اخـــــــــــبار




رئیس پلیس پیشگیری تشریح کرد
تلاش موفق برای تأمین نظم و امنیت در نوروز

گروه حوادث/ تأمین نظم و امنیت، پیشگیری از جرایم با اولویت سرقت و همکاری در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی سه مأموریت مهم قرارگاه نوروزی ابوذر پلیس پیشگیری در نوروز بود.
 سردار «مهدی معصوم بیگی»، رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اعلام این مطلب گفت: قرارگاه نوروزی ابوذر و ۶ کمیته تخصصی با برنامه‌ریزی منسجم و هوشمندی لازم فرایند تأمین نظم و امنیت را با در نظر داشتن سه اولویت ذکر شده در سراسر کشور مدیریت کردند. در جریان این مأموریت بزرگ و حساس که از اواخر اسفند ۹۹ تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه داشت، حدود ۲۰ هزار گشت خودرویی، موتوری و پیاده متشکل از نیروهای کلانتری، پاسگاه و یگان امداد به‌صورت شبانه‌روزی در راستای تأمین امنیت داخلی کشور فعال بودند. برای انتظام‌‌بخشی بیشتر به محلات، اماکن تجاری، مسکونی و اداری با همکاری خوب ۷۰۰ مؤسسه حفاظتی و مراقبتی و همیاران پلیس «نگهبان محله» در سراسر کشور، ۵۳۹ گشت خودرویی، ۸۴۵ گشت موتوری و ۴ هزار و ۳۷۰ گشت پیاده همراه و همگام با کارکنان پلیس پیشگیری در برقراری نظم و ارائه خدمت به شهروندان فعال بودند.
افزایش دستگیری سارقان
در بازه زمانی یاد شده شاهد افزایش ۲۴ درصدی کشف سرقت‌ها، افزایش ۲۵ درصدی دستگیری سارقان، افزایش ۴۰ درصدی کشف و ۳۶ درصدی دستگیری جرایم خشن و کاهش ۶ درصدی وقوع سرقت به عنف (زورگیری) بودیم.
فرمانده قرارگاه نوروزی ابوذر اجرای محدودیت‌های مرتبط با بیماری کرونا را از دیگر اقدامات محوری قرارگاه نوروزی ابوذر برشمرد و گفت: بیش از ۷ هزار نفر از کارکنان پلیس پیشگیری همزمان با تأمین نظم و امنیت عمومی با فعالیت مضاعف در ۶۳۳ ایست و بازرسی درون شهری و ۳۶۴ ایست و بازرسی برون‌شهری اقدامات و خدمات ارزنده‌ای در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه به شهروندان ارائه کرده‌اند.
وی افزود: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه نظارت همگانی ۱۹۷، انتقاد و شکایت از کارکنان کلانتری و پاسگاه‌ها به ترتیب ۴۹ و ۹۲ درصد در ایام نوروز کاهش داشته که نشانگر رضایتمندی مردم از عملکرد خادمان خود در این یگان‌ها است.

نجات زن اعدامی  از مرگ

گروه حوادث/ زن میانسالی که از حدود 10 سال قبل به اتهام مشارکت در قتل شوهرش به قصاص محکوم شده بود با تلاش قاضی و اعضای شورای حل اختلاف مجتمع قضایی شهید کچویی از مجازات مرگ رهایی یافت.
قربانیان، سرپرست مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران (ویژه زندان) در تشریح این خبر به میزان گفت: براساس اعلام معاون ارجاعی در امور زندان زنان شورای حل اختلاف تهران، زنی که به جرم مشارکت در قتل عمدی همسر خود از تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ به مدت قریب ۱۰ سال در حبس به سر می‌برد و حکم قصاص او صادر شده بود از مرگ نجات یافت.
وی تصریح کرد: این زن پس از برگزاری جلسه‌های متعدد دادگاه در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۹۲ به موجب حکم صادره از شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص نفس محکوم شد و این حکم در شعبه ۶ دیوان عالی کشور تأیید شد.
سرپرست مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران تصریح کرد: اعضای شورای حل اختلاف با استعانت از خداوند و تلاش‌های بسیار قاضی و اعضای شعبه شماره ۳۰۴۷ مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران مستقر در زندان زنان شهرری و انجام نشست‌های متعدد با اولیای دم برای گذشت از قصاص و مصالحه اقدام کردند که در نتیجه با جلب رضایت از اولیای دم و گذشت ایشان از حقوق شرعی و قانونی خود، مددجو پس از ۱۰ سال از چوبه دار رهایی یافت.
وی گفت: در این پرونده به‌دلیل اینکه اولیای دم فوت کرده و حق قصاص به ورثه وی به ارث رسیده و تعداد اولیای دم به یکباره افزایش یافته بود کار جلب رضایت با مشکل برخورد کرد. با توجه به گذشت تعدادی از اولیای دم، ۳ نفر از ایشان خواهان اجرای حکم قصاص بودند که در نتیجه در تیر سال ۱۳۹۷ پرونده از سوی دادسرای ناحیه ۲۷ برای استیذان به دادستانی ارسال شد.
قربانیان خاطرنشان کرد: پرونده مزبور، پیچیدگی‌های زیادی داشت که اعضای شورای حل اختلاف با تلاش و پیگیری‌های مداوم رضایت اولیای دم را جلب کردند؛ این پرونده نمونه‌ای از خدمات خالصانه و تأثیر مثبت عملکرد شورای حل اختلاف برای گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

جان باختن دو موتورسوار در تصادف با پژو

گروه حوادث/ برخورد شدید خودرو پژو 206 با موتورسیکلت منجر به مرگ هر دو موتورسوار شد.
سرهنگ احسان مؤمنی، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در تشریح این حادثه مرگبار گفت: ساعت ۲۳:۲۵ یکشنبه در مسیر شرق به غرب بزرگراه همت قبل از بزرگراه شیخ فضل‌الله یک دستگاه پژو ۲۰۶ به‌علت بی‌توجهی به جلو با یک دستگاه موتورسیکلت بشدت برخورد کرد.
با اعلام این تصادف به عوامل کارشناس منطقه ۲۳ پلیس راهور فاتب آنها در محل حضور یافتند و ضمن ایمن‌سازی محل حادثه، به بررسی صحنه تصادف پرداختند و اقدامات ترافیکی خود را انجام دادند.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: پس از این تصادف، راکب و سرنشین موتورسیکلت بشدت و با سر به زمین برخورد کرده بودند که با وجود تلاش‌های تیم اورژانس برای احیای قلبی و جلوگیری از خونریزی، هر دو آنها در محل حادثه فوت کردند.
مؤمنی به رانندگان توصیه کرد: رانندگان حین تردد تمام حواس و فکر و توجه خود را به سمت جلو و از آیینه‌ها به اطراف معطوف دارند و از انجام کار‌ها و اقدامات و حرکاتی که باعث می‌شود توجه آنها از رانندگی منحرف شود خودداری نمایند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7596/11/573504/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها