تاخت و تاز موج سوم کرونا در اروپا

فرانسه تعطیل شد



بنفشه غلامی/ دولت فرانسه با تشدید شیوع انواع ویروس کرونا در این کشور، شمار مناطق و شهرهایی را که در تعطیلی کامل کرونایی بودند، افزایش داد. این در حالی است که سراسر اروپا وارد موج سوم کرونا شده است.
به گزارش سایت شبکه خبری «فرانس 24»، تعطیلات کرونایی فرانسه از 19 منطقه به سراسر این کشور افزایش یافته است. دولت فرانسه گفته این تعطیلات و سختگیری‌های کرونایی حداقل 4 هفته ادامه خواهد داشت اما ممکن است در صورت تداوم گسترش ویروس کرونا این مدت تمدید شود. با این حال تعطیلی‌های کرونایی فرانسه نسبت به سال گذشته در همین زمان کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته و مشاغل بیشتری قادر خواهند بود به کار خود ادامه دهند. برای مثال در 4 هفته پیش رو کتابفروشی‌ها، شکلات فروشی‌ها، فروشگاه‌های موسیقی و نمایندگی‌های فروش خودرو خواهند توانست در کنار مشاغل ضروری به فعالیت خود ادامه دهند. سفر بین شهرها نیز ممنوع خواهد بود. مگر در صورتی که دلیل قانع کننده‌ای برای سفر وجود داشته باشد.
سختگیری‌های مجدد کرونایی در فرانسه پس از آن آغاز شد که روز شنبه دولت این کشور خبر داد، 5 هزار و 273 نفر در یک روز تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند. این آمار جهشی بسیار قابل توجه در آمار کرونایی فرانسه محسوب می‌شود. همچنین طبق آمار روزانه 40 هزار مورد ابتلای جدید در فرانسه به ثبت می‌رسد. این در حالی است که در حال حاضر فرانسه با معضل کمبود تخت‌های بیمارستانی برای مراقبت از بیماران کرونایی روبه‌رو است. با این حال هفته پیش «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه در سخنانی تلویزیونی به مردم خود وعده داد، برنامه واکسن را تا حد ممکن تسریع کرده و تعداد تخت‌های بیمارستانی را افزایش دهد. طبق وعده‌های او از هفته آینده افراد بالای 60 سال و از ماه آینده افراد بالای 50 سال در برنامه دریافت واکسن قرار خواهند گرفت. با این حال نظرسنجی اخیر ایفوپ نشان می‌دهد، تنها 35 درصد مردم فرانسه به دولت خود برای مقابله با کرونا اعتماد دارند.
 ‌وضعیت کرونا در اروپا
در اروپا، تنها فرانسه نیست که وارد موج جدید کرونا شده است. به گزارش «فایننشال تایمز»، با گذشت بیش از یک سال از گسترش ویروس کرونا در اروپا، این بهار نیز مانند بهار گذشته روزهای تلخی را برای اروپا به همراه داشته است و مرگ  و میرهای کرونایی افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.
در آلمان پرجمعیت‌ترین کشور عضو اتحادیه اروپا، هرچند واکسیناسیون مردم ادامه دارد و فعلاً افراد میانسال در حال دریافت دوزهای واکسن کرونا هستند، در نزدیک به 3 هفته گذشته بیش از یک هزار بیمار کرونایی در آی‌سی‌یو بستری شده‌اند. با این حال وضعیت آلمان نسبت به دیگر کشورهای اروپا بهتر به نظر می‌رسد. در اسپانیا و ایتالیا نیز که واکسیناسیون آغاز شده است، هنوز به کاهش قابل توجهی در آمار مرگ و میرهای کرونایی نرسیده‌اند. این در حالی است که وضعیت در شرق اروپا بشدت نابسامان است و موج سوم کرونا بیشترین تاخت و تازها را در این منطقه از اروپا دارد. وزیر بهداشت لهستان، هفته پیش در گفت‌وگویی تلویزیونی اذعان داشته بود که این کشور بدترین روزهای همه‌گیری را سپری می‌کند. در جمهوری چک نیز که در آخرین ماه زمستان آماری نزولی داشت، مرگ و میرها روندی صعودی را نشان می‌دهد. همان طور که در اسلواکی نیز تاج کرونا بر سر شمار زیادی از مردم این کشور نشسته است.
به گفته ناظران این وضعیت بیش از هر چیز به خاطر نابسامانی در توزیع واکسن‌ها بروز کرده است. به گفته کمیسیون اروپا در سه ماهه اول 107 میلیون دوز واکسن توزیع شد که کاملاً ناکافی بود. اما قرار است این میزان بزودی تا 360 میلیون دوز افزایش یابد. بااین حال افزایش تولید و توزیع واکسن‌ها نمی‌تواند تمام مشکل اروپا را در مقابله با کرونا حل کند. زیرا حتی در صورت تولید کافی این واکسن‌ها، اعتماد عمومی نسبت به آنها پایین است و به همین دلیل دولت‌ها باید درصدد راهی برای متقاعد کردن شهروندان خود برای دریافت واکسن باشند. ضمن اینکه کشمکش‌های جهانی برای واکسن نیز تبدیل به معضلی برای برخی کشورها در اروپا شده است و بین آنها برای تخصیص اعتبار اختلافاتی بروز کرده است.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7596/4/573547/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها