خداداد افشاریان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با «ایران»:

شستا برای دریافت مابقی بدهی از فدراسیون تضمین گرفته است


محمد محمدی سدهی / موضوع بدهی فدراسیون فوتبال به شرکت شستا و توقیف ساختمان این فدراسیون و همچنین ساختمان باشگاه پرسپولیس موجب نگرانی هواداران فوتبال و همچنین هواداران تیم پرسپولیس شده است. این در حالی است که یکی از اعضای پیشین فدراسیون فوتبال مدعی بود که بدهی فدراسیون به شرکت شستا پرداخت شده اما انتشار اخبار جدید نشان داد که این موضوع حقیقت ندارد و ماجرای بدهی فدراسیون فوتبال به شستا وارد فاز جدیدی شده است.
خداداد افشاریان یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در این خصوص به خبرنگار «ایران» گفت: «متأسفانه این اتفاق افتاده و ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس توقیف شده است. شرکت شستا برای دریافت مابقی بدهی از فدراسیون فوتبال تضمینی از این فدراسیون گرفت. این شرکت برای اطمینان از پرداخت مابقی بدهی خود این کار را انجام داد اما سعی مان این است که این مشکل را برطرف کنیم. آقای عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال و تیمش پیگیر این موضوع هستند تا این مسأله هر چه زودتر حل شود.»
او در ادامه بیان داشت: «توقیف این دو ساختمان اتفاق بسیار بدی است چرا که جالب نیست جایگاهی که فدراسیون و باشگاه پرسپولیس دارد و در آنجا مشغول تیم‌داری و انجام کارهای اداری است، به مالکیت دیگری انتقال یابد. ساختمان پرسپولیس هم تحت مالکیت فدراسیون فوتبال است و به این دلیل بخشی از ساختمان این باشگاه هم توقیف شده است. قطعاً این موضوع حل خواهد شد و اتفاق بدی برای ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس رخ نمی‌دهد. باشگاه پرسپولیس نگران این موضوع نباشد چرا که مسئولان فدراسیون این مشکل را برطرف خواهند کرد.»
این عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص ادعای صادق درودگر، رئیس پیشین کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال به پرداخت بدهی شرکت شستا این‌گونه واکنش نشان داد: «از این موضوع اطلاعی ندارم اما ان‌شاءالله این موضوع برطرف می‌شود. حدود 35 روز از فعالیت اعضای جدید فدراسیون فوتبال می‌گذرد و به هر حال این موضوع اتفاق افتاده و تلاش‌مان حل مشکل است. فدراسیون فوتبال بدهی خود را به مارک ویلموتس دیر پرداخت کرد و برای پرداخت این بدهی از شرکت شستا پول قرض گرفت و این اتفاق افتاد. علاوه بر این متأسفانه این اتفاق در آستانه کسب سهمیه جام جهانی افتاد و در این بین میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی هم از کشور ما گرفته شد و این موضوعات کارمان را سخت کرده است.»
افشاریان با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال علاوه بر مشکلات دیگر، بحث پرداخت بدهی به شرکت شستا و ویلموتس را پیش‌رو دارد، افزود: «در حال حاضر پرونده ویلموتس در دادگاه بین‌المللی ورزش باز است و از سوی دیگر شرکت شستا هم طلب خود را می‌خواهد و در آن زمان فدراسیون بدهی‌اش را ریالی پرداخت کرد و حالا می‌خواهند بدهی خود را به صورت ارزی دریافت کنند. این موضوع کار را برای فدراسیون فوتبال سخت می‌کند چرا که قیمت ارز نسبت به گذشته صعود بسیاری داشته و فدراسیون باید براساس این صعود بدهی خود را پرداخت کند که این کار را سخت‌تر می‌کند.» او در خصوص آخرین وضعیت پرونده ویلموتس در CAS بیان داشت: «پرونده او در دادگاه عالی ورزش است و وکلای خوبی روی این پرونده کار کردند و لوایح خوبی برای دفاع از حق‌مان تنظیم شد و حالا منتظر رأی دادگاه عالی ورزش هستیم. به نظر می‌رسد که رأی دادگاه به سود ما باشد. اگر بخواهیم شرعاً و عرفاً در‌خصوص پرونده ویلموتس و فدراسیون فوتبال اظهار‌نظر کنیم باید رأی به سود ما باشد چرا که این مربی چند بازی برای ما روی نیمکت نشست و حق او دریافت چنین مبالغی نیست.»
این عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: «در حال حاضر مهمترین موضوع برای فدراسیون فوتبال صعود به جام جهانی است و یعنی حضور در جام جهانی برای ما اهمیت زیادی دارد البته این موضوعات هم مهم است و قطعاً حل می‌شود. شرکت شستا متعلق به کشور خودمان است و قطعاً با رایزنی‌هایی که انجام می‌شود، این مشکل برطرف خواهد شد اما مهمترین چیز این است که همه دست به دست هم بدهیم تا تیم ملی‌مان به جام جهانی صعود کند. عزیزی خادم در طول این 35 روزی که به فدراسیون آمده درگیر حل مشکلات مالی است و از سوی دیگر تلاش می‌کند تا با تزریق منابع مالی به تیم ملی شرایط این تیم برای صعود به جام جهانی مهیا شود.»
این عضو هیأت مدیره در‌خصوص از دست رفتن میزبانی ایران افزود: «به هر حال این اتفاق افتاد و حالا باید شرایط را برای تیم ملی فراهم کنیم تا در بحرین بتواند سهمیه صعود به جام جهانی را کسب کند. تیم ملی باید با آرامش و تمرکز بالا در بحرین حاضر شود تا بتواند سهمیه بگیرد. حقیقتاً حق فوتبال ما صعود به جام جهانی است و تیم ملی باید در بحرین حق‌مان را بگیرد. تیم ملی ایران سطح بالایی دارد و می‌تواند رقبای خود را به راحتی از پیش‌رو بردارد.» افشاریان در مورد شرایط تیم ملی و صعود به جام جهانی بیان داشت: «تیم ملی بازیکنان و مربیان باتجربه‌ای دارد و می‌تواند از این شرایط بحرانی خارج شود و سهمیه بگیرد. قطعاً هیچ چیزی بجز صعود تیم ملی به جام جهانی ما را خوشحال نخواهد کرد. تیم ملی بازیکنان خوب زیادی دارد تا جایی که مربی برای انتخاب بازیکنان اصلی دچار مشکل می‌شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7596/1/573526/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها