اخبار




تأمین مالی ۲۳۰هزار میلیارد تومانی دولت از بازار سرمایه

آمار رسمی حاکی از آن است که سرجمع تأمین مالی دولت در سال ۹۹ از بازار سرمایه حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان بوده که از این مبلغ، ۱۷ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات معاملات است.
آنگونه که آمار رسمی منتشر شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار نشان می‌دهد، سال گذشته بالغ بر ۲۴ میلیون کد جدید سهامداری بدون احتساب مشمولان سهام عدالت در بازار سرمایه صادر شده که نشانگر رشد ۲۲۴ درصدی ورود سهامداران به این بازار است و اکنون این بازار را تبدیل به یک بازار حدود ۶۰ میلیون نفری کرده است. براساس این آمار، ارزش تجهیز و جذب منابع مالی از طریق بازار سرمایه برای اقتصاد کشور که در سال ۹۸ تنها معادل ۲۱۶ هزار میلیارد تومان بوده، در سال ۹۹ از مرز ۵۶۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. دولت نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر نقل و انتقال سهام در بازار سرمایه درآمد کسب کرده است که این رقم، به گواه آمار، ۹ درصد از کل مالیات وصولی سال ۱۳۹۹ بوده است./ مهر

تجارت ۷.۵ میلیارد دلاری ایران در اسفندماه

طبق اعلام مسئولان گمرک ایران کارنامه تجارت خارجی کشورمان در اسفندماه، هفت میلیارد و ۴۵۸ میلیون دلار بود که سهم صادرات، سه میلیارد و ۳۲۸ میلیون دلار و سهم واردات چهار میلیارد و ۱۳۰میلیون دلار بوده است.
سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: کارنامه تجارت خارجی کشورمان در آخرین ماه سال گذشته نسبت به بهمن ماه، افزایش ۶۴۱ میلیون دلاری و رشد ۹.۴ درصدی داشته است.
 لطیفی درخصوص جزئیات تجارت خارجی کشور در اسفندماه افزود: تجارت خارجی غیرنفتی کشور در اسفند ماه در مقایسه با بهمن، با افزایش ۱۹۳ میلیون دلاری و رشد 6 درصدی در صادرات و افزایش ۴۴۸ میلیون دلاری در واردات و رشد ۱۲ درصدی همراه بوده است.
وی افزود: در بهمن ماه عملکرد تجارت خارجی کشور شش میلیارد و ۸۱۷ میلیون دلار بود که سهم صادرات سه میلیارد و ۱۳۵ میلیون دلار و سهم واردات سه میلیارد و ۶۸۲ میلیون دلار بوده است اما در اسفند ماه، تجارت خارجی کشور بهبود یافته و به 7 میلیارد و ۴۵۸میلیون دلار رسید که نسبت به بهمن ماه ۶۴۱ میلیون دلار افزایش را شاهد بودیم. / ایسنا


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7595/7/573374/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها