دیگه چه خبر؟



روایت رضا نصری از شرایط دولت روحانی

 خبر اول اینکه، رضا نصری، کارشناس سیاست خارجی و حقوقدان بین‌المللی در بخشی از گفت‌و‌گوی خود با خبرآنلاین شرایط دولت روحانی در مواجهه با بحران‌های داخلی و خارجی را تشریح کرده است.او گفت: دولت روحانی همزمان با سهمگین‌ترین هجمه‌های داخلی و درعین حال سنگین‌ترین جنگ اقتصادی تاریخ معاصر بشر، خشن‌ترین جنگ روانی و متخاصم‌ترین دولت چهل سال اخیر درامریکا روبه‌رو شد. درحین تلاش برای مهار این آسیب‌ها نیز - با یک سوم درآمد و قطع تمام شریان‌های اقتصادی و تجاری - با انواع بلایای طبیعی و یک پاندمی بی‌سابقه نیز دست به گریبان شد. ضمن اینکه تمام بازیگران منطقه نیز - از عربستان سعودی گرفته تا اسرائیل - از بیم پیامدهای عادی‌سازی روابط ایران و غرب، از آغاز انعقاد برجام تا امروز، صدها میلیارد دلار و تمام اهرم‌ها و ابزار خود را برای در هم کوبیدن دولت و فرونشاندن کشور به کار بردند. نصری افزود: در واقع، در هیچ دانشکده علوم سیاسی‌ای در دنیا به کسی یاد نمی‌دهند چطور در چنین شرایط نامتعارفی می‌توان یک کشور را اداره کرد! معتقدم اگر کسری از این فشارها و تحریم‌ها بر هر دولتی - از دولت آلمان و فرانسه گرفته تا دولت‌های ژاپن و کانادا - تحمیل شده بود، احتمالاً امروز آن کشور با «بحران موجودیت» مواجه شده بود! این کارشناس سیاست خارجی گفته: معتقدم لازم است از فرصت باقیمانده هم - بدون توجه به موج حملات و کارشکنی‌ها - برای ترمیم مسیر دیپلماسی و آغاز فرایند لغو تحریم‌ها و عادی‌سازی شرایط تجاری و اقتصادی کشور استفاده کند. اگر این فرصت از دست برود، معلوم نیست آینده چه ناملایمت‌هایی برای کشور در چنته دارد.‍

کیفرخواست عنابستانی صادر می‌شود

 خبر دیگر اینکه، رئیس پلیس راهور ناجا در تشریح آخرین وضعیت ماجرای شکایت از نماینده اصولگرای مجلس که با سرباز راهور درگیر شده بود، گفت که کیفرخواست این فرد بزودی صادر می‌شود. به‌گزارش ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر گفت: پلیس راهور شکایت خود از علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس را به دادسرا ارائه داد و دستگاه قضایی نیز نسبت به احضار فرد خاطی اقدام کرده و طبق اطلاعات ما بزودی و طی روزهای آتی کیفرخواست برای ایشان صادر می‌شود. وی درباره شکایت عنابستانی از پلیس راهور و سرباز اکبری نیز اظهار کرد: این فرد نیز پس از اعلام‌ وصول شکایت پلیس، شکایتی را در سازمان قضایی نیروهای مسلح مطرح کرد اما با توجه به اینکه برابر قانون یک شکایت در دو جا قابل رسیدگی نیست، تا این لحظه سازمان قضایی نیروهای مسلح هیچکدام از همکاران ما را دعوت نکرده است. به‌گفته وی شکایت اصلی پلیس از این نماینده در دادسرا در حال رسیدگی است. رئیس پلیس راهور ناجا همچنین دیروز با اشاره به ضوابط استفاده از خط ویژه، با بیان اینکه مجوز ورود به خطوط ویژه شامل حال سفرا و نمایندگان مجلس نمی‌شود، گفت: این مجوز شامل رئیس دولت، معاونان وزارتخانه‌ها، رئیس مجلس و نایب رئیس و برخی رؤسای کمیسیون‌ها خواهد شد. وی افزود: مجوز ورود به خطوط ویژه به عهده شورای امنیت کشور (شاک) است. افرادی که مشمول بوده و دارای رده محافظ، همراه و راننده هستند تعیین می‌شود و به‌صورت سالانه به پلیس راهور ابلاغ شده و تنها مرجع صدور مجوز در این زمینه پلیس راهور ناجا است.

آزادی 3 متهم حوادث آبان ماه از زندان

 دست آخر اینکه، در سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) و ۱۲ فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران، رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات یک هزار و ۸۴۹ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.به گزارش جماران، یکی از ویژگی‌های عفو‌های اخیر این است که برخی زندانیان مثل محکومین امنیتی که در دوره‌های قبل شامل عفو قرار نمی‌گرفتند در دوره تحول برای اولین بار از این امتیاز بهره‌مند شده و اسامی آنها نیز در لیست زندانیان عفو شده قرار گرفته است. چنانکه ۱۰۰ نفر از محکومین امنیتی نیز در لیست عفو امسال قرار دارند که تعدادی از محکومین حوادث دی ماه سال ۹۸ را نیز شامل می‌شود. زانیار فتاحی فرزند حیدر، دانیال بندگی منفرد فرزند حمیدرضا و سید احمد حسینی فرزند نصرالله که در اعتراضات دی ۹۶ در تهران دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7596/3/573539/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها