شرایط دشوار مازندران در موج چهارم کرونا




ساری - استاندار مازندران بر لزوم آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی ذیربط و همراهی بیش از پیش اقشار مختلف مردم در مواجهه با موج جدید کرونا تأکید کرد و گفت: مازندران در موج چهارم کرونا روزهای سختی را پیش رو دارد.
به‌گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین‌زادگان در نشست ستاد مقابله با کرونای استان که با حضور ویدیوکنفرانسی فرمانداران برگزار شد، با اشاره به تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در استان افزود که برای مقابله با وضعیت پیش رو کاهش میزان حضور کارمندان، کنترل مبادی ورود و خروجی با استقرار ایستگاه ایست بازرسی در مبادی ورودی شهرها باید به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد. ‎
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: فرمانداران برای تأمین معیشت و اقتصاد و خطر عادی انگاری برخی مردم در مواجهه با ویروس کرونا باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی و همچنین فضای مجازی نسبت به ترویج و نهادینه کردن فرهنگ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه در موج چهارم، میزان شیوع، جهش و فراگیری ویروس کرونا بیشتر است، تأکید کرد: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایجاد فضای بدون اجتماع وظیفه تمام فرمانداران است.
حسین‌زادگان نقش اصناف در اجرای محدودیت‌های کرونایی را بسیار مهم و حساس توصیف کرد و افزود: اگر موضوع را جدی نگیریم سلامتی مردم استان با خطرات جدی مواجه خواهد شد.
روند افزایشی شیوع کرونا و بیماران بستری کووید۱۹ در مازندران از دوم فروردین ماه شروع شد و تنها در مدت ۲ هفته آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان طبق آخرین گزارش با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به روز اول فروردین اکنون به حدود ۹۰۰ نفر رسیده است.
آمار بیماران کووید ۱۹ بستری در مازندران پس از ۶ ماه برای نخستین بار اول فروردین به ۴۴۱ نفر رسیده بود ولی بلافاصله از دوم فروردین دوباره افزایشی شد.کارشناسان بهداشت و درمان علت افزایشی شدن شیوع این ویروس در سال جدید را ناشی از ورود ویروس جهش یافته انگلیسی و شلوغی بازارهای شب عید در کنار عادی انگاری رفتاری ارزیابی کردند.
 طبق ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، مازندران که با رنگ زرد و آبی وارد سال جدید شده بود، در روز ۱۱ فروردین بازگشت رنگ نارنجی را به شهرستان قائمشهر تجربه کرد و روز ۱۳ فروردین هم با تبدیل وضعیت قائمشهر به قرمز، رنگ شهرستان‌های آمل، ساری، رامسر، جویبار و گلوگاه هم نارنجی شد و تمامی ۶ شهرستان آبی استان هم به زرد تغییر وضعیت دادند.
درحال حاضر مازندران دارای یک شهرستان قرمز، پنج شهرستان نارنجی و ۱۶ شهرستان زرد کرونایی است.
شتاب در رسیدن به پیک چهارم
همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در نشست ستاد مقابله با کرونای استان هشدار داد که طی هفته جاری و آینده، فاصله‌گذاری اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های به طور جدی باید رعایت شود تا استان با شیب تند وارد پیک چهارم نشود. ‎
دکتر سیدعباس موسوی با اشاره به شرایط فعلی کرونایی در کشور از جمله در مازندران، افزود: اگر در طی هفته جاری و آینده فاصله‌گذاری اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی به‌طور جدی رعایت نشود، با شیب بسیار تند وارد پیک چهارم خواهیم شد. وی گفت: در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی باید تمام دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه ورود و خروج در آنها رعایت شود و تنها کسب و کارهای گروه یک مجاز به فعالیت هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تأکید کرد: تنها در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای صحیح محدودیت‌ها، موج‌ چهارم ویروس کرونا در استان مهار خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7596/16/573513/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها