می‌رسیم چون هم تیم‌مان به لحاظ فوتبالی شکل خوبی دارد و هم بچه‌ها انگیزه بالایی دارند. امیدوارم در پایان فصل به رتبه مدنظرمان دست پیدا کنیم.»
شاکری سابقه بازی برای پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ سیزدهم را دارد. او درباره اینکه از بین سپاهان، پرسپولیس و استقلال که در رده‌های اول تا سوم جدول هستند، کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی دارد؟ گفت:«هر 3 تیم بسیار خوب و قابل احترام هستند و از الان معلوم نیست که چه تیمی قهرمان می‌شود. الان سپاهان صدر است ولی قبلاً پرسپولیس بود و پیش از آن هم استقلال. ممکن است تا پایان فصل کلی اتفاق بیفتد و جایگاه تیم‌ها تغییر کند.»

بــــرش
3 هت تریک لیگ بیستم

هت تریک یونس شاکری در بازی گل‌گهر برابر ماشین سازی، سومین هت تریک لیگ برتر بیستم بود. اولین هت تریک فصل جاری توسط هم تیمی شاکری یعنی« گادوین منشا» در بازی گل گهر- شهرخودرو در هفته هفتم ثبت شد؛ دیداری که با نتیجه 3-1 به سود سیرجانی‌ها به پایان رسید و هر 3 گل شاگردان امیر قلعه نویی را مهاجم نیجریه‌ای به ثمر رساند. هت تریک بعدی توسط پیمان بابایی مهاجم سابق ماشین‌سازی در بازی هفته دهم این تیم برابر سپاهان شکل گرفت که آن دیدار با نتیجه 3-3 به پایان رسید؛ در آن بازی، داور 3 پنالتی به سود ماشین‌سازی اعلام کرد که بابایی 2 تای آنها را گل کرد و یکی دیگر را که پنالتی دوم بود، پیام نیازمند دروازه بان سپاهان دفع کرد اما در برگشت خود بابایی آن را به گل تبدیل کرد. گفتنی است ،بابایی در نیم فصل دوم به تراکتور پیوست.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7598/1/573735/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها