رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری عنوان کرد‌

مرگ روزانه 34 نفر در تصادفات نوروزی


گروه حوادث/ رئیس پلیس راهور ناجا از مرگ و میر روزانه 34 نفر  در تصادفات جاده‌ای  نوروز امسال خبر داد.
سردار کمال هادیانفر در نشست خبری صبح دیروز با بیان این مطلب گفت: در نوروز امسال در  حوزه تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 26 درصدی بودیم و روزانه به‌طور میانگین 34 نفر از هموطنان بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند. همچنین تا روز 12 فروردین ترددها 100 درصد افزایش داشت اما روز 13 فروردین ترددها کاهش یافت.
وی درخصوص تصادفات در ایام نوروز هم خاطرنشان کرد: در بخش تصادفات اگرچه نسبت به سال ۹۸، روند کاهشی داشتیم اما در مقایسه با  سال ۹۹، با ۴۲ درصد افزایش در تصادفات روبه‌رو بودیم که عمده علت تصادفات، خواب آلودگی و  سرعت غیرمجاز بود.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت:  در سال گذشته 109 میلیون جریمه اعمال شد که بیش از ۶ میلیون مورد آن مربوط به طرح محدودیت‌های کرونایی بوده است. همچنین ۵ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان میزان جرائم در سال ۹۹ بود که تا دیروز ۴ هزار۴۸۰ میلیارد تومان آن وصول شده است.
هادیانفر در رابطه با بحث ثبت جریمه با پهپاد هم گفت: ممکن است از این پس رانندگان کمتر پلیس را ببینند، اما پهپاد‌ها و دوربین‌ها فعال هستند.
رئیس پلیس راهور ناجا درباره پیش‌بینی عملکرد پلیس در برنامه ششم توسعه گفت: ۳۱ درصد کاهش تصادفات در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده بود که در ۲ سال اخیر، کاهش داشتیم و در سال ۹۹، از ۱۶ هزار و ۹۴۲ به ۱۵ هزار و ۳۳ نفر کاهش داشتیم. همچنین تعداد مجروحان از ۳۴۷ هزار نفر به ۲۷۸ هزار نفر رسیده همچنین در سال ۹۹، یک میلیون و ۴۳۹ هزار فقره تصادف داشتیم که نسبت به سال ۹۸، به ۶۶۹ هزار فقره رسیده است. در سال ۹۹، روزانه ۴۱ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که ۳۱ درصد رانندگان، ۲۴ درصد سرنشین و ۲۳ درصد موتورسیکلت سوار، ۲۰ درصد عابرین پیاده بوده‌اند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: اعمال سیاست تشویقی از طریق رنگ‌بندی گواهینامه‌ها که ۳ رنگ داشته باشد با ویژگی‌های خاص جزو برنامه‌های پیشنهادی ماست،  یعنی کسب امتیاز و بهتر رانندگی کردن باعث کاهش و حذف جریمه شود. رنگ سفید، نقره‌ای و طلایی امتیاز‌های ویژه خواهد شد که امیدواریم تصویب شود، زیرا هدف پلیس از اعمال جریمه، کسب درآمد نیست و ما می‌خواهیم تصادفی رخ ندهد.
هادیانفر درباره کروکی الکترونیکی هم گفت: کروکی الکترونیکی در قم به صورت آزمایشی ایجاد می‌شود و اگر بیمه مرکزی همکاری کند، با این طرح سالانه ۲ هزار میلیارد تومان در هزینه بیمه، کاهش تصادفات و شناسایی رانندگان پرخطر کاهش ایجاد خواهیم کرد.‌‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7596/12/573495/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها