قالیباف خبر داد

طرح مجلس درباره تغییر رویکرد در صدور مجوزهای کسب و کار



رئیس مجلس با بیان این که طرحی درباره تغییر رویکرد در صدور مجوزهای حوزه کسب و کار و تولید در کمیسیون ویژه جهش تولید در دست تدوین است، گفت: این کمیسیون این طرح را بزودی نهایی خواهد کرد.
به‌گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در نشست شورای هماهنگی کمیسیون‌های تخصصی و مرکز پژوهش‌های مجلس، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به‌عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» گفت: در سال‌های متمادی محوریت شعار سال متمرکز به موضوعات اقتصادی بوده است و این نشان می‌دهد که چالش اول کشور از منظر رهبر معظم انقلاب مسأله اقتصاد است و امسال نیز این نامگذاری همین خط مشی را نشان می‌دهد.
وی با بیان این که مجلس باید متمرکز به بحث اقتصادی باشد و تأکید رهبر انقلاب در این موضوع، خنثی‌سازی تحریم‌ها و تقویت توان اقتصادی و ایستادگی روی پای خود است، افزود: لذا برای اصلاح این مسیر باید ناکارآمدی ساختاری در بودجه و نظام مالیاتی، ساختار بانکی، بوروکراسی اداری، نظام ناکارآمد و غیرهدفمند یارانه‌ای، نظام آماری ناکارآمد، فقدان استراتژی صنعتی و آمایش سرزمین ناقص و ضعیف اصلاح شود، چرا که این ساختارها موجب ایجاد مشکلاتی نظیر بیکاری و رانت شده است.
رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سوءمدیریت و تعارض منافع از جمله عوامل مشکلات اقتصادی است، گفت: البته کرونا و تحریم‌ها در سال‌های اخیر بر مشکلات اقتصادی کشور افزوده است.
قالیباف با اشاره به قوانین متعدد در حوزه تولید گفت: با یک بررسی اجمالی به برخی قوانین مربوط به حوزه تولید نظیر قانون رفع موانع تولید، قانون اصل ۴۴، قانون تسهیل فضای کسب و کار، قانون برنامه ششم توسعه، قانون استفاده حداکثری از توان تولید و حمایت از کالای ایرانی که همه اینها پیشتر در مجالس گذشته تصویب شده‌اند، درمی‌یابیم که اگر این قوانین بدرستی اجرا شود، نیاز زیادی به قوانین جدید نداریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7596/3/573540/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها