مقصد اکثر پروازهای خارجی نوروزی استانبول بود





دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: در حال حاضر ایرانی‌هایی که در لندن مانده‌اند با مشکلات زیادی مواجه شدند و برخی از آنها پول‌شان تمام شده و می‌خواهند به کشور بازگردند اما این امکان فعلاً وجود ندارد.
باتوجه به اینکه در انگلیس واکسیناسیون عمومی در حال انجام است، امیدواریم پس از تاریخ اعلام شده، پروازهای تهران- لندن به حالت عادی برگردد. مقصود اسعدی سامانی درباره تعیین‌تکلیف پروازهای ترکیه اظهار داشت: تا به این لحظه هیچ دستوری مبنی بر ایجاد محدودیت در پروازهای ایران و ترکیه صادر نشده‌ است.
موضوع توقف پروازها در این مسیر پیشنهاد یکی از اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا بوده که در صورت تصویب ستاد به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ می‌شود.
وی با بیان اینکه در صورت توقف پروازها باید به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شود تا آمادگی برای انجام پروازهای برگشت از ترکیه را داشته باشند، گفت: دو مسیر عراق و ترکیه از پروازهای پرطرفدار خارجی در ایران هستند که در نوروز امسال پرواز به عراق ممنوع بوده و به همین دلیل اکثریت پروازهای خارجی نوروزی به مقصد استانبول بود.
در همین حال حسین جهانی، مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)  خبر داده است: طبق مجوز اخذ شده از ستاد ملی مقابله با کرونا و سازمان هواپیمایی کشوری یکشنبه هفته آینده ۲۲ فروردین ماه پرواز فوق‌العاده این ایرلاین به مقصد لندن انجام می‌شود. پرواز بازگشت نیز ساعت ۱۴:۱۰ از فرودگاه لندن به مقصد فرودگاه امام خمینی(ره) پرواز و در ساعت ۲۳:۴۰ وارد این فرودگاه می‌شود./ایلنا-ایسنا
بلیت اتوبوس به قیمت قبل از عید بازمی‌گردد
مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری از تعلیق شرکت حمل‌ونقل مسافری و راننده اتوبوس پُرحاشیه اخیر در فضای مجازی خبر داد و گفت: قیمت بلیت از ۲۱ فروردین به نرخ قبل از عید بازمی‌گردد.
داریوش باقرجوان ادامه داد: از ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، بمدت ۲۰ روز تعداد سفرهای انجام شده، ۶۷ هزار و ۳۰۰ سفر بوده است تعداد مسافران جابه جا شده هم ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر بوده است. مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از آنجایی که در نوروز ۱۳۹۹، هیچ سفری انجام نشد و فعالیت اتوبوس‌ها متوقف شده بود، لذا در مقایسه با نوروز ۹۸، کاهش ۲۱.۵ درصدی تعداد سفرها را تجربه کرده‌ایم اما نزدیک به ۹ درصد تعداد سفرها را نسبت به ماه قبل از آن افزایش دادیم تا فاصله‌گذاری اجتماعی به دقت رعایت شود. /مهر
انجام یک میلیون و ۴۰۰ هزار سفر دریایی در نوروز ۱۴۰۰
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر گفت: تعداد مسافران و گردشگران دریایی در نوروز ۱۴۰۰ حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود، همچنین ۸۱ هزار شناور تردد دریایی داشتند و ۱۳۳ هزار خودرو نیز توسط مسافران تا محل انجام سفر دریایی حمل شده است.
«حسین عباس‌نژاد» با تشریح جزئیات سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۰، افزود: طرح تسهیل گردشگری دریایی در سال ۱۳۹۹ به‌دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد و تنها۸۰ هزار سفر دریایی انجام شد، اما در نوروز ۱۴۰۰ انجام سفرهای دریایی و گردشگری دریایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در استان خوزستان انجام سفر دریایی و گردشگری دریایی در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع بود و در استان بوشهر نیز صرفاً شاهد انجام سفر دریایی بودیم.
/سازمان بنادر و دریانوردی



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7596/10/573506/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها