دبیر: 3 ساعت با عصا در وزارت ورزش بودم



علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی دیروز در مراسم رونمایی از نخستین سامانه جامع خبرنگاران کشتی در ورزش ایران و پرسش و پاسخ درباره مسائل روز کشتی ایران، اظهار کرد: «من بارها گفتم در دوره من کشتی انتخابی است، برای خودم جهنم نمی‌خرم. من در آزاد و حمید سوریان در فرنگی هر دو نظارت داریم و هفته‌ای دو بار در تمرینات شرکت می‌کنیم. من و سوریان از تیم‌های ملی حمایت خواهیم کرد ولی دخالت نمی‌کنیم. در فروردین سه اعزام آزاد و فرنگی داریم، در ماه رمضان مسابقه نداریم و جام تختی اردیبهشت برگزار می‌شود. در خرداد جام لهستان را داریم که دو تیم آزاد و فرنگی اعزام می‌شوند. در تیر ماه همه چیز جمع می‌شود.» رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به مشکلات بودجه‌ای کشتی خاطرنشان کرد: « در فروردین
٦ اعزام داریم که 5.5 میلیارد پول می‌خواهد. من دو تیم آزاد و فرنگی را می‌برم. ٥٤ نفر را به آلماتی می‌برم، چون انتخابی آسیا را هم داریم. پول اعزامش را هم نداریم. کار به تعطیلات می‌خورد، بعد اگر تیم به گزینشی نرفت، گله نکنید. فقط بلیت مسابقات گزینشی را کمیته ملی المپیک می‌گیرد. ٣٢ هزار فرانک سوئیس هزینه ثبت‌نامش است.» دبیر اضافه کرد: «اعزام تیم‌ها به اوکراین 1.2 میلیارد هزینه داشت. با این وضعیت نمی‌توانیم اعزام کنیم.
١٢ روز هم تعطیل است، با ١٢، ١٣ میلیارد کار کشتی نمی‌چرخد. کار کشتی ما با کمتر از 70، 80 میلیارد نمی‌چرخد و روز به روز هم اوضاع بدتر می‌شود. روز دوشنبه سه ساعت با عصا در وزارت ورزش بودم. باید دنبال پول بدوم. متأسفانه چونه فدراسیون کشتی را کوچک گرفته‌اند. باید اندازه ١٢ سهمیه‌مان پول بگیریم. این فقط مشکل من نیست، فدراسیون قبلی هم مشکل داشته و نفر بعدی من هم این مشکلات را دارد.» رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به این موضوع که اصلاً سال المپیک مهم نیست، بیان داشت:‌«سه سال قبل المپیک مهم است. انصافاً سلطانی‌فر، مهدی علی‌نژاد و صالحی‌امیری حواس‌شان به کشتی هست و تشکر می‌کنم اما با این پول‌ها کار پیش نمی‌رود. از 60 میلیارد بدهی فدراسیون، فقط سه ، چهار میلیاردش مانده در حالی که ١٢ میلیارد بیشتر به ما نمی‌دهند ولی ما کار را پیش برده‌ایم. مگر می‌شود دلار سه ،چهار هزار تومانی بشود 25 تومان و همان بودجه قبلی را در نظر گرفت. استعفا کار آدم‌های ضعیف است.»

امریکایی‌ها کاپ سومی ایران را نمی‌دهند
بعد ‌از مثبت شدن دوپینگ دو کشتی‌گیر (ازبکستان و سوریه) در سنگین وزن در مسابقات جهانی 2019 نورسلطان، یدالله محبی به‌عنوان پنجمی وزن 125 کیلوگرم رقابت‌ها رسید وعلاوه بر این سهمیه المپیک را گرفت. همچنین تیم ملی ایران که در این مسابقات با یک امتیاز کمتر از امریکا (93) در جایگاه چهارم دنیا ایستاده بود با مثبت شدن تست دوپینگ دو کشتی گیر در سنگین وزن در جایگاه سوم ایستاد و امریکا چهارم شد. قرار بود در جام بین‌المللی پلیکونه ایتالیا کاپ سومی ایران از سوی اتحادیه جهانی اهدا شود، اما این اتفاق رخ نداد. علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در این باره گفت: «امریکایی‌ها کاپ را نمی‌آورند. آنها مدال برنز و المپیک‌شان را می‌خواهند و نمی‌خواهند کاپ ما را بدهند. نامه تندی به اتحادیه دادیم و قبلاً در نشست با لالوویچ این موضوع را مطرح کردیم اما آنها می‌گویند تا وضعیت مدال المپیک‌مان مشخص نشود کاپ را نمی‌دهیم. زور هم می‌گویند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7591/18/572524/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها