سبقت تولد پسران از دختران در خوزستان



اهواز - طی یک سال گذشته بیش از ۸۳ هزار و ۱۲ مورد ولادت در استان خوزستان به ثبت رسید.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل سازمان ثبت احوال خوزستان با بیان اینکه در یازده ماهه سال گذشته ۸۳ هزار و ۱۲ رویداد ولادت و ۲۵ هزار و ۹۰ رویداد فوت در استان به ثبت رسیده است، گفت: در این مدت تولد پسران از دختران پیشی گرفته است.
مصطفی امانی‌پور افزود: از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده ۵۱.۴ درصد نوزاد پسر و ۴۸.۶ درصد نوزاد دختر و از تعداد کل فوت‌های ثبت شده ۵۷.۳ درصد مرد و ۴۲.۷ درصد زن بوده است. وی گفت: از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده ۶۲ هزارو ۷۳۸ مورد معادل ۷۶درصد شهری و ۲۰ هزارو ۲۷۴ مورد معادل ۲۴ درصد روستایی و از تعداد کل فوت‌های ثبت شده ۲۱ هزارو 720 مورد معادل ۸۴ درصد شهری و چهار هزارو 810 مورد معادل ۱۶ درصد روستایی بوده است. امانی‌پور ادامه داد: در یازده ماهه سال ۱۳۹۹ در هر شبانه روز به‌طور متوسط ۲۴۷ نوزاد و هر ساعت تقریباً ۱۰ نوزاد متولد و هر شبانه روز ۷۵ مورد فوت و هر ساعت فوت تقریباً سه نفر به ثبت رسید. امانی‌پور آمار ازدواج و طلاق در نه ماهه سال گذشته را ۲۹ هزارو ۴۴۸ مورد ازدواج و ۶ هزارو ۹۵۹ مورد طلاق اعلام کرد و گفت: میانگین ازدواج‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۲۷.۳ سال و برای زنان ۲۳ سال و میانگین سن طلاق‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۳۶.۱ سال و برای زنان ۳۱.۴ سال بوده است. همچنین در هر شبانه روز ۱۰۷ مورد ازدواج و ۲۵ مورد طلاق به ثبت رسیده است. وی درخصوص فراوانی پنج نام اول پسران در یازده ماهه سال ۱۳۹۹ در استان خوزستان گفت: به ترتیب علی با یکهزار و ۵۳۱ مورد، حسین یکهزار و ۴۶۰ مورد، محمد یکهزار و ۱۹۹ مورد، امیر علی ۹۵۴ مورد و امیر حسین ۹۴۹مورد بودند.
امانی‌پور افزود: در همین مدت فراوانی پنج نام اول دختران به ترتیب فاطمه یکهزار و ۹۹۷ مورد، زینب یکهزار و ۲۳۶مورد، زهرا یکهزار و ۱۱۶ مورد، رقیه۹۱۹ مورد و رستا ۵۶۳ مورد بوده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7595/6/573367/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها