وزیر ارشاد در جلسه رونمایی از پروژه‌های دولت الکترونیک:

تسریع خدمات و شفافیت از مزایای تحقق دولت الکترونیک است




جلسه رونمایی از پروژه‌های دولت الکترونیک و فضای مجازی در حالی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که سیدعباس صالحی تأکید کرد تلاش برای بهره‌مندی از فضای مجازی به معنای کنار گذاشتن فضای حقیقی نیست.
صالحی در این جلسه با اشاره به اقدامات خوبی که در مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی انجام شده، گفت:« در فضای پنجره واحد که امروز رونمایی‌اش را شاهدیم بیش از ۲۰ خدمت وزارت فرهنگ قابلیت بهره‌برداری دارد. برای ایجاد این بستر مسیر طولانی طی شد و بیش از ۱۰۰ مجوز به ۳۳ مجوز تقلیل و تجمیع پیدا کرد.»
صالحی تسریع خدمات، شفافیت و پیشگیری از فساد را از جمله مزیت‌های دولت الکترونیک دانست و گفت:«بزودی بقیه خدمات نیز به پنجره واحد خواهند پیوست و امیدواریم در پایان دولت دوازدهم بسیاری از فرایندها و خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای غیرحضوری انجام شود.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتقای توانمندی فضای وزارت فرهنگ درباره فضای مجازی را مهم دانست و گفت:« در عصر حاضر بستر فعالیت در حال انتقال به فضای مجازی است و وزارت فرهنگ اگر بخواهد نقش خودش را حفظ کند احتیاج دارد توانمندی خودش را در این قسمت ارتقا بدهد. برای تکامل ساختار سازمانی وزارتخانه اقداماتی انجام شده که یکی از آنها متناسب‌سازی پست‌های سازمانی است. همچنین در بودجه‌بندی سالانه درصدی را به فعالیت‌های مجازی اختصاص دادیم و سهم فضای مجازی را جدی‌تر دیدیم.»
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر بحث ‌شبکه‌سازی در کنار توانمندسازی فضای وزارت فرهنگ و دولت الکترونیک گفت:«باید بتوانیم از طریق اتصال مجموعه‌های حاکمیتی، عمومی و خصوصی ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد را در حوزه عملیات ارتقا بدهیم. ضرورت دارد یک کنسرسیوم (انجمن) تولید و نشر محتوا در فضای مجازی ایجاد شود که در حال حاضر اساسنامه‌اش تدوین شده است.» وی با اشاره به توانمندسازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امر فضای مجازی تصریح کرد: «به‌ نظر می‌آید مجموعه همکاران در مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی شرایط قابل توجهی را برای جهش در فضای مجازی فراهم کرده‌اند. در فرصت باقیمانده تا پایان دولت دوازدهم مجموعه اقدامات ارائه شده باید به مرحله تثبیت و اجرایی شدن‌ برسد تا اقدامات خوبی در این دوره از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماندگار شود و راه را برای آیندگان هموار سازد.»
وی افزود: «در بخش محتوا این دغدغه وجود دارد که نباید این فضا جایگزین فضای حقیقی بشود. اما در زمانی که همچون دوران کرونا محدودیت‌هایی برای فضای حقیقی وجود دارد باید از ظرفیت فضای مجازی بهره برد. همچنین گاهی فرصت‌هایی در فضای مجازی وجود دارد که در فضای حقیقی شاهد آن نیستیم.ورود به فضای مجازی به معنای کنار گذاشتن فضای حقیقی نیست.»
گفتنی است در این مراسم از پروژه‌هایی همچون پنجره واحد مجوزها و خدمات وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، سامانه ارتباط شبکه سازمانی وفا، ایجاد و فعالسازی بیش از ۴۰۰ پرتال اطلاع‌رسانی در سراسر کشور و متناسب‌سازی سازمان نفرات ادارات کل استانی با فضای مجازی رونمایی شد.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7591/19/572526/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها