ایران در ایران




سرمازدگی بیش از 60 درصد باغ‌ها ی چهارمحال و بختیاری

یاسوج - سرما به بیش از 60 درصد باغ‌ها در استان چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد.
به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما مدیر باغبانی استان گفت:ازابتدای امسال کاهش دما موجب سرمازدگی حدود 60 درصد باغ‌ها در چهارمحال و بختیاری شد. ابراهیم شیرانی افزود:بیشترین میزان خسارت به باغ‌های گردو و بادام وارد شده است. وی سطح باغ‌های چهارمحال و بختیاری را ۴۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: خسارت ریالی وارده بر باغ‌های این استان در حال بررسی است.  مدیر باغبانی استان افزود: کشت ارقام دیر گل، استفاده از بادزن‌ها، روشن کردن آتش و ایجاد مه‌دود از راه های مقابله با سرمازدگی‌های تشعشعی است. چهارمحال و بختیاری تولید کننده بزرگ محصول بادام در کشور است.

عامل ابتلای ۹۳ درصد همدانی‌ها به کرونا دورهمی است

همدان - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: عامل ۹۳ درصد ابتلای بیماران کووید ۱۹ در این استان شرکت در اجتماعات و دورهمی است.
به گزارش ایرنا، مصطفی آزادبخت در نشست استانی ستاد مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: ۴۵ درصد بیماران بستری و سرپایی به علت شرکت در اجتماعات، ۴۸ درصد به خاطر تماس‌های درون خانگی و 7 درصد به علت رعایت نکردن فاصله‌گذاری و رفتن به مسافرت به کرونا مبتلا شدند. وی اضافه کرد: داده‌های آماری نشان دهنده نامطلوب بودن وضعیت استان و کشور در زمینه شیوع کرونا است. بنابراین باید همه افراد در هر جایگاهی برای تشویق مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارائه هشدارها و توصیه‌های لازم اقدام کنند. معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه نمودار شیوع کرونا در این استان صعودی است، بیان کرد: شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان در وضعیت قرمز و کبودرآهنگ و فامنین در وضعیت نارنجی هستند همچنین وضعیت زرد ۶ شهرستان دیگر بسیار شکننده است. آزادبخت خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک برای محافظت خود در برابر کرونا در استان همدان کمرنگ شده است این درحالی است که علاوه بر ایجاد حساسیت نسبت به این موضوع، نظارت را نیز باید تشدید کرد.

گرد و غبار شدید ادارات ریگان را تعطیل کرد

کرمان - فرماندار ریگان گفت: به‌علت گرد و غبار شدید و غلظت سه برابری ریزگردها در ریگان در استان کرمان، ادارات این شهرستان روز گذشته تعطیل شد.
به‌گزارش فارس، امین باقری با بیان اینکه غلظت سه برابر حد مجاز در ریگان شرایط این شهرستان را بسیار خطرناک کرده است، اظهار داشت: این گرد و غبار شدید باعث کاهش دید در محور ترانزیتی ریگان - چابهار شده است.  فرماندار ریگان با اشاره به اینکه گرد و غبار شدید راه ارتباطی ۱۷روستا را مسدود کرده است، از اعزام نیروهای امدادی، پلیس راه و مراکز بهداشتی درمانی به روستاهای گرفتار در طوفان شن خبر داد.

5 عضو شورای شهر پرند به زندان معرفی شدند

رباط کریم - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط ‌کریم گفت: پنج عضو شورای اسلامی شهر جدید پرند که مرتکب فساد شده بودند دستگیر و در حال حاضر در ندامتگاه تهران بزرگ در حال گذراندن محکومیت خود هستند.
به‌گزارش فارس رحیم علیش‌پور درخصوص اجرای احکام قطعی پنج عضو شورای اسلامی شهر جدید پرند و دستگیری آخرین فرد متواری این پرونده اظهار کرد: همان‌طور که قبلاً اعلام شده بود این پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر جدید پرند هستند که برای آنها به اتهام فساد مالی پرونده قضایی تشکیل شده بود و رسیدگی‌های لازم در این چند مدت انجام و نهایتاً در محاکم بدوی و تجدید نظر برای هر یک از این افراد، اقدام قضایی و احکام قطعی و لازم‌الاجرا صادر شد.
وی در ادامه گفت: یکی از این متهمان به ۱۸ ماه و چهار نفر دیگر به ۵ سال حبس، جریمه نقدی، شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند. دادستان رباط کریم اضافه کرد: بعد از این‌که احکام قطعی و لازم‌الاجرا در محاکم قضایی ثبت شد، برای آنها احضاریه ارسال و اخطار لازم صادر شد که طبق قانون، ظرف مدت پنج روز خود را به دادستانی جهت اجرای حکم معرفی کنند ولی متأسفانه بعد از ابلاغ مراجعتی نداشتند و به همین جهت حکم جلب آنها از طریق مراجع انتظامی صادر شد.

سارقان، سطل‌های زباله محمدشهر را غیب کردند

کرج - گرانی آهن دندان طمع سارقان را برای سرقت سطل‌های زباله محمدشهر در استان البرز تیز کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری محمدشهر در مورد غیب شدن سطل‌های زباله گفت: سرقت سطل‌های زباله برای محمدشهر مشکل ایجاد کرده است که بیشتر در حریم و حواشی شهر نیز اتفاق می‌افتد. نادری افزود: محمدشهر در مجموع ۶۵۰ سطل زباله مکانیزه دارد، که سال گذشته با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی ۴۰۰ عدد از این سطل‌ها را نوسازی کردیم و امسال نیز اعتباری بیش از یک میلیارد تومان در نظر گرفتیم  تا تعداد این سطل‌ها را بیشتر کنیم . وی افزود: سطل زباله مکانیزه فلزی، سه میلیون تومان و پلاستیکی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خریداری می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7595/16/573415/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها