هفته نوزدهم لیگ برتر امروز ادامه می‌یابد

صدر و صعود؛ هدف سرخابی‌ها


حامد جیرودی / مسابقات فوتبال باشگاهی ایران در سال جدید با برگزاری یک دیدار پیگیری شد. پنجشنبه 12 فروردین 1400 هفته نوزدهم لیگ برتر با مصاف آلومینیوم و فولاد در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک آغاز شد؛ دیداری که با تساوی بدون گل به پایان رسید. بازی‌های این هفته امروز با برگزاری 5 دیدار دیگر پیگیری می‌شود که در اولین بازی پدیده (شهرخودرو) و پرسپولیس از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برابر هم قرار می‌گیرند. شاگردان سیدمهدی رحمتی که مدتی است تیم‌شان با تغییر و تحولات مالکیتی مواجه شده، در آخرین مسابقه‌شان برابر صنعت نفت به تساوی بدون گل رسیدند و با 23 امتیاز در رده یازدهم قرار دارند و امیدوارند برابر میهمان قدرتمند خود به موفقیت برسند. این در حالی است که پرسپولیس با 37 امتیاز در رده دوم است و می‌خواهد با برتری در این مسابقه دوباره به صدر برسد و در کورس قهرمانی باقی بماند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در بازی آخرشان مقابل نفت مسجدسلیمان 2-1 به برتری رسیدند ولی به علت اینکه سپاهان گل زده بیشتری دارد، در پایان سال 1399 صدر را به این تیم واگذار کردند ولی با این حال، شرایط پرسپولیس ایده‌آل به‌نظر می‌رسد و این تیم امیدوار به کسب 3 امتیاز است. این تیم فرشاد فرجی مدافع سابق مشهدی‌ها را که نیم فصل اول در شهرخودرو بازی می‌کرد، به خدمت گرفته. ضمن اینکه سرخپوشان با اضافه شدن مهدی ترابی و شهریار مغانلو در خط حمله هم قدرتمندتر شده‌اند. البته محرومیت عیسی آل‌کثیر هم به پایان رسیده و او از امروز می‌تواند این تیم را همراهی کند ولی به نظر نمی‌رسد یحیی از او استفاده کند. در پدیده هم امین قاسمی‌نژاد مهاجم اصلی این تیم است که قرار بود به استقلال برود ولی در نهایت در تیم رحمتی باقی ماند و حالا احتمالاً انگیزه ویژه‌ای برای درخشش و گلزنی دارد. پدیده و پرسپولیس تاکنون 13 بار در لیگ برتر با هم بازی کرده‌اند که 8 برد برای پرسپولیس و 4 تساوی به ثبت رسیده و یک برد هم سهم پدیده بوده است. آخرین بازی دو تیم در بازی رفت بود که پرسپولیس 3-0 به پیروزی رسید.
امید تراکتوری‌ها به جبران مافات
از ساعت ۱۷ دو بازی آغاز می‌شود که در یکی از آنها تراکتور در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز میزبان مس رفسنجان است. شاگردان رسول خطیبی که در آخرین بازی شان 2-0 مغلوب سپاهان شدند، با 26 امتیاز در رده ششم قرار دارد. رتبه‌ای که هواداران تراکتور اصلاً از آن راضی نیستند و امیدوارند تیم‌شان دوباره به جمع مدعیان بازگردد. در آن سوی میدان، مس هم پس از باخت 1-0 برابر آلومینیوم با 24 امتیاز روی پله هشتم جدول لیگ ایستاده و باید دید شاگردان محمد ربیعی برابر تراکتور می‌توانند باخت 1-0 بازی رفت را جبران کنند یا خیر. همچنین نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی این شهر پذیرای نساجی است. این در شرایطی است که نفت 8 هفته است رنگ برد را ندیده و با 20 امتیاز دوازدهم است و این نشان می‌دهد داریوش یزدی کار سختی در این تیم دارد. از سویی نساجی با حضور ساکت الهامی متحول شده و با برد 1-0 مقابل سایپا 13 امتیازی شد و می‌خواهد از رده پانزدهم بالاتر بیاید. بازی رفت دو تیم 1-0 به سود نساجی تمام شد. ذوب‌آهن و صنعت نفت از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه فولاد شهر برابر هم قرار می‌گیرند. شاگردان سید مجتبی حسینی در آخرین بازی 1-0 مغلوب پیکان شدند تا با 14 امتیاز در رده چهاردهم قرار بگیرند. شاگردان سید سیروس پورموسوی هم از هفته دوازدهم به بعد رنگ برد را ندیده‌اند و با 25 امتیاز در رده هفتم هستند. نفت در بازی رفت 1-0 به پیروزی رسید.
بازی تکراری در سال جدید
استقلال و پیکان از ساعت ۱۸:۵۰ امروز در ورزشگاه آزادی تهران دیدار می‌کنند؛ دو تیمی که 21 اسفند99 در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی برابر هم قرار گرفتند. آن مسابقه با برتری 2-1 آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسید و این‌بار دو تیم باید در قالب لیگ مقابل هم قرار بگیرند. شاگردان فرهاد مجیدی که سال 99 را با برد 2-0 مقابل ماشین‌سازی به پایان بردند با 33 امتیاز در رده سوم جدول هستند و می‌خواهند در سال جدید هم روند صعودی خود را ادامه دهند. البته در چند وقت اخیر، چند بازیکن و مربی استقلال به کرونا مبتلا شدند و مجیدی هم در روزهای اخیر تیمش را از دید خارج کرد تا برنامه‌هایش را بهتر و در آرامش بیشتر اجرا کند. در ادامه هم اعلام شد که سیاوش یزدانی کرونا ندارد و مهدی قایدی هم در تمرینات این تیم شرکت کرد تا شرایط بهتری برای این تیم به وجود بیاید. پیکان هم که با 24 امتیاز در رده نهم است، در نقل و انتقالات خودش را تقویت کرده و بازیکنانی چون علی عبدالله‌زاده، رضا حبیب‌زاده، عزیز معبودی و آرمان قاسمی را به خدمت گرفته ولی استقلال تیمی است که با مربیگری مجیدی به 3 برد پیاپی (2 بازی لیگ و یک جام حذفی) دست پیدا کرده و باید دید در این شرایط مهدی تارتار که بازی رفت استقلال تحت هدایت محمود فکری را با تساوی بدون گل متوقف کرد ولی به مجیدی باخت این بار چه نتیجه‌ای می‌گیرد. استقلال و پیکان تاکنون 31 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که سهم استقلال ۱۵ و سهم پیکان ۶ پیروزی بوده و 10 دیدار دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است. آبی‌پوشان در این بازی‌ها ۵۲ بار به گل رسیده و ۳۱ بار هم دروازه‌شان باز شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7593/1/573088/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها