حوادث جهان



آرزو کیهان
مترجم

تنبیه عجیب شوهر خیانتکار

زن چینی هنگامی که متوجه خیانت شوهرش شد با قیچی آشپزخانه به جانش افتاد.به گزارش دیلی استار، این زن پس از اینکه در سوپ شوهرش داروی خواب‌آور ریخت وقتی او به خواب رفت با قیچی آشپزخانه به جانش افتاد و دو ضربه کاری به شکم  وی وارد کرد.بنابر گزارش‌های موجود، شوهر 52 ساله - هوانگ-  که بر اثر دو ضربه قیچی مصدوم شده بود  با پلیس تماس گرفته و درخواست کمک کرد.
مأموران پلیس و اورژانس این مرد را به بیمارستان منتقل و همسرش را بازداشت کردند.این زن پس از دستگیری ادعا کرده است که انگیزه این حمله، خیانت شوهرش بوده و قصد کشتن وی را نداشته به همین دلیل تنها دو ضربه نه چندان کاری به وی زده تا به شوهرش هشدار دهد دیگر دچار چنین اشتباهی نشود.

خطر وقوع سیلاب سمی در فلـــوریدا

مقامات ایالت فلوریدا  در امریکا به علت نشت فاضلاب سمی از یک حوض بزرگ در خلیج تمپا وضعیت فوق‌العاده اعلام کردند.
به گزارش بی‌بی سی، حوضچه‌ای که نشت در آن اتفاق افتاده به یک ماده رادیواکتیو که حاصل از تولید کود شیمیایی است آلوده بوده و آب این حوضچه حاوی مقادیر کمی رادیوم و اورانیوم است. تاکنون به ساکنان بیش از ۳۰۰ خانه دستور تخلیه داده شده و یک بزرگراه در نزدیکی این حوض مسدود شده است.به گفته مقامات رسمی این مخزن نزدیک به ۳۱ هکتار آب حاوی فسفر و نیتروژن در خود جای داده است.
ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا پس از آن روز شنبه وضعیت فوق‌العاده در این منطقه اعلام کرد.یک مقام محلی به رسانه‌ها گفته است که این نگرانی وجود دارد که آب ناشی از این نشت به زمین‌های کشاورزی منطقه وارد شود.
وی گفت: «ما داریم در مورد سیلابی به بزرگی ۲میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر در عرض چند دقیقه صحبت می‌کنیم.»
همزمان تلاش‌ها برای کم کردن حجم آب این حوضچه‌ها توسط پمپ‌‌ها در حال انجام است و نیروهای امدادی نیز تلاش دارند تا با ایجاد سدهای موقت آب خارج شده را کنترل کنند.

قتل دختر خوانده پس از شکنــــجه

زوجی که دختر خوانده 13 ساله خود را به قتل رسانده و جسدش را به آتش کشیده بودند، بازداشت شدند.به گزارش کرایم، متهمان «ماربیل لورا» 51 ساله و «رافائل لورا» 57 ساله هر دو از سوی پلیس فونیکس امریکا با اتهاماتی چون کودک آزاری، قتل و فریب دادن مأموران پلیس روبه‌رو هستند.
گزارش‌های پلیس فونیکس نشان می‌دهد که این زوج دختر خوانده خود را پس از ماه‌ها ضرب و شتم و شکنجه به قتل رسانده و برای پنهان ماندن رازشان خانه را به آتش کشیده و سپس طوری وانمود کرده‌اند که آتش‌سوزی ساختگی بوده تا بتوانند از بیمه نیز خسارت دریافت کنند.
با کشف راز این زوج پلیس تحقیقات خود را در این ارتباط آغاز کرده و روشن شد که دختر در سن 11 سالگی نیز یک بار با اداره پلیس تماس گرفته و گفته بود که پدر و مادر خوانده‌اش او را مدت 3 روز بدون غذا در خانه رها کرده و او بشدت از آنها می‌ترسد اما گویا پلیس توجه خاصی به این تماس تلفنی نداشته است.
گزارش‌های پلیس نشان می‌دهد که آتش‌نشانان جسد پتو پیچ دختر بچه را هنگام اطفای حریق در اتاق زیرشیروانی پیدا کرده‌اند.

کـــلاغ های  ساندویچ دزد

کلاغ‌های دزد که ساندویچ و غذای مشتریان رستوران را از آن‌ها می‌دزدند برای مردم آلاسکا دردسرساز شدند.
به گزارش آسوشیتدپرس، یکی از بومیان آلاسکا در این‌باره گفت: این پرندگان به خوبی می‌دانند چه کار می‌کنند و برای دزدی‌هایشان برنامه‌ریزی دارند.
بارها ساکنان منطقه برای خریدن ساندویچ و دیگر غذاها به رستوران مراجعه کرده اما کلاغ‌ها با برنامه‌ریزی غذاها را از دستان آن‌ها می‌دزدند. این پرندگان که با خوردن غذاهای فست فودی چاق نیز شده‌اند، شگفتی مردم منطقه را برانگیخته‌اند.
یکی از ساکنان به نام «لوالن» در این‌باره گفت:  رفتار عجیب کلاغ‌ها بعد از دزدیدن غذای مشتریان رستوران به گونه‌ای است که تصور می‌شود آن‌ها زیرکانه این کار را انجام می‌دهند چرا که گاهی اوقات پس از ربودن غذا البته در دسته‌های 2 تایی و 3 تایی روی درختان می‌نشینند و طوری قار قار می‌کنند که گویی قهقهه می‌زنند و مردم را مسخره می‌کنند.








آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7595/11/573396/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها