اخــــــبار




سخنگوی ناجا:
امنیت و سلامت شعار پلیس در بهار 1400

گروه حوادث / سخنگوی نیروی انتظامی در آخرین نشست خبری خود در سال 99 به تشریح عملکرد یک سال گذشته پلیس پرداخت.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار مهدی حاجیان صبح دیروز در جمع خبرنگاران در مورد محدودیت‌های تردد در ایام کرونا گفت: ناجا آمادگی همکاری در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را داشته و آن را ابلاغ و اجرا می‌کند زیرا نیروی انتظامی نگران سلامتی مردم است و توان صددرصدی در تجهیزات برای مقابله با کرونا داریم. در سفرهای نوروزی تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، ۹ شهر قرمز و ۳۱ شهر نارنجی است و محدودیت ایجاد شده و مردم حق تردد در این شهرها را ندارند. آنچه ستاد ابلاغ کند همان را اجرا می‌کنیم. طرح محدودیت شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در تعطیلات نوروز نیز اجرا می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به کشفیات مواد مخدر و سوخت قاچاق گفت: در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۹۴۹ تن انواع مواد مخدر کشف شده است. همچنین بیش از ۱۰۹ هزار خرده فروش مواد مخدر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند. در این مدت بیش از ۸۱ میلیون لیتر سوخت کشف و تعدادی از قاچاقچیان نیز دستگیر شده‌اند. بیش از یک میلیون و ۷۸۴ هزار تجهیزات پزشکی، سه میلیون و ۲۹۷ هزار داروی قاچاق و بیش از یک میلیون و ۶۰ هزار قلم مواد بهداشتی و آرایشی نیز از سوی پلیس کشف شده است.
حاجیان با بیان اینکه در کشف مواد مخدر و سرقت‌ها افزایش داشتیم، گفت: برخورد قاطعانه با سارقان خواهیم داشت و حافظ جان و ناموس مردم هستیم. ناجا قاطعانه با مخلان نظم و امنیت برخورد کرده و مطالبه مردم نیز همین است و طرح مقابله با آنها مستمر ادامه دارد.
وی در مورد قانون به کارگیری سلاح نیز گفت: این قانون به پلیس اجازه می‌دهد از تجهیزات در اختیار در چارچوب قانونی استفاده کند و مبنای ما قانون استفاده ازسلاح است و خارج از این انجام نشده است.
معاون اجتماعی ناجا همچنین در مورد شعار نوروزی امسال گفت: شعار نوروزی امسال با عنوان امنیت و سلامت و نشاط بهاری است که به معنای نقشه راهی است برای ناجا، زیرا امنیت اهمیت ویژه‌ای دارد و موجبات تکامل و رفاه جامعه را فراهم آورده و هر جامعه‌ای برای توسعه نیازمند مؤلفه‌هایی چون امنیت است. امنیت و سلامت در کنار هم برای بهتر زیستن لازم و ضروری است، نشاط و شادی یکی از نیازهای روانی انسان است که موجبات سلامت را فراهم می‌کند که امیدواریم در تحقق این شعار برنامه‌های خود را اجرایی کنیم.
وی به سیاست‌های کلی سال آینده اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح امنیت با موضوع پیشگیری از جرم در فضای مجازی و حقیقی در دستور کار است که تنها با مشارکت مردم محقق می‌شود.

نوزاد 2 ماهه کوچکترین مصدوم
حوادث چهارشنبه سوری

گروه حوادث/ حوادث چهارشنبه سوری روز سه‌شنبه 55مصدوم در کشور برجای گذاشت.
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان این مطلب گفت: از صبح سه‌شنبه تا عصر همان روز  55 نفر به علت سوختگی و آسیب دیدگی با مواد محترقه مصدوم شدند که بیشترین مصدومین حوادث شب چهارشنبه سوری مربوط به تهران بوده است.
وی در ادامه این خبر افزود: از اول اسفند تا سه‌شنبه 26 اسفند 372 نفر مصدوم و 6 فوتی داشته‌ایم که کوچک‌ترین مصدوم حوادث چهارشنبه سوری یک کودک 2 ماهه بوده است.
از میان مصدومان 108 نفر دچار آسیب چشمی شده‌اند و 157نفر سوختگی و 50 نفر نیز دچار نقص عضو شده‌اند.
بر اساس این گزارش، 14 درصد از آسیب‌دیدگان عابران پیاده بوده‌اند و میانگین سنی مصدومان نیز بین 6 تا 18 ساله است.


2 کشته در تصادف کامیون و تریلی

گروه حوادث/ تصادف دو دستگاه کامیون و تریلی در جاده دماوند منجر به مرگ دو مرد جوان شد.
دکتر پیمان صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت ٧:٢٧ دقیقه صبح سه‌شنبه در پی تماس با سامانه ١١۵ اورژانس تهران اعلام شد که دو دستگاه خودرو تریلی و کامیونت در جاده قدیم تهران به‌سمت جاجرود با یکدیگر تصادف کردند. پس از اعلام این گزارش بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه واقع در جاده قدیم تهران به‌سمت جاجرود، بعد از اتوبان بابایی، ۵ کیلومتر پیش از جاجرود اعزام شد. با حضور تکنیسین‌ها در محل حادثه و بررسی شرایط جسمی سرنشینان کامیونت مشخص شد که راننده و سرنشینان آن که ٢٩ و ۴۶ ساله بودند بر اثر شدت حادثه جان خود را از دست داده‌اند. جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران نیز درباره وقوع این تصادف مرگبار گفت: این حادثه صبح سه‌شنبه بین سه خودروی ایسوزو، پراید و تریلر کشنده در جاده دماوند به سمت جاجرود رخ داد. نیروهای یک ایستگاه آتش‌نشانی پس‌از تماس از طریق سامانه 125 به محل حادثه اعزام شدند و مشخص شد دو سرنشین ایسوزو که دو مرد جوان بودند در خودرو محبوس شده‌اند. نیروهای آتش‌‌نشانی اقدامات لازم را برای خارج کردن این افراد از خودروی متلاشی شده انجام دادند اما به تأیید نیروهای اورژانس هر دو نفر جان خود را از دست داده‌ بودند. ملکی گفت:‌ در اثر این حادثه ترافیک سنگینی در محل ایجاد شده بود که پس از انتقال خودروهای حادثه دیده به حاشیه جاده تردد خودروها به حالت عادی بازگشت.


کشف چهار و نیم کیلو مواد منفجره در مترو

گروه حوادث/ دو مرد جوان که چهار کیلو و ۵۰۰ گرم مواد محترقه از نوع «اکلیل و سرنج» همراه خود داشتند در مترو دستگیر شدند.
سرهنگ سعید عطاءاللهی رئیس پلیس مترو فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: عوامل پلیس مترو عصر دوشنبه با توجه به گشت هدفمند در خطوط مترو پایتخت به دو جوان با یک کوله‌پشتی، مشکوک شده و این افراد را برای بررسی بیشتر به مقر پلیس مترو واقع در خط پنج مترو تهران - کرج منتقل کردند. مأموران با بررسی دقیق محتویات کوله‌پشتی، متوجه وجود مقادیری مواد محترقه از نوع اکلیل و سرنج شدند. وی با بیان اینکه در نهایت از این افراد چهار کیلو و 500 گرم مواد محترقه از نوع اکلیل و سرنج کشف شد، گفت: متهمان قصد داشتند مواد محترقه را از استان تهران به استان البرز منتقل کنند. این مقام انتظامی یادآور شد: با توجه به مخاطرات این نوع مواد حتی در حجم کم، ممکن بود انفجار احتمالی مواد مکشوفه صدمات جبران‌ناپذیری را به مسافران مترو وارد کند بنابراین متهمان پس از بازداشت و توقیف مواد محترقه همراه شان، ضمن تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند تا نسبت به جرم مرتکب شده آنها تصمیم‌گیری صورت گیرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7591/12/572502/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها