اخبار




اعلام برنامه تولید و توزیع روغن برای سال ۱۴۰۰

بر اساس نامه دبیر ستاد تنظیم بازار، کارخانه های تولیدی در سال‌جاری باید نسبت به تولید ماهانه ۱۸۰ هزار تن روغن که ۱۲۰ هزار تن در بخش‌های خانوار، ۲۵ هزار تن در بخش صنف و ۳۵ هزار تن در بخش صنعت خواهد بود، اقدام کنند.
عباس قبادی طی نامه‌ای به مسئولان سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولیدکنندگان، وزارت جهاد کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاونت امور صنایع وزارت صمت درباره سیاستگذاری عرضه و توزیع روغن خوراکی در سال ۱۴۰۰، اعلام کرده که میزان روغن خام مورد نیاز برای تولید و توزیع روغن نباتی برای شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ معادل یک میلیون و ۵۰ هزار تن (۷۹۰ هزار تن روغن خام و ۲۶۰ هزار تن روغن از محل استحصال دانه روغنی وارداتی) مصوب شده است.
مقادیر نیاز روغن خام برای تحقق برنامه تولید و آرامش بازار نیز شامل ۲۴۰ هزار تن روغن خام پالم، ۴۰۰ هزار تن روغن خام آفتاب، ۱۵۰ هزار تن روغن خام سویا، است. همچنین از محل استحصال روغن از دانه روغنی سویا وارداتی حدود ۲۶۰ هزار تن روغن استحصال می‌شود که در فرایند تولید و عرضه به کشور قرار خواهد گرفت. همچنین بر اساس اعلام دبیر ستاد تنظیم بازار کارخانه های تولیدی باید برنامه‌ریزی لازم برای تولید روغن در بخش خانوار به‌صورت ۷۰ درصد روغن مایع (معادل ۸۴ هزار تن) و ۳۰ درصد روغن نیمه جامد (معادل ۳۶ هزار تن) و به تفکیک روغن تولیدی مایع خانوار ۶۰ درصد پخت و پز (معادل ۵۰ هزار تن) و ۴۰ درصد سرخ کردنی (معادل ۳۴ هزار تن) را در دستور کار قرار دهند./ ایسنا

توزیع دسته چک‌های جدید در بانک‌ها

سخنگوی اجرای قانون جدید چک از توزیع دسته چک‌های جدید در بانک‌ها خبر داد. آمنه نادعلیزاده با اعلام توزیع دسته چک‌های جدید در بانک‌ها، گفت: امکان ثبت چک با هر کارت بانکی فراهم شد و لازم نیست تطابقی بین بانک صادرکننده چک و کارت وجود داشته باشد.
سخنگوی اجرای قانون جدید چک با بیان اینکه از ۵ فروردین ۱۴۰۰ ماده ۲۱ مکرر قانون صدور چک اجرایی و از آن تاریخ هم دسته چک‌های جدید با رنگ بنفش و عبارت تأکیدی «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است» در شبکه بانکی توزیع شده است.
وی تصریح کرد: در ابتدای مطرح شدن قانون جدید چک، محدودیتی وجود داشت مبنی بر اینکه زمان ثبت چک، کارت بانکی باید متعلق به همان بانکی باشد که چک آن صادر می‌شود و باید تطابق لازم را دارا می‌بود. در حال حاضر برای رفاه حال مردم و تسهیل خدمت دهی، مشتریان می‌توانند با هر کارت بانکی، چک خود را ثبت کنند و لازم نیست تطابقی بین بانک صادرکننده چک و بانک صادرکننده کارت وجود داشته باشد. وی افزود: توزیع چک‌های جدید همچنان ادامه دارد و به مرور نیز به حجم اطلاعاتی که در سامانه صیاد تجمیع می‌شود، اضافه خواهد شد. البته نرخ تغییرات کند است چرا که با نوعی همزیستی روبه‌رو هستیم و چک‌های قبلی کماکان دارای اعتبار هستند.
سخنگوی اجرای قانون جدید چک با تأکید براینکه شبکه بانکی کشور آمادگی لازم در این خصوص را دارد، گفت: بانک‌ها درگاه‌هایی شامل اینترنت بانک یا همراه بانک خودشان را به سامانه صیاد مجهز کرد‌ه‌اند./ خبرگزاری صدا و سیما


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7595/10/573390/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها