تولید گوشی هوشمند «ال جی» متوقف می شود



علیرضا احمدی
خبرنگار
روز به روز بر میزان توجه سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگ به هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور افروده می‌شود و همین موضوع در کنار عدم سوددهی، سبب شده است تا کمپانی کره‌ای ال جی نیز به تولید و تجارت گوشی‌های هوشمند خود پایان دهد.
کمپانی ال جی الکترونیکس با اشاره به اینکه واحد تولید گوشی‌های هوشمند این کمپانی هیچ سودی برای این شرکت نداشته و چند وقتی است که با ضرر همراه شده، خبر داده که قرار است تا 31 جولای 2021 اقدام به تعطیلی این واحد کند. البته سخنگوی این کمپانی یادآور شده است گوشی‌های تولید شده و موجود در بازار همچنان به فروش خواهند رسید. این کمپانی کره جنوبی همچنین به منظور عمل به تعهداتش در مقابل شرکت‌های مخابراتی و سایر شرکایش، تا پایان ماه مه 2021 به تولید گوشی‌های تعهد شده خود ادامه خواهد داد.
سخنگوی این کمپانی همچنین در پاسخ به سؤالات خبرنگاران درباره سرنوشت گوشی‌های هوشمند ال جی موجود در بازار و همچنین گوشی‌هایی که فعلاً کاربران در حال استفاده از آنها هستند نیز گفت: این کمپانی قطعاً به روند آپدیت‌ها و به روز رسانی‌های نرم افزارهای این گوشی‌های هوشمند و سایر سرویس‌های حمایتی برای گوشی‌های فعلی موجود دربازار و در دست کاربران ادامه خواهد داد. وی البته یادآور شد که زمان این پشتیبانی در مناطق مختلف متفاوت است و بستگی به میزان استقبال از این برند از گذشته تاکنون دارد.
اما چه بلایی بر سر واحد تجاری گوشی‌های هوشمند این کمپانی می‌آید؟ سخنگوی ال جی الکترونیکس در پاسخ به این سؤال خبرنگاران نیز یادآور شد با وجود بسته شدن واحد تجارت گوشی‌های هوشند ال جی، این کمپانی به تحقیقات خود در زمینه فناوری‌های نوین هسته‌ای گوشی‌ها ادامه خواهد داد که از آنها می‌توان به فناوری 6G اشاره کرد. تکنولوژی‌هایی که در طول 2 دهه فعالیت واحد تولید و تجارت گوشی‌های هوشمند ال جی به کار رفته و توسعه یافته است حالا در تولید محصولات دیگری در این کمپانی به کار گرفته می‌شود و کارمندان این بخش هم در سایر قسمت‌های مورد نیاز کمپانی ال جی به کار گرفته خواهند شد. به این ترتیب نگرانی کارگران این بخش از بیکار شدن در شرایط کرونا نیز برطرف می‌شود.
گفتنی است در ماه‌های پایانی سال 2020 مدیرعامل ال جی یادآور شده بود که با توجه به مشکلات واحد تولید گوشی‌های هوشمند این شرکت، هر سناریویی امکان پذیر است اما به کارکنان این بخش این اطمینان را داد که شغل آنها محفوظ است و البته به نظر می‌رسد که حالا بر سر قول خود باقی مانده است.
کمپانی ال جی در ژانویه 2021 گزارشی کوتاه از روند فعالیت این شرکت بویژه در حوزه گوشی‌های هوشمند ارائه داد و حالا دسترسی عموم به اطلاعات و جزئیات این گزارش آزاد است.در این گزارش آمده است که در سه ماه چهارم سال 2020 واحد تولید گوشی‌های هوشمند ال جی، بیست و سومین  ماه متوالی ضرر و زیان را به ثبت رسانیده است به همین دلیل هم این شرکت دیگر تحمل این ضرر و زیان را ندارد و تصمیم به تعطیلی این واحد تولید گرفته است.گفتنی است که این بخش در 6 سال گذشته ضرر 4.5میلیاردی برای کمپانی ال جی به همراه داشت و همین موضوع یکی از دلایل تصمیم برای خروج از دنیای تولید گوشی‌های هوشمند بوده است.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7596/17/573554/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها