رئیس پلیس راهور ناجا :

سفر آزاد است اما مسافرت نروید


گروه حوادث/ سفر به ۹۱درصد شهر‌ها به جز ۴۰ شهر قرمز و نارنجی، در تعطیلات نوروز مجاز است.
سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک که صبح دیروز در ستاد پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با حضور جمعی از همیاران پلیس، بازرسان کنترل نا محسوس، بانوان فرهنگ یار ترافیک، راهوران محله و سفیران فرهنگی پلیس راهور برگزار شد با بیان این مطلب گفت: ۳۰هزار نیروی ما، در ۲۳۶ هزار کیلومتر راه‌ها و ۱۲۴۷شهر کشور در حال فعالیت هستند. وی اظهار کرد: در گذشته یکی از مشکلات اساسی ما افزایش تعداد تصادفات و فوتی‌ها بود. استفاده از همیاران بازرسان نامحسوس و تعامل با وزارت آموزش و پرورش باعث شد تخلفات تا ۱۸ درصد کاهش یابد. سردار هادیانفر گفت: امروز ۳۵ میلیون وسیله نقلیه و ۴۴میلیون راننده در کشور داریم. سالی ۲میلیون خودرو در کشور تولید می‌شود، اما خروجی خودروی فرسوده نداریم.
 کرونا تنها ۳۰درصد بر کاهش تصادفات اثر گذاشت و در فروردین امسال ۶۷درصد تردد‌ها کاهش یافت. سپس با مرور زمان تردد‌ها دوباره افزایش یافت و تا اسفند میانگین تردد‌ها ۱۵درصد بود. اما در اسفند امسال، ۱۳درصد تردد‌ها افزایش یافت.
هادیانفر اظهار کرد: به جز ۴۰ شهر قرمز و نارنجی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سفر به سایر استان‌ها مجاز است، اما ما تأکید می کنیم همه در خانه بمانند تا سالم بمانند.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بررسی و تحلیل ۱۱سال تصادفات کشور این بود که در ۸۰درصد تصادفات مرگبار ۴ عامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی-خواب آلودگی نقش داشته است.
۳ روز فرصت برای جا‌به‌جایی در صورت تغییر رنگ شهر
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا همچنین گفت: اگر شهری از وضعیت آبی و زرد به شهر نارنجی و قرمز تبدیل وضعیت شد، هموطنان فرصت دارند تا سه روز از شهر خارج شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7591/11/572495/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها