بازداشت فروشندگان غیر قانونی آثار علمی





گروه حوادث /   سه متهم که با تبلیغ و فروش آثار علمی در فضای مجازی کلاهبرداری می‌کردند، از سوی پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ «داوود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فتا در تشریح این خبر گفت: چندی قبل یکی از مؤلفین که دارای تعداد زیادی اثر علمی است، به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، فرد یا افرادی بدون  اجازه وی در فضای مجازی آثار علمی وی را تبلیغ و به ازای فروش آن، مبالغی را دریافت می‌کنند و این امر به آبرو و حیثیت و اعتبار کاری وی لطمه وارد کرده است.پس از این شکایت در  تحقیقات پلیسی، مدیران کانال‌هایی که اقدام به این کار مجرمانه کرده بودند، شناسایی و مشخص شد که این کانال‌ها بیش از 400 هزار دنبال کننده دارد و متهمان به ازای هر یک از آثار علمی شاکی مبالغی را تعیین کرده و در صورت درخواست دنبال کننده، وی  می‌بایست مبالغ اعلامی را واریز کند و در نهایت اثر علمی در اختیار وی قرار بگیرد.
بدین ترتیب مخفیگاه متهمان در جنوب تهران شناسایی شد و با هماهنگی‌های قضایی هر سه متهم در مخفیگاه‌شان دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافتند. در  بازجویی‌های پلیسی نیز هرسه متهم به فعالیت غیرقانونی خود بدون اجازه شاکی اعتراف کردند.
این مقام سایبری با بیان اینکه حق مالکیت هر نوع اثر علمی متعلق به شخص بوده و هیچ فردی، حق انتشار و نشر آن را ندارد، افزود: طبق قانون حمایت از حقوق مؤلفان، هرکس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدید آورنده بدون اجازه او یا عامداً به شخص دیگری غیر از پدیدآورنده نشر یا پخش یا عرضه کند، متحمل تعقیب کیفری خواهد شد.
وی همچنین گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک موضوع را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir  اطلاع‌رسانی کنند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7595/12/573401/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها