اخبار



کاروان پارالمپیک ایران واکسینه شد

اعضای کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، واکسینه شدند. به گزارش ایرنا، واکسیناسیون کاروان پارالمپیک کشورمان به درخواست کمیته ملی پارالمپیک و با هماهنگی فدراسیون پزشکی - ورزشی و معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، توسط وزارت بهداشت و در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین انجام شد. این بازی‌ها از ۲۴ آگوست تا ۵ سپتامبر سال ۲۰۲۱ (۲ تا ۱۴ شهریور ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

خداحافظی سرمربی نفت مسجدسلیمان

نفت مسجدسلیمان در هفته نوزدهم لیگ برتر در بازی خانگی مقابل نساجی مازندران شکست خورد. به گزارش فارس پس از این بازی، داریوش یزدی سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان با حضور در رختکن از جمع بازیکنان و دیگر اعضای تیم خداحافظی و کناره‌گیری خودش را اعلام کرد و حالا خبر رسیده که محمود فکری سرمربی سابق استقلال در آستانه پیوستن به این تیم قرار دارد.

رضاییان گل زد، طارمی پنالتی گرفت

لژیونرهای فوتبال کشورمان شنبه شب در دیدارهای مختلفی به میدان رفتند. در هفته بیستم لیگ ستارگان قطر، الدحیل در شبی که علی کریمی را روی نیمکت داشت، مقابل العربی که 90 دقیقه مهرداد محمدی را در ترکیب داشت، 3-2 پیروز شد. در دیگر دیدار السیلیه میهمان القطر بود و 2-1 به برتری دست یافت. در این دیدار رامین رضاییان در ترکیب السیلیه بود و دقیقه 48 گل اول و تساوی بخش تیمش را به ثمر رساند. رویارویی تیم‌های الخریطیات با پژمان منتظری و الاهلی با امید ابراهیمی که هر دو 90 دقیقه در ترکیب تیم‌های خود حضور داشتند، با نتیجه 2-1 به سود تیم ابراهیمی به پایان رسید. در هفته بیست و هشتم لیگ برتر هلند زووله میهمان اسپارتا روتردام بود که با نتیجه 3 -2 شکست خورد. در این بازی رضا قوچان‌نژاد مهاجم سابق تیم ملی کشورمان نیمکت‌نشین بود و فرصت بازی برای زووله پیدا نکرد. از هفته بیست و پنجم لیگ فوتبال پرتغال هم، پورتو میزبان سانتاکلارا بود و 2-1 به پیروزی رسید. در این بازی مهدی طارمی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و یک پنالتی برای تیمش گرفت. او دقیقه 86 تعویض شد و جانشین او موفق شد گل پیروزی بخش پورتو را به ثمر برساند.

جزئیات انتقال <سه دانگ>  ساختمان پرسپولیس به شستا

فدراسیون فوتبال ایران پس از محکوم شدن از سوی کمیته وضعیت فیفا به پرداخت مبلغ حدود 6 میلیون یورو به مارک ویلموتس، سرمربی سابق بلژیکی تیم ملی، تصمیم گرفت با تشکیل یک تیم حقوقی به دادگاه CAS اعتراض کند. قرار بود جلسه رسیدگی به این پرونده در تاریخ 14 اردیبهشت برگزار شود اما به گزارش فارس این دادگاه به‌تازگی با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرده با توجه به شرایط کرونایی جلسه مذکور به تعویق افتاده و قرار است در روزهای ابتدایی تیرماه برگزار شود. اما ماجرای پرونده ویلموتس ابعاد دیگری هم دارد. شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی پس از عدم دریافت قرض دو میلیون یورویی خود از فدراسیون فوتبال برای پرداخت به این سرمربی پیشین تیم ملی از فدراسیون شکایت کرد تا بتواند این پول را با سود ناشی از تأخیر در بازپرداخت آن دریافت کند و فدراسیون فوتبال که پولی در حساب خود برای پرداخت به «شستا» نداشت با حکم دادگاه برای مزایده اموال خود روبرو شد و فدراسیون هم در اعلام دارایی‌های خود به دادگاه، سه دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس را نیز قرار می‌دهد. به گزارش مهر، از این رو کارشناسان رسمی حوزه مسکن قوه قضائیه اقدام به ارزش گذاری ساختمان باشگاه پرسپولیس می‌کنند و آن را به شعبه صدور حکم مربوط به توقیف اموال فدراسیون اعلام می‌کنند. دادگاه نیز مجوز ثبت گردش سند را حکم می‌کند تا شستا بدون کوچک‌ترین لایحه دفاعی از سوی بخش حقوقی باشگاه بتواند نیمی از ساختمان گران قیمت این باشگاه را در یکی از محله‌های نسبتاً گران قیمت تهران صاحب شود. نکته عجیب عدم اطلاع بخش حقوقی باشگاه پرسپولیس از این پرونده است و مسئولان پیشین و فعلی باشگاه هیچ توجهی به آن نداشته‌اند تا پرسپولیس در آستانه انتقال سه دانگ از سند ساختمان خود به شستا باشد.

شکایت پدیده و پرسپولیس از هم

چند دقیقه پس از پایان بازی پدیده و پرسپولیس، خبری از ورزشگاه امام رضا(ع) مخابره شد که از شکایت باشگاه مشهدی از پرسپولیس به خاطر استفاده از عیسی آل کثیر حکایت داشت. آنها گفتند که بازی باید ۳-۰ شود چرا که پرسپولیس جریمه ۱۰ هزار دلاری را پرداخت نکرده. اما پرسپولیس خیلی زود مدرک رو کرد که این جریمه از طریق پاداش‌های پرسپولیس در آسیا پرداخت خواهند شد. پس از این اتفاق ابراهیم شکوری، مدیر اجرایی پرسپولیس هم از شکایت این باشگاه از پدیده خبر داد و گفت: «به ما اعلام شده که این تیم مقابل پرسپولیس از یک بازیکن غیرقانونی به نام محمدرضا فلاحیان که فسخ‌ قراردادش مشکل دارد، استفاده کرده است و نامه اعتراض خود را به ناظر بازی دادیم تا در سازمان لیگ مورد بررسی قرار بگیرد.» در همین رابطه ناصر ارضی مشاور حقوقی باشگاه پیکان هم عنوان کرد: «ما در 17 اسفند شکواییه خود را در این خصوص به سازمان لیگ فوتبال ارائه کرده بودیم. چرا که فلاحیان با باشگاه نود ارومیه قرارداد داشته است.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7595/18/573430/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها