گزارش رئیس‌جمهوری و اعضای دولت در زیر باران

روایت روزهای سخت و نوید سالی بهتر

- روحانی: تأخیر در پایان تحریم خیانت بزرگ و ننگ ابدی است - سال آینده از نظر کنترل بیماری کرونا و شرایط اقتصادی حتماً سال بهتری خواهد بود - تشکر ویژه از کادر بهداشت و درمان - در سال 99 بخش تولید خوش درخشید - امیدواریم اقلیتی که دنبال سنگ‌اندازی در راه رفع تحریم هستند توبه کنند - این دولت هم بلد است و هم قادر است به خوبی تحریم را پایان دهد - انتخابات باشکوه تضمینی برای انقلاب و کشور است

گروه سیاسی/ رئیس جمهوری سخنان خود در آخرین جلسه هیأت دولت در سال 1399 را با گرامیداشت یاد و خاطره همه کسانی که در طول یک سال گذشته در مقابله با بیماری کرونا جان خود را فدا کردند و نیز قدردانی ویژه از فداکاری کادر درمان آغاز کرد. حجت‌الاسلام حسن روحانی سال آینده را سال آستانه مهار کرونا و سال آستانه پیروزی قاطع ملت ایران در برابر جنگ اقتصادی دانست و گفت ان‌شاءالله سال آینده آستانه یک حرکت خوب اقتصادی و رونق و جهش تولید هم خواهد بود. او درعین حال، با اشاره به شروع جنگ اقتصادی امریکا (و نه تحریم صرف) از سال 97، امروز شرایط شکسته شدن تحریم را آماده‌تر از هر زمان دیگری دانست و تأکید کرد که هر‌جناح، فرد و گروهی اگر یک ساعت پایان تحریم را به هر دلیلی به تأخیر بیندازد، خیانت بسیار بزرگی به تاریخ ملت ایران کرده است و اگر اقلیتی که دنبال سنگ‌اندازی در این راه هستند توبه کنند و دست از تخریب بردارند، دولت، هم بلد است و هم قادر است به تحریم پایان دهد.
چشم‌انداز روشن برای سال آینده
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در سخنان خود که در حیاط دولت و در جمع همزمان خبرنگاران و اعضای دولت بیان شد، اظهار کرد: سال آینده حتماً سال بهتری در کنترل و مهار ویروس کرونا خواهیم داشت و شرایط به مراتب بهتر از این سالی که در روزهای پایانی آن قرار داریم، خواهد بود.
رئیس جمهوری با بیان اینکه از سال 97 تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی امریکا علیه ملت ایران شرایط بسیار سختی برای کشور ایجاد کرد و در بیش از یک سال گذشته نیز شیوع ویروس کرونا بر مشکلات افزود، اظهار کرد: با‌وجود همه مشکلات و سختی‌ها، رشد اقتصادی کشور در 9 ماهه اول سال مثبت بود که بسیار ارزشمند است و جای قدردانی دارد. روحانی با اشاره به انجام 58 افتتاح بزرگ در کشور طی یک سال گذشته، گفت: سال 99 بخش تولید کشور خوش درخشید و در سال آینده شرایط اقتصادی کشور به مراتب بهتر از امسال خواهد بود. رئیس جمهوری با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در زمینه کرونا اقدامات بسیار ارزشمندی با اتکا به فرهنگ بلند خود، اطاعت از دستورات دینی و علمی و با کمک‌های مؤمنانه انجام دادند، افزود: با‌وجود اینکه در تحریم و فشار بودیم، اما سال را به خوبی گذراندیم. در این مدت 61 جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با 483 مصوبه داشتیم که همه مصوبات آن اجرایی شده است. ضمن اینکه کمیته‌های تخصصی و قرارگاه نیز جلسات مستمری داشتند.
اقدامات حمایتی دولت در دوران کرونا
روحانی با اشاره به اقدامات حمایتی دولت از نیازمندان در دوران کرونا و نیز تأمین نیازهای بیماران و بیمارستان‌ها گفت: کرونا همه بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از شغل، اقتصاد و زندگی روزمره مردم را دچار مشکل کرد که برای هر کدام از این موارد برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام دادیم و از آنجایی که می‌دانستیم در مقابله با این ویروس کسی ما را یاری نخواهد کرد، با اتکا به توان داخلی و تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم تجهیزات مورد نیاز خود را تأمین کنیم و در برخی زمینه‌ها در آستانه صادرات هستیم. رئیس جمهوری افزود: دولت همچنین در حد توان تلاش کرد از لحاظ اقتصادی کمک‌هایی را برای مردم و کسب و کارهای آسیب‌دیده اختصاص دهد و در این راستا بیش از 120 هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض یا وام در اختیار مردم قرار گرفته و یک میلیون یورو هم به وزارت بهداشت و درمان برای تهیه تجهیزات پزشکی اختصاص یافت. روحانی گفت: در زمینه خرید و ساخت واکسن کرونا هم اقدامات بسیار خوبی انجام شده که امیدواریم سال آینده واکسن داخلی در اختیار مردم قرار بگیرد و بی‌تردید سال آینده سال بهتری در کنترل و مهار این بیماری خواهد بود.
افزایش 40 درصدی حقوق‌ها به رغم جنگ اقتصادی
رئیس جمهوری در ادامه، با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی، گفت: از سال 97 دیگر بحث تحریم مطرح نبود و وارد جنگ اقتصادی شدیم و در این جنگ نیز همانند جنگ 8 ساله تنها بودیم و با همه توان ایستادگی و مقاومت کردیم.
او ادامه داد: با وجود همه مشکلات در یک سال گذشته، درآمد حقوق بگیران ثابت را بیش از 40 درصد افزایش دادیم و همزمان همسان‌سازی نیز انجام گرفت، ضمن اینکه برای اشتغال روستایی و تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دادن روستاییان اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است. روحانی با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای شرایط جنگ را در نظر نمی‌گیرند و با برجسته کردن نقاط ضعف، اقدام به سیاه‌نمایی می‌کنند، گفت: سیاه نمایی کار زشت و ناپسندی است در شرایط جنگ همه باید متحد و در کنار هم باشیم، نه اینکه یک نقطه ضعف را ترویج و بزرگ کنیم. رئیس جمهوری با اشاره به افتتاح 12 مجموعه پتروشیمی و همچنین پالایشگاه بزرگ بیدبلند و طرح عظیم انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی، اظهار کرد: تمام طرح‌هایی که افتتاح می‌شود در طول سال‌های 94 تا 96 سرمایه‌گذاری شده است.
او، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد را اقدامات بسیار بزرگی دانست که در تاریخ کشور ثبت شد که می‌تواند تحول بزرگی در شرق کشور ایجاد کند.
روحانی گفت: عملیات اجرایی خطوط دیگر این طرح را هم کلید زدیم که به واسطه آن آب از خلیج فارس به خراسان جنوبی و در نهایت خراسان رضوی انتقال می‌یابد و از خط دیگر نیز آب را به اصفهان، زاهدان و زابل منتقل می‌کند. رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت توانست یک آرزوی 40 ساله را برای افراد کم‌درآمد در زمینه آب، گاز و برق رایگان محقق سازد، اضافه کرد: در بنزین، گازوئیل و گاز و گندم به خودکفایی رسیده و در برنج و شکر در مسیر خودکفایی هستیم و به فضل الهی این مسیر را ادامه خواهیم داد. همچنین در بخش آب و برق در مجموع 81 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شده و در بخش صنعت بیش از 70 هزار میلیارد تومان طرح به افتتاح رسیده است. روحانی با بیان اینکه از لحاظ سیاسی و سیاست خارجی موفقیت‌های بسیار بزرگی به دست آورده‌ایم، گفت: 30 شهریور 99، روز بسیار مهمی در تاریخ کشور است و در این روز طرح «اسنپ بک» امریکا شکست خورد، همچنین 27 مهرماه سال‌جاری روز پایان تحریم تسلیحاتی بود و در بهمن امسال نیز در دادگاه لاهه موفقیت بزرگی  به ‌دست آوردیم.
شرایط آماده شکستن تحریم‌ها
او با تأکید بر اینکه امروز شرایط برای شکسته شدن تحریم از هر زمان دیگری آماده‌تر است، اظهار کرد: امریکایی‌ها به صراحت و بارها اعلام کردند که مسیر دولت قبل غلط بوده و فشار حداکثری شکست خورده است و تأکید کردند که می‌خواهند به مسیر تعهد و برجام برگردند، البته صرفاً گفتن کافی نیست و منتظر عمل هستیم. رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه تأخیر در برداشتن تحریم خیانت است، تصریح کرد: هر جناح، فرد و گروهی اگر یک ساعت پایان تحریم را به هر دلیلی به تأخیر بیندازد، خیانت بسیار بزرگی به تاریخ ملت ایران کرده و ننگ ابدی برای آن جناح یا فرد باقی خواهد ماند. روحانی با بیان اینکه تحریم تضییع حقوق مردم ایران است و باید جلوی آن گرفته شود، افزود: اقلیتی که دنبال سنگ‌اندازی در این راه هستند توبه کنند و دست از تخریب بردارند و اگر چنین کنند دولت، هم بلد است و هم قادر است به تحریم پایان دهد. رئیس جمهوری در پایان، برگزاری انتخابات باشکوه در سال آینده را ضروری خواند و گفت: سال آینده یک کار بسیار مهم داریم که همه باید دست به دست هم دهیم و آن برگزاری یک انتخابات باشکوه در سال 1400 است. همه بدانیم که این انتخابات باشکوه تضمینی برای انقلاب و راه و کشورمان است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7592/1/573033/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها