اخـــــــبار




برخورد با اراذل اولویت پلیس امنیت

گروه حوادث/ رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اعلام برخورد با ۶ هزار نفر از اراذل و اوباش تهران در سال ۹۹ اولویت‌های پلیس امنیت در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.
«سردار علی ذوالقدری» رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ درباره برخورد با اراذل و اوباش به ایلنا گفت: در روزهای پایانی سال ۹۹، بیش از ۱۰۰ مرکز را که به عنوان پاتوق، مخفیگاه، محل تجمع، تردد  یا محل فعالیت اراذل و اوباش بوده است  شناسایی کردیم که در نهایت منجر به دستگیری تعدادی از این افراد شد. سردار ذوالقدری با بیان اینکه رصد برخی محلات تهران بزرگ با توجه به جرم‌خیز بودن این مناطق به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت تهران بزرگ قرار دارند، خاطرنشان کرد: در  ماههای پایانی سال ۹۹ بیش از ۶۰  مورد فعالیت اوباش گرایانه در فضای مجازی  که اوباش‌گران با سلاح سرد و گرم اقدام به تهدید و فحاشی و کری‌خوانی کرده بودند  شناسایی و تمام عاملان با هوشیاری پلیس شناسایی و در عملیات‌ غافلگیرانه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با تأکید براینکه برخورد با اراذل و اوباش در سال ۱۴۰۰  ادامه دارد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت بیشتر در فضای مجازی و حقیقی برنامه‌های ویژه‌ای برای کنترل و برخورد با اراذل و اوباش در سال ۱۴۰۰ نیز خواهیم داشت. وی درباره اولویت‌های پلیس امنیت در سال ۱۴۰۰ گفت: قطعاً در این حوزه شاهد برخورد قاطع پلیس با اراذل و اوباش، دارندگان سلاح غیرمجاز و همچنین افرادی که امنیت اجتماعی را برهم می‌زنند، خواهیم بود و کسانی که بخواهند به هر طریق برای شهروندان دغدغه یا مزاحمت ایجاد کنند با همکاری دستگاه قضا و برخورد شدید پلیس مواجه می‌شوند و این موضوعات از اولویت‌های پلیس در سال ۱۴۰۰ خواهد بود. همچنین ما امسال در پی افزایش اشراف اطلاعاتی خود پیرامون دارندگان، حاملان و افرادی هستیم که به صورت غیرمجاز مبادرت به خرید و فروش یا قاچاق سلاح گرم و سرد و مهمات چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی می‌کنند و مطمئن باشید که برخورد با این افراد را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده‌ایم. سردار ذوالقدری تصریح کرد: در سال ۹۹ قریب به ۶ هزار نفر از اراذل و اوباش و مزاحمان محلات را  که اقدامات مجرمانه انجام می‌دادند  دستگیر کردیم و وضعیت خوبی در پایان سال ۹۹ از حیث امنیت شهروندان داشتیم.

حکم دادگاه تجدیدنظر در پرونده سیل شیراز

گروه حوادث/ دادگاه تجدیدنظر حکم مقصران و مسببان سیل سال ۹۸ شیراز را اعلام کرد.
به گزارش مهر، با گذشت نزدیک به دو سال از حادثه سیل فروردین سال 98 که منجر به جان باختن 19 نفر شد حکم دادگاه تجدیدنظر در خصوص مقصران این حادثه صادر شد.
در دادگاهی که برای این پرونده تشکیل شد بالغ بر ۹۴ نفر شامل رئیس دادگاه، منشی، مستشار و شاکی و متشاکی وجود داشتند و گزارش این پرونده نیز بالغ بر ۳۶ صفحه شده، این در حالی است که بر اساس گزارش دادگاه 21 نفر در این حادثه جان باخته‌اند که کوچک‌ترین قربانی ۴ سال و مسن‌ترین فوتی این حادثه نیز ۶۵ سال سن داشته است.
بر اساس رأی دادگاه ۱۱ دستگاه در این حادثه مقصر شناخته شده‌اند که شهرداری شیراز با بیش از ۵۴ درصد تخلف یکی از متخلفان اصلی این حادثه است و شرکت آبفای شیراز نیز فقط با یک و نیم درصد تخلف به‌عنوان یازدهمین دستگاه متخلف در حادثه سیل سال ۹۸ معرفی شده است. حکم مقصران این پرونده فروردین سال 99 صادر شد اما با اعتراض خانواده قربانیان پرونده به دادگاه تجدید نظر رفته بود.
‌بر اساس نظر کارشناسی ۱۱ کارشناس و دادگاه بررسی کننده این حادثه رأی پرونده این‌گونه صادر شده است که متهمین و شهرداری شیراز به‌ صورت تضامنی به پرداخت دیه به علاوه یک‌سوم دیه در حق وراث حین‌الفوت مرحومان یاد شده در این پرونده و همچنین دیات و اروش در مورد جراحات و صدماتی که غیر مؤثر در فوت برخی متوفیان محکوم شده است و در این حادثه بر اساس نظر دادگاه ورود خسارت به اجتماع تقصیر شخصی شهردار و خطای اداری شهرداری بوده است که تلفات انسانی و مصدومیت برخی افراد را به‌بار آورده است.

برادرزن بعد از قتل داماد فرار کرد

گروه حوادث/ اختلاف خانوادگی زوج جوان با قتل داماد به دست برادرزن پایان یافت.  سرهنگ «محمدرضا آمویی» معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در این باره گفت: روز یکشنبه به‌دنبال یک مورد تیراندازی منجر به فوت در شهرک پردیس کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. با حضور مأموران کلانتری در محل و بررسی صحنه حادثه مشخص شد مقتول با اصابت چند گلوله به قتل رسیده است. سرهنگ آمویی بابیان اینکه تحقیقات تکمیلی پلیس نشان ‌داد که این حادثه در نزدیکی محل سکونت پدرزن مقتول رخ داده است افزود: با بدست آمدن این اطلاعات، مأموران خانواده همسر مقتول را مورد بازجویی قرار دادند که مشخص شد این تیراندازی توسط پسر خانواده انجام و سپس متواری شده است. وی افزود: با شناسایی متهم به قتل، کار‌های اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی مخفیگاه این فرد آغاز و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.


رئیس پلیس بین‌الملل ناجا:
اشیای باستانی از اتریش به ایران منتقل شد

گروه حوادث/رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از انتقال ۲۸ شیء باستانی متعلق به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی از کشور اتریش به تهران خبر داد. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار «هادی شیرزاد» روز گذشته درباره انتقال اشیای باستانی به ایران اظهار داشت: ۲۸ شی‌ء باستانی متعلق به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی، با پیگیری‌های پلیس بین‌الملل ناجا و همکاری اینترپل وین، در تیر ماه سال گذشته تحویل نماینده جمهوری اسلامی ایران در کشور اتریش شد. وی در ادامه افزود: با هماهنگی وزارت امور خارجه، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اینترپل تهران و اینترپل وین، این اشیای باستانی و تاریخی که غیرقانونی از کشور خارج شده بود، به صورت محموله دیپلماتیک از کشور اتریش به جمهوری اسلامی ایران منتقل شد.‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7596/12/573499/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها