اخبار




قاچـــاقچیان مواد مخدر را جا گذاشتند

گروه حوادث/ فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف حدود 800 کیلوگرم مرفین و شیشه در مرز میرجاوه خبر داد.
سردار محمد ملاشاهی، در تشریح این خبر اظهار کرد: مرزداران هنگ مرزی میرجاوه با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و به کارگیری تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی، از قصد قاچاقچیان برای انتقال محموله از منطقه مرزی تگور به داخل کشور مطلع شدند و بلافاصله با آمادگی و تجهیزات کامل به تشدید پوشش نوار مرزی پرداختند.
فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان افزود: مرزداران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هدفمند به سمت قاچاقچیان کردند که سوداگران مرگ عرصه را بر خود تنگ دیده و در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند و با برجا گذاشتن خودرو و محموله از محل گریختند. مرزداران در این عملیات موفق شدند در پاکسازی منطقه، ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و کشف دو دستگاه بی سیم، 771 کیلو و 800 گرم مرفین  و 31 کیلو و 900 گرم شیشه را کشف کنند.

دستگیـــری
ســـارقان یک میلیاردی

گروه حوادث/ زوج میانسال وقتی شب به خانه‌شان برگشتند با مشاهده سه مرد که با وسایل از خانه خارج می‌شدند تصور نمی‌کردند آنها سارقان خانه‌شان باشند.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، هشتم مرداد سال گذشته پرونده‌ای از سوی کلانتری 128 تهران‌نو با موضوع سرقت از منزل برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ارجاع و در اختیار دایره مبارزه با سرقت این پایگاه قرار گرفت. شاکی که خانم میانسالی بود اظهار داشت، من و همسرم حدود ساعت هفت و نیم عصر خانه خود را واقع در محله تهران‌نو ترک کردیم اما وقتی ساعت 10 شب به خانه برگشتیم ناگهان متوجه خروج سه مرد جوان از ساختمان شدیم در حالی که مقداری وسایل خانه همراهشان بود، البته چهره یکی از آنها را به وضوح مشاهده کردیم.
شاکی در ادامه اعلام کرد، پس از ورود به ساختمان با قفل تخریب شده در واحد مواجه شدیم و با ورود به منزل متوجه سرقت اموالی از قبیل مقادیری طلا، لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و... به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال شدیم.پس از این شکایت موضوع در دستور کار عوامل تخصصی تیم مبارزه با سرقت منزل پایگاه قرار گرفت و کارآگاهان برای انجام تحقیقات محلی و میدانی و بازدید محل سرقت و همچنین بررسی دوربین‌های مداربسته به محل جرم رفتند.
 کارآگاهان در ادامه با کشف سرنخ‌های متعدد و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم موفق به شناسایی سارقان شده و با کشف هویت و مخفیگاه متهمان پس از هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات پلیسی هر سه سارق را دستگیر کردند.سرهنگ کنجوریان، رئیس پایگاه ششم در این باره گفت: با توجه به اینکه شاکی و همسر وی یکی از سارقان را دیده بودند با مراجعه به این یگان در مواجهه حضوری متهم مذکور را شناسایی و به‌ عنوان سارق منزل‌شان معرفی کردند.با اعتراف صریح متهمان پس از تحقیقات لازم از هر سه متهم، سارقان با قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

واژگونی مرگبار مینی بوس

گروه حوادث/ واژگون شدن یک دستگاه مینی‌بوس در زیرگذر میدان امام حسین(ع) زرین شهر منجر به فوت راننده و مجروح شدن 2 نفر از سرنشینان شد. سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهنمــــــایی و رانندگی استان اصفهان بیان داشت: در این حادثه که روز گذشته رخ داد راننده خودرو براثر شدت جراحات وارده در دم جان باخت و 2 نفر از سرنشینان که بشدت مجروح شده بودند توسط نیروهای امدادی برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند. براساس اعلام نظر کارشناسان تصادفات پلیس راهور علت این حادثه عدم کنترل وسیله نقلیه از سوی راننده خودرو ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در شرایط بارندگی و لغزنده بودن سطح خیابان بوده است.

دستگیری 20 دلال در بازار مرغ

گروه حوادث/ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری ۲۰ دلال مرغ خبر داد.سرهنگ «علی ولی‌پور گودرزی» درباره جزئیات این خبر گفت:‌ در پی نوسانات ایجاد شده در قیمت مرغ و کمیاب شدن آن در برخی از مناطق در روزهای پایانی سال گذشته پلیس برای ساماندهی به این بازار به موضوع ورود و با انجام عملیات‌ مختلف اقدام به دستگیری دلالان و سودجویان در این فضا کرد. از زمان اجرای این طرح تاکنون و در مجموع اقدامات و عملیات‌ انجام شده ۲۰ دلال مرغ شناسایی و دستگیر شده‌اند و برای این افراد پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۳ تن مرغ نیز در این مدت کشف و در بازار توزیع شد که با اقدامات انجام شده شاهد بازگشت آرامش به بازار هستیم.وی با بیان اینکه برخورد با هرگونه اخلال در بازار مرغ به‌طور ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی قرار داشت، یادآور شد: اقدامات و نظارت پلیس امنیت اقتصادی بر این بازار همچنان ادامه خواهد داشت و پلیس به سودجویان و دلالان اجازه سوءاستفاده و گرانفروشی را نخواهد داد.

حمله پلنگ به چوپان جوان

گروه حوادث/ دهیار روستای «سرتنگ رواق» از حمله پلنگ به مردی ۳۶ ساله در ارتفاعات این روستا در بخش «پاتاوه» از توابع شهرستان دنا خبر داد.
«غفار پریان نژاد» به ایسنا گفت: حدود ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه عصر شنبه ۱۴ فروردین یک جوان که دام خود را برای چرا به ارتفاعات روستا برده بود با یک قلاده پلنگ مواجه شده که پس از حمله به دام‌ها و تلف کردن یکی از دام‌ها، مورد حمله پلنگ قرار گرفته است.
وی اظهارکرد: مصدوم پس از حدود ۴۰دقیقه پیاده روی توسط حدود ۱۰نفر از اهالی روستا به نزدیک روستا منتقل و سپس با خودرو شخصی به بهداری بخش پاتاوه انتقال داده شد که پس از اقدامات اولیه بلافاصله به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اعزام شد؛ فرد مصدوم که از ناحیه دست‌ها و پاهای خود دچار مصدومیت شده هم اکنون در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری است.
«هادی سینایی»، مسئول روابط عمومی محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار ایسنا گفت: هنوز گزارش مکتوبی در این زمینه به محیط زیست ارائه نشده است و این موضوع را تأیید یا رد نمی‌کنیم؛ اینکه مصدومیت این فرد ناشی از حمله پلنگ بوده یا نه نیاز به بررسی و کار کارشناسی دارد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7595/12/573403/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها